Miksi minä aina joudun viemään lapsia (omia ja vieraita) jonnekin eikä juuri koskaan päinvastoin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oma lapseni on 9v. Usein haluaa kaverin mukaan, jos mennään vaikka uimaan, retkelle jne. Minusta ihan ok, mutta välillä vähän väsyttää aina olla "vahtina" mukana, kun omaa lasta ei koskaan pyydetä mihinkään niin, että joku muu vanhempi olisi mukana. Tuon ikäisiä kun kuitenkin pitää vielä vahtia esim. uimarannalla. Toki kilttinä ihmisenä olen hiljaa ja vien, mutta salaa toivon, että joskus joku muu hoitaisi näitä juttuja. Kuulostaako tutulta?

No, muilla nyt voi olla perheessä säännöt, että kavereita ei oteta mukaan (jos esim omia lapsia on jo neljä niin on siinä aikamoinen vahtiminen, jos kaikki tuovat kaverit mukaan vanhempien vastuulle).
Ei meillä ainakaan oteta vieraiden lapsia mukaan, elleivät he ole esimerkiksi yökylässä meillä, mutta muuten jos tulevat niin sitten tulevat paikalle itse ja huolehtivat itse itsensä. Esimerkiksi rannalle menemme aina omalla porukalla ja kyllä niitä tuttuja sieltä paikan päältä aina löytyy..

Tutulta kuulostaa. Monta monituista vuotta on kavereita käytetty minigolfaamassa, mökillä, uimassa, keilaamassa, leffassa, aikoinaan hoplopissa ja huomalassa ja milloin missäkin. Useita kavereita, yleensä yksi kerrallaan, mutta on ollut joskus useitakin mukana. Yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat kun meidän poikaa on pyydetty mihinkään. Kun joskus jupisen asiasta mies sanoo ettei se ole meiltä pois. Ei ole ei...kunhan joskus ottaa kupoliin ja ankarasti.

Meillä oli viime vuoden se tilanne, että tyttö ja paras kaverinsa kävivät samassa harrastuksessa. Sovittiin, että puoliksi kuljetetaan. Kaverin äidillä ei ole ajokorttia, joten isä sitten kuljetti ne kolme kertaa, jolloin hänelle sopi. Hyväksikäyttöähän se oli, mutta ei ollut sydäntä sanoa tytölle, ettei meidänkään kyydissä pääse. Ei se lapsen syy kuitenkaan ollut. Huomasin, että tyttöä itseäänkin hävetti tulla aina meidän kyydillä.

Ikäviä juttuja nämä.

Ovatko tämän kaverin vanhemmat pyytäneet, että heidän lapsensa pääsisi teidän mukaanne? Jos eivät vaan te olette pyytäneet lasta mukaan, silloin ei oikein voi vaatia vasta vuoroisuutta.

Yhteistyössä