Miksi mulle pitää aina käydä näin... __TURHAA VINKUMISTA_

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kettuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kettuli

Vieras
Oltiin pojan vajaa 3v kanssa sukulaispojan rippijuhlissa. No, poika siellä ensin mielinkielin kaikille täteille oikein kohteliaasti vastaili ei kiitos tai kyllä kiitos jne...
Sitten meni silittämään kissaa, ja kun muuttui silittely vähän rajummaksi, huomautin hänelle tästä. Siitä suivaantuneena poika potkaisee kissaa ja minä tietenkin suutuin. Komensin poikaa niinkuin aina hänen tehdessä pahaa ja selitin, tai aloin selittämään samat laulut miksi niin ei saa tehdä niin poika lyö minua, nipistää, ottaa kiviä ja heittää niillä. Aivan karmeaa uhmaa ja kaikki katsovat vierestä, mm nuori perhe joiden 3 ja 5 vuotiaat pojat olivat käyttäytyneet kuin herran enkelit!! Argh. Ja sitten poika vielä hetken päästä tulee lyömään minua risulla ja nipistää mummua.
Voi helkkari... Yhtään ei totellut ja oikein uhmasi ja uhkaili ja kaikkia kauhtuivat selän takana miten poika vähän kokeilee äitiään... MIKSI!!!! Sanokaa nyt että muidenkin lapset käyttäytyvät joskus huonosti ja tekevät vanhempansa lähes naurettavaksi...

Mä olisin lähtenyt sen kanssa pois ja lähdön syyksi kertonut että ei voi olla ihmisten ilmoilla jos ei osaa käyttäytyä.
Ton ikäiselle ei kai pitäisi pitkää litaniaa selitellä miksi ei jotain saa tehdä ("samat laulut" ) kun eihän se voi ymmärtää eikä ees jaksa kuunnella alusta loppuun?
Samat laulut kaikuu kuuroille korville (vaikka osaisi laulut ulkoa niin ei välttämättä ymmärrä sisältöä ).

ai ihan kaikille käy niin, että mukula potkii kissaa, lyö ja nipistää äitiä, heittää kivillä, hakkaa äitiä risuilla ja pahoinpitelee vielä mummiakin? no just joo.

Niin, no selkäsaunalla varmaan saan kitkettyä tuon väkivallan pois... Teillä siis lapset eivät saa lyödä kissaa mutta te saatte lyödä lapsia... Reilumeininki...

no joo.en nyt oikeesti antas selkää, mutta keksisin jonkin muun rangaistuksen, esim jäähylle miettimään ja sit puhuttais mitä tehtiin tuhmasti ja lapsi sais pyytää anteeksi. jos ja kun käytöstä varmaan vielä jatkuu, joku rangaistus esim. karkkipäivä pois ym..

Alkuperäinen kirjoittaja kasvatus hukassa:
no joo.en nyt oikeesti antas selkää, mutta keksisin jonkin muun rangaistuksen, esim jäähylle miettimään ja sit puhuttais mitä tehtiin tuhmasti ja lapsi sais pyytää anteeksi. jos ja kun käytöstä varmaan vielä jatkuu, joku rangaistus esim. karkkipäivä pois ym..

no juuri nämä systeemit meillä on ollut käytössä, poika joutuu aina pyytämään anteeksi jos tekee jotain tuhmaa tahallaan... Näin myös tänään, anteeksi pyysi kaikilta, kissaa myöten. Meni vaan jotenkin pois päältä siellä isossa porukassa. Oli innoissaan ja vauhdissa ja sitten kun komensin niin otti kai luonnolle liikaa... :(

Yhteistyössä