Miksi multa lähtee hiuksia normaalia enemmän!?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Olen jo jonkun aikaa huomannut, että multa lähtee hiuksia enemmän kuin aiemmin. Tyynyssä on yön jäljiltä hiuksia, hiuksia lähtee varsinkin yön ja pesun jälkeen enemmän.

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta eikä TSH ole kohdillaan. Mietin vain olisko tuolla jotakin vaikutusta. Ei kyllä aiemmin ole näin hiuksia lähtenyt ja vajaatoiminta on kuitenkin ollut jo vuodesta -07 lähtien.

Ihmiseltähän lähtee, oliks se nyt joka neljäs vuosi, enemmän hiuksia kuin muina aikoina. Hiukset siis tavallaan uusiutuu.

Voisko olla ihan vaan siitä kyse...?

[QUOTE="vieras";23219331]Tulet kaljuksi...? :D

Ohut hiirenhäntä on kauheen ruman näköinen, varsinki jos se on pitkä...[/QUOTE]

Ei paljon naurata irvaalut kaljuksi tulemisesta koska mä olen syöpähoitojen takia ollut kaksi kertaa lähes kalju.

Ei mulla mikään hiirenhäntä silti ole.

[QUOTE="minä";23219345]Ihmiseltähän lähtee, oliks se nyt joka neljäs vuosi, enemmän hiuksia kuin muina aikoina. Hiukset siis tavallaan uusiutuu.

Voisko olla ihan vaan siitä kyse...?[/QUOTE]

No toivotaan, että kyse on tästä. Häirittee vain tämä hiustenlähtö.

[QUOTE="vieras";23219400]Miksei sinulle lisätä lääkitystä? Tai vaihdeta, jos Thyroxin ei sovi. Otat suuren rskin terveydellesi, jos olet kroonisesti vajaatoiminnassa.[/QUOTE]

Siis lääkitystä on kyllä nostettu viimeksi reilu kuukausi sitten. Ja verikokeilla seurataan tilannetta.

Tällaisia kausia mullakin on ollut, muistan etenkin joskus n. 18-vuotiaana (nyt ikää tuplasti). Hiuksia lähti oikein ryminällä, mutta sitten se hiljeni ja sänki alkoi puskea päänahasta. Tietty se silloin ekalla kerralla pelotti. Kävin lääkärissäkin, joka totes että ei hätää. Lääkäri sanoi muistaakseni että stressikin voi aiheuttaa hiustenlähtöä. Suositteli vitamiineja. Eikä mulla ole mitään sairauksia. Lääkärillä voi käydä jos se huojentaa mieltä, mutta varmaan kaikki on ihan ok.

Nomun hiusten lähtöön löytyi syy hormonien epätasapainossa jota nyt sitten tutkitaan enemmän ensi kuussa. Ja siis mulla on ollut tuollainen tukka kuin tytsi89:llä ja nyt on ohut liru. Harmittaa mutta kai siihen apu löytyy kun saavat lisäkokeita tehtyä.

Ei mulla stressiä ole yhtään sen enempää kuin mitä on ollut. Aika vähäästä mun stressit.

Pitääskö sitten koittaa jotakin vitamiineja ja tietysti ne kasvikset ja hedelmät...

[QUOTE="vieras";23223913]minulla lähteny siitä asti todella runsaasti kun sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan[/QUOTE]

Mulla ei ole vaan nyt on jonkun aikaa lähtenyt hiuksia normaalia enemmän. Vajaatoiminta todettu loppuvuodesta -07.

kyllä se vaan on kilpirauhasen vajaatoiminta joka sen aiheuttaa! eli soitto vaan lääkärille ja lääke uusiksi enneku kehittyy alopeciaks (pälvikaljuks)!

Mun pitääs verikokeisiin reilun kuukauden päästä, mutta jos kävis aiemmin ja sanoos tuosta hiustenlähdöstä.

Ostin apteekista multivitaa. Vaikka ei olisikaan siitä hiuksiin apua niin kyllä vitamiinit on muuten tarpeen.

[QUOTE="vieras";23224041]Anemia voi olla syy hiustenlähtöön. Ei sulla varmaan sitä ole jos muutenkin käyt kontrollissa.[/QUOTE]

Mulla on hemoglobiini 130-148 eli aika hyvä.

Yhteistyössä