miksi mua ahistaa? (miehen baarireissut)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anne"

Vieras
Kertokaas ny palstapsykologit mikä tähän auttaa. Aina kun mies lähtee ryyppää niin mua alkaa iha helvetisti ahistaa. Tuntuu et sydän räjähtää rinnasta. Vaikka menisi vaa kaverin työ ryyppää ja sit tulee kotiin nii mä en pysty tekee mitää en ees nukkuu kun tuntuu nii kauheelta.
Itteeki ottaa tää aivoo ja mietein että tarviiko mun mennä hakee jostain jo rauhoittavia. Mahtaako nekään auttaa?

[QUOTE="jaahas";24798578]Olisitko mustis? Ja se purkautuu tuommoisena reaktiona[/QUOTE]

Kai mä vähän mustis oon kun se pääsee menee kavereitten kanssa ja mä istun yksin kotona. Mut ei tää ennen tämmöstä oo ollu. Mies ei oo ikinä pettäny eikä muutenkaan naisten kanssa mitää sekoilu että en tiedä mistä tää tulee.

Jos tuntuu, ettet pärjää ahdistuksen kanssa, niin kannattaa varata aika mielenterveystoimistoon ja käydä juttelemassa asiasta :) Myös lääkkeitä voi kokeilla.

Minua ainakin alkoi ahdistaa exän kohdalla samalla tavalla kun sinua. En tiennyt mistä kyse mutta myöhemmin selvisi että hän oli pettänyt ja jotenkin siis vaistosin että suhteessa ei ole kaikki kunnossa. Tämän takia sitten ahdistuin jos hän lähti baariin tai reissuun kavereiden kanssa.

[QUOTE="tiina";24798669]Olisitko masentunut? Käytkö töissä? Onko sulla ystäviä joiden kanssa jakaa murheet ja ilot?
Liikutko paljon?[/QUOTE]

Kai mulla jotain lievää masennusta voi olla. Olen kotona nyt vielä lasten kanssa ja kavereita ei oo kun muutama. Liikuntaa harrastan monena päivänä. Iloista ja suruista puhun kyllä mutta valikoiden. Osan pidän sisälläni :(

miksi se ylipäätään juo niin paljon?
Miksei se ole kotona ja ole isänä lapsille? Tai jos niitä ei ole, niin miksei se ole kotona rakastelemassa sun kanssa?

Jos meinaan kaverian kanssa ryyppääminen on kivempaa kuin oman muijan naiminen, niin ... sori, taitaa olla aika erota.

Onko sulla ollut lähipiirissä joku alkoholisti? Isä tai ex? Se voisi selittää paljon.

Osoittaako mies arvostusta sua kohtaan vai koetko, että asettaa kaverit ja ryyppäämisen sun edelle?

Saatko itse vapaata kun haluat, eli onko suhteenne tasa-arvoinen näiltä osin?

no välillä tuntuu että pitää mua tyhmänä ja ei arvosta. no mun vapaani on silloin kun muksut nukkuu. Ja en ole ylipainoinen. Mies on se kenellä lievää ylipainoa. Itsellä treenattu kroppa et en usko että siitä kiinni.

Onko miehelläsi ollut lähipiirissä joku alkoholisti. Isä tai ex? Se voisi selittää paljon.

Osoitatko arvostusta mistäsi kohtaan? Asetatko ehkä lapsesi ja itsesi miehesi edelle?

Saako miehesi vapaata kun haluaa, eli onko suhteenne tasa-arvoinen näiltä osin?

[QUOTE="vieras";24798703]miksi se ylipäätään juo niin paljon?
Miksei se ole kotona ja ole isänä lapsille? Tai jos niitä ei ole, niin miksei se ole kotona rakastelemassa sun kanssa?

Jos meinaan kaverian kanssa ryyppääminen on kivempaa kuin oman muijan naiminen, niin ... sori, taitaa olla aika erota.[/QUOTE]

Muutoin samat mietteet, mutta jos nyt aloittaisi vaikka puhumisesta. Ei se siitä erosta aina parane, etenkään jos ei selvitetä syitä mistä kenkä puristaa.

KÄytkö sinä ap vuorostasi baarissa kavereiden kanssa? Jos et käy, luulen, että osa ahdistusta johtuu jo siitä. Ja miten usein mies viihtellä käy? Sillä on merkitystä samoin kuin sillä millaisessa kunnossa tulee kotiin. Jos väittää tartvitsevansa välillä nollausta kuten monet täällä, mistä se nollauksen tarve tulee, töistä vai kotioloista?

Minua ahdistivat miehen menot aiemmin. Ne johtuivat siitä, että miehelle tuli paljon "katoamistemppuja" eli hän livisti baariin tms. eikä hän vastannut puhelimeen ja tuli sitten kuin tuli kotiin joskus aamuyöllä. Sain syytöksiä, että pidän miestäni jotenkin vankilassa yms. Vaikka vain toivoin, että mies ei vain "katoaisi" reissuilleen. Keskustelimme asioista perheneuvontakekskuksessa ja kävin myös itse puhumassa mielenterveystoimistossa (muustakin syystä). Meillä asia saatiin jotenkin kuntoon ja pelisäännöt yhteisesti sovituksi: Molemmilla on tasapuolinen oikeus mennä, myös minulla. Jos mies haluaa baariin, niin hän menee sinne reilusti ja palaa sitten kun... tai jos hän lähtee kaupungille, eikä tällöin jää esim. kapakkaan. Hän myös vastaa puhelimeen, jos on oikeasti tarvetta - enkä soittele vauhkona perään ellei ole oikeasti hätä! Vuosien saatossa homma on saatu toimimaan. Joskus vielä pikkuinen hätähousu iskee, jos mies ei vastaa puhelimee, mutta entisenlaista katastrofitilaa ei enää tule!

Yhteistyössä