miksi näin?(turhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
on niin paha olla, että pakko purkaa jonnekin, kun ei oo kelle puhua. yks sukulainen on nyt pari kertaa tehny niin että kun puhutaan asioista puhelimessa ja jos en heti pysty sanomaan että pystynkö tulemaan avuksi tai tekemään jotain tiettyä juttua, niin lyö luurin kiinni. siinä sitte jään hölmistyneenä miettimään että mitäs nyt kun puhelin tuuttaa :o en tiedä kuvitteleeko tuo ihminen että minä pystysin suorilta sanomaan pääsenkö johonkin tai pystynkö tekemään jonkun tietyn jutun , tuosta noin vaan? meillä on kuiteski perhettä joka on suht liikkuvaista sakkia ja melkein joka päivälle on varsinkin näin kesäaikaan vaikka mitä. ja kun perheellä ei oo ku yks auto käytössä, ei julkisia yhteyksiä ja miehellä työt muuttuu (ei työpaikka) kaksivuorotyöstä kolmivuorotyöksi ja lisäksi on kotona hommia pellolla, niin ei mun oo niin helppoo tästä irrottautua kuin hän kuvittelee. hän on töissä mutta hänellä ei oo enää kotona lapsia, joista pitäis huolehtia (ovat jo perheeellisiä).

nyt sitte on paha olla ja syyllinen olo kun en pysty tekeen mitä hän olettaa mun pystyvän tekemään. pelkään sitä mitä musta ajatellaan, ja pelkään että mua mustamaalataan laiskaksi ja turhanpäiväseks ihmiseks.
halu tehdä ja olla mukana näissä yhteisissä jutuissa on aitoa mun puolella, mutta kun ei pysty niin ei pysty joka kerta repeemään kaikkeen. ja kun mulla on menoja ja kiirettä, tuntuu että ne ei oo mitään, tän ihmisen tekemiset vaan on jotain , tai semmonen tunne tulee. eihän se välttis niin ajattele, mutta tuntuu vaan että näin se menee.
ja mä vaan oon entistäkin huonompi ihminen :'( en jaksa enää, miks mun pitää olla tämmönen?? :'(

Tottakai sinua käytetään hyväksi niin kauan kuin annat.

Ja jos tuo ihminen ja muut ihmiset ovat tottuneet siihen, että juokset heidän pillin mukaan, tottakai he suuttuvat jos et enää yhtäkkiä tottelekaan heitä.

Mutta annat vihoitella aikansa, ja ehkä leppyvät. Jos eivät lepy, tuskin menetät paljoakaan.

Etsit uusia ystäviä, jotka eivät käytä sinua hyväksi. tosin on varmasti vaikeaa, jos on tottunut olemaan liian kiltti.

kai siinä tietysti on sitä hyväks käyttämistäki, mutta kun nyt nää tilanteet on semmosia jossa oikeesti tarttis olla kaverina, ja haluisin olla apuna, mutta kun ei yksinkertasesti voi revetä joka paikkaan. ja jos yritän selittää ja samalla mietin miten kuitenki pääsisin avuksi niin sit pamahtaa puhelin kii. sen verran on sisu noissa tilanteissa mulla jo noussu, et oon ajatellu et koska on noin ymmärtämätön, niin antaa olla. kun en pääse niin en pääse.harmittaa vaan se et mitä #%¤&#¤% se musta puhuu sit muille :(

Seuraavan kerran kun hän soittaa, lyö hänelle luuri korvaan tuosta vaan. Kyllä pistäisin kampoihin noin röyhkeälle ihmiselle. En sitten tiedä onko viisasta, alkaa haastaa riitaa, mutta en katselisi moista röyhkeyttä. Sanoisin ihan suoraan, että tulepas sinä tänne tekemään sitä ja tätä.

Siis anna takaisin samalla mitalla äläkä tanssi röyhkimyksen tai muidenkaan röyhkimysten pillin mukaan.

Kyllä maailmassa käytetään sinua hyväksi jos sen sallit.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 16:34 vieras ap kirjoitti:
kai siinä tietysti on sitä hyväks käyttämistäki, mutta kun nyt nää tilanteet on semmosia jossa oikeesti tarttis olla kaverina, ja haluisin olla apuna, mutta kun ei yksinkertasesti voi revetä joka paikkaan. ja jos yritän selittää ja samalla mietin miten kuitenki pääsisin avuksi niin sit pamahtaa puhelin kii. sen verran on sisu noissa tilanteissa mulla jo noussu, et oon ajatellu et koska on noin ymmärtämätön, niin antaa olla. kun en pääse niin en pääse.harmittaa vaan se et mitä #%¤&#¤% se musta puhuu sit muille :(

Tuo ihminen on sitten tosiaan lapsellinen jos ei ymmärrä, että et aina voi revetä.
Jos alkaa tuntua että on puhunut sinusta, niin kerro vain reippaasti oma kantasi asiasta.
Hänellä ei ole mitään oikeutta olettaa, että olet hänen käytettävissään aina. (no, ehkä jos olet hänen palkollinen ja hän maksaa sinulle palkkaa ja on kyse työajasta). Sinä itse päätät mihin repeät.

Tuli vain heti mieleen, että sinulla on heikko itsetunto ja annat käyttää hyväksi, kun otsikossakin lukee, että turhis, vaikka tämä on niitä harvoja aloituksia, joissa on oikeasti ollut asiaa. Tuohan on aivan törkeää, että luurin lyö aikuinen ihminen korvaan. Suurin osa jutuista on todella pikkumaisia, kuten miten ajan 5-vuotiaan omalta pihaltani pois... Siinä on elämää suurempia kysymyksiä ja ongelmia...

Yhteistyössä