Miksi minut unohdetaan? Eikä kukaan tunnu välittävän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LonelyMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24032456]Mulla on vähän samanlainen tilanne. Olisn ystävä yhden naapurin kanssa ja sitten muutti uusi alueelleemme, joka alkoi innokkaasti piirittämään tätä ystävääni. Itse vetäydyin syrjään. Myöhemmin ystävystyin naapurustoon muuttaneeseen uuteen naapuriin ja taas tämä sama naapuri alkoi kaveeraamaan innokkaasti tämän sytävänä kanssa. Olemme tosi erilaisia tämän naapurin kanssa, joka haluaa innokkaasti kaveerata näiden naapurinäitien kanssa ja siksi ajaudun pois porukoista. Kovasti kyllä harmittaa. Ymmärrän siis sinua. Jaksuja![/QUOTE]

Voi kauhistus mitä ala-astelaismeininkiä. Sitten nämä aikuiset akat opettavat saman kaavan tyttärilleen, ja sitten sitä muikistellaan sen suositun tytön äitinä: "semmoisia ne tytöt on, kolmas pyörä on liikaa". Onneksi mulla on itselläni poika, ei tarvitse toivottavasti katsella ja kuunnella tuollaista...

Itse olen jotenkin niin traumatisoitunut lapsuuden selkäänpuukotuksista, että pyrin usein kutsumaan juttuihin isomman porukan, myös ne hiljaisemmat. Olen joskus organisoinut mammaporukoita, järjestänyt yhteiskahveja tms. kokoontumisia. Ihmiset ovat kutsuttaessa tulleet ihan mielellään, mutta sitten alkaneet hiljalleen muodostaa kahden hengen klikkejä, ja unohtaneet kutsua mut rientoihinsa. Tuntuu, että näin toimivat usein juuri ne maan hiljaiset, joiden kuvittelisi tietävän miltä tuntuu joutua syrjään jätetyksi.

En tiedä, ajatellaanko että en ole niin kipeästi kaverien tarpeessa, kun jaksan järjestää tuommoisia juttuja.

Täällä yksi "väliinputoaja".
Mua varmaan myöskin luullaan sosiaaliseksi ja että mulla on paljon kavereita. Näin ei ole. Tottakai osallistun keskusteluihin leikkipuistossa ja työpaikalla yms. Kuitenkin olen todella yksinäinen, omissa oloissa. Koti ja työ. Ei mitään muuta. Ei ketään kenenkanssa lähteä lenkille tms.
Juuri kun aloin ystävystymään "mammakavereihin", lähdin töihin takaisin ja tuntuu että heitä ei kiinnosta enää pitää yhteyttä. Olen ehdottanut että nähdään puistossa tms kun on vapaata vaan ei he ehdi kun pitää olla kotona kun mies tulee töistä tai jotain.
Työkaverit tuntuu etäiseltä. Tuntuu että päästäkseen porukkaan, pitäisi polttaa tupakkaa tauoilla ja mennä viikonloppuisin viihteelle heidän kanssa. Ei onnistu, ei huvita.
Yksi mammakaveri jonka kans luulin ystävystyneeni ja joka pitikin yhteyttä, täytyy sanoa että vedin porot nokkaan. Yhteinen ystävä kysäisi että nähdäänhän me x:n synttäreillä. No eipä nähty, ei minua kustuttu.

Tuntuu myöskin että nuo mammakaverit katsoo pitkin nenänvartta, kun en ole enää kotiäiti. Olen kamala äiti kun pistin pienet lapset päiväkotiin. Ihan kun mun pitäisi selitellä kokoajan sitä valintaa. En kuulu enää "kotiäitipiiriin".

Täällä myös yksi sosiaalisten tilanteiden karttelija / pelkääjä ilmoittautuu mukaan tällaiseen ryhmään! :) On mukava kuulla, että tällaisia on muitakin! Minäkin olen aina se järjestäjä, minua ei koskaan kutsuta mihinkään. Aina sanotaan, että olisi kiva nähdä ja tehdä tuota ja tuota, mutta mitään ei koskaan tapahdu, ellei itse ole aktiivinen. Ja monesti silloinkin peruuntuu koko juttu. Omasta mielestäni olen ihan mukavaa ja pidemmän päälle myös puheliasta seuraa, mutta tarvitsen tosi pitkän tutustumisajan. Ilmeisesti kaikki kyllästyvät jo alkuunsa, eivätkä jaksa odottaa että pääsisin vauhtiin ja ehtisivät nähdä "oikean" minäni. Huooh.

Mä olen myös joutunut huomaamaan, että aikuisten ihmisten kesken on samanlaista kyräilyä ja ulkopuolelle jättämistä, kuin ihan koululaisten kesken. Järkyttävä havainto. Mä kun luulin ennen, että sellainen kuuluu lapsuuteen. Ja näiden suvaitsemattomien aikuisten lapsista tulee kiusaajia, jotka luulevat että oman egon pönkittämiseen voi surutta käyttää hyväkseen muita ihmisiä. Koska on niin tärkeää olla suosittu. Pah.

On vaan niin hemmetin yksinäinen, ulkopuolinen olo. Työskentelen vielä ammatissa, jossa en juurikaan ole aikuisten ja muiden ihmisten kanssa tekemisissä, niin tunnen oloni päivä päivältä yksinäisemmäksi, epävarmemmaksi ja huonoksi.

Olisiko mahdollista vaihtaa työpaikkaa? Tai tutustua vaikka aluksi netissä ammatillisen puolen kollegoihin? Koulutusta tms jossa tapaisi muita?

Siinä yhteydessä on luontevaa puhua työasioista/alasta, ja kun kokemus karttuu puheessa sinulle tutuista ja varmoista asioista, on helpompi siirtyä rennonmpaan, ei niin muodolliseen jutusteluun?

Tai vaikka ihan esiintymiskurssille?

:hug:

Yhteistyössä