Miksi naiset hakiessaan parisuhdetta 2.-3. kierroksella haluavat vain seksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kummastunut viiskymppinen mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kummastunut viiskymppinen mies

Vieras
Olen itse viiskymppinen eronnut mies. Oma suhteeni loppui puolison uskottomuuteen. Pitkän oman elämäntilanteen selvittelyn jälkeen olen uskaltautunut taas virittelemään uuttakin suhdetta. Olen käynyt baareissa ja tanssiravintoloissa.

Kyllähän siellä naisia tapaa - varsinkin jos osaa tanssia ja jutella. Jotenkin joutuu ihmettelmään, minkälaisessa seksin puutteessa eronneet naiset oikein elävät. Useat ehdottelevat jo ensimmäisenä iltana jatkoja luonaan ja yhteistä yötä.

Toiset malttavat odottaa ensimmäisä sovittuja treffejä ravintolatapaamisen jälkeen muutaman vuorokauden kuluttua, mutta sitten jo treffien loppuvaiheessa haluaisivat samaan sänkyyn.

Missä on nykynaisten moraali? Eikö ihmisten ensin pitäisi tutustua ja seurustella. Lenkkeillä, käydä näyttelyissä, elokuvissa, teatterissa, konserteissa, illallisilla jne, ennen kuin ryntää samojen lakanoisen väliin? Minusta pitäisi!

Olen joutunut lopettamaan usean hyvin alkaneen orastavan suhteen siihen, että vastapuoli on ollut liian innokas seksin osalta.

Omassa nuoruudessani, kun seurusteltiin, tytöt harkitsivat pitkään halusivatko jotain pidemmälle menevää kuin pelkkää suutelua tai hyväilyjä. Nykyisin naiset näköjään avaavat reidet heti muutaman suukon jälkeen.

Tässä iässä on huomannut, että seksi ei ole maailman tärkein asia. Miksi nykynaiset eivät asiaa ymmärrä?

kyllä se sinunkin mielipide siitä tasoittuu kunhan aikaa erosta kuluu. Vaarana on seksin yliromatisointi. Veikkaukseni on että joudut kyllä luopumaan muistakin ehdottomista periaatteistasi.

Ei kaikille naisille seksi ole tärkeää, mutta monille naisille se on yhä tärkeää. Jos seksi on tärkeää, niin moni haluaa myös testata kumppanin "varustuksen" ja taidot, jottei tuhlaa aikaa sellaiseen mieheen, joka on sängyssä iso pettymys. Toisaalta on niitäkin naisia, jotka ovat epävarmoja omasta viehättävydestään tai haluavat pelata varman päälle ja tarjoavat heti seksiä, vaikkeivät välttämättä itsekään sitä halua.

Hyvistä miehistä on pulaa. Viidenkympin tienoilla jyvät erottuvat akanoista niin miesten kuin naistenkin osalta. Alkoholisteja, peliriippuvaisia, tupakoivia, pettureita, masentuneita ja muita ongelmaisia on vaikka kuinka paljon vapaana. Saattaa siis olla, että joku haluaisi "kalastaa" sinut seksin avulla, jos vaikutat fiksulta ja omillaan toimeentulevalta.

Elämänmeno on myös muuttunut. Neitsyyttä, kainoutta, siveellisyyttä yms. ei pidetä oikein arvossaan. Koska muut naiset riisuvat pikkupöksyt melkein kenelle vaan, niin tavarastaan tarkemmat naiset tahtovat jäädä sinkuiksi, elleivät sitten lähde tyrkyttävälle linjalle.

Kokeilepa laittaa nettiin ilmoitus ja etsi sitä kautta ihmistä, jolla on samat arvot kuin itselläsi. Saatat yllättyä iloisesti:)

Ainakin kaupungeissa: naisen miehenkipeys + seksikeskeisyys, keskitytään hakemaan petikaveria muttei viitsitä sivistää itseä mitenkään muuten. Veikkaan, ettet löydä kaipaamaasi ravintolasta, tanssipaikoilta tai kapakasta, jonne monet lähtevät nimenomaan miestä metsästämään. Valomerkin jälkeen sitten iskee pakokauhu, ja olisi päästävä kenen tahansa matkaan. Näin surkealla tavalla ihmiset testaavat vielä aikuisenakin kelpaavuuttaan. Petetyt, jätetyt, jättäneet ja muuten tunne-elämältään onnettomat yrittävät saada kouristuksenomaisesti kiinni rakkauden ja lämmön muruista.

Eivät tämänkään palstan jutut tankotanssista ja mieshenkilön pakinat seksikaverin etsimisestä tai panemisesta panemisen ilosta kovin kultturelleja ole, vaan seksikeskeistä itseenkäpertyvää alakulttuuria viljellään parin kirjoittajan toimesta valitettavasti elleissäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ppamela:
...Kokeilepa laittaa nettiin ilmoitus ja etsi sitä kautta ihmistä, jolla on samat arvot kuin itselläsi. Saatat yllättyä iloisesti:)...

Nettitreffejäkin olen kokeillut, enkä suinkaan ole yllättynyt iloisesti. Poikkeuksetta ensitapaamisen jälkeen on naisihmisen puolelta alkanut hillitön Kanerva-tyylinen tekstarirumba. Ei nyt sentään ole kysytty "haluatkoa tehdä sitä jossain jännässä paikassa?" Vaan oikeammin suorempaan: "Haluatko?"

En ole oikein tottunut noin suoraan toimintaan. Jotenkin liika itsensä tyrkyttäminen jättää suuhun tympeän ja halvan maun. Haluaisinko oikeasti rakentaa mahdollista tulevaisuutta naisen kanssa, joka heti alkuun haluaa tehdä tuttavuutta kaikkein intiimeimmällä tavalla, mitä pariskunta voi tehdä?

Miksi heti pitäisi tutkia minun "varustukseni" ja sänkytaitoni? Voin vakuuttaa, että niissä ei ole moitteen sijaa, mutta haluaisin, ettei minua arvioitaisi vain niiden perusteella. Sonninlihaahan saa "lihatiskiltä" - kypsää ja riippunutta. Minulla voisi olla muuta annettavaa. Vaikka jotain henkistä ja rakentavaa.

Sinun käsityksesi seksistä johtuu siitä, että "oma suhteeni loppui puolisoni uskottomuuteen".

Pari voi tehdä kivoja asioita, he voivat mennä kalastamaan tai teatteriin tai sitten he voivat mennä teatteriin ja kalastamaan.

Ilmeisesti tässä on käynyt niin, että maailma on muuttunut ja sinun ex-puolisosi eli muutoksessa, sinä et. Ei se tarkoita, että eläisit väärin, mutta kovin korkealle nostat itsesi arvostellessasi naisia, jotka haluavat ensin kalaan, eivät he välttämättä huonompia ole, he voivat olla kivaakin seuraa pitkässä juoksussa, kun sinunkin halut heräävät:) Usko vain :)

Naisia on laidasta laitaan kuten miehiäkin. Itse ajattelen, että mikäli jotain vakavampaa seurustelua haluaa ja hakee niin silloin mielellään tutustuu ensin hyvin ja käy näyttelyissä, elokuvissa, syömässä jne. ilman seksiajatuksia. Näin olen nykyään toiminut. Seksi on kuitenkin sinänsä tärkeetä, että siitä joko jonkun ihmisen kanssa nauttii ja samasta jonkun toisen kanssa ei nauti eli voi lähes tökkiä. Suhteessa se on tärkeää, että on intohimoa ja seksiä ellei sitten kaikki muut asiat suhteessa ole lähes täydellisiä..
Itse kuitenkin mielelläni ensin tapailen ja tutustun paremmin ihmiseen. No joskus on minulla ollut sellainen kausi, että on antanut palaakin, mutta silloin se on vaan usein ihmisillä leikkimistä. Ei edes halua muuta kuin seksiä tai sanotaanko, että se riittää. Sekin aika piti varmasti käydä läpi. Kunnes sitten pari vuotta sitten tapasin miehen keheen ensin halusin tutustua tosi hyvin ja nyt asumme yhdessä.

Netistä löysin kivan miehen. Kirjoittelimme sähköposteja, juttelimme puhelimessa ja tuntui, että tässä on ihminen, jonka kanssa voi jutella mistä vaan. Vihdoin uskalsimme tavata, käytiin kahvilla, kävelyllä ja syömässä. Juttelu oli yhä helppoa. Kun olimme kommunikoineet jo kymmeniä tunteja, ihmettelin, kun mies ei halunnut edes halata. Olimme juoneet pari siideriä, jonka jälkeen rohkaistuin, koska halusin miestä. Mies taas koki, että hän ei ollut valmis. Hän kertoi, että seksi epäonnistuu aina ekoilla kerroilla, ennenkuin oppii luottamaan. Minulle se oli ihan OK vastaus. Lähdin kotiin. Sen jälkeen mies ei ottanut enää ikinä yhteyttä. Minä siis pilasin suhteemme ehdottamalla seksiä. Tuntui jotenkin julmalta, että mies pisti välit poikki kokonaan, vaikka hän oli juuri sanonut, miten kanssani on tosi hyvä olla. Jos ehdottaa seksiä, niin eikö toinen voi sanoa, että ei vielä, haluan edetä hitaasti. Ei kai heti tarvitse laittaa suhdetta poikki?

Arvelen että syynä on joissain tapauksissa naisten menneisyys ex-miestensä kanssa.
He ovat saaneet ehkä tarpeekseen miesten kanssa lenkkeilystä ja teatterissa käynnistä, juttelemisesta ja ajatusten vaihdosta.
ainakin minun äitini käy niissä tapahtumissa ystäviensä kanssa, ei siellä miehiä näy.

Miehet ja naiset eivät oikein sovi yhteen, joten voi kuvitella että jos takana on avioero ja pitkäpiimäinen avioliitto täyttä taistelua, niin ei siinä enää huvita varmaan tutustua yhteenkään mieheen enää.

Seksiä sensijaan tarvitsevat naisetkin, joten ehkä he ajattelevat että jos se edees sujuisi niin voisi myöhemmin illastaakin.

Pidä vain sääntönä että et nussi humalaista naista.
Joillakin keski-iän ylittäneillä naisilla hormonit pistävät ne sekaisin, haluavat nussia mutta myöhemmin suuttuvat että heitä on käytetty hyväksi, tai ovat sellaisia ärsyttäviä käkättäjiä. Niitä näkee kaupungilla: hieno rouva kärpännahassa ja hajuvedessä, nauraa käkättää ja tunkee korkokantakenkäänsä samassa pöydssä istuvan miehen muniin.

Jos tyylikkään ja hillityn naisen löydät, joka ei ole selllainen käkättäjä, niin mikset sitten sekstaisi.

Se on kuule ihan sama ongelma meillä naisilla. Miehet iästä ja elämänkokemuksesta riippumatta luulee eronneen naisen haluavan vain ja ainoastaan seksiä ja mikään muu ei tule kyseeseen. Jos kieltäytyy vaikka kuinka hienovaraisesti voi miehen unohtaa: hänestä ei kuulu eikä ole tavoitettavissa.

Toinen ääripää on ne jotka luulee naisen haluavan uuden parisuhteen nyt ja heti. Eikä mene jakeluun ettei parisuhde ole minulle itseisarvo, vaan kiintymyksen, läheisyydentarpeen juuri tietystä ihmisestä (molemminpuolinen), halu elää yhdessä - kombinaatio.

Seksin tarve on kuitenkin fysiologinen tarve. Ei sitä voi kieltää. Sen kieltäminen johtunee jostain klikeistä korvien välissä. Viisikymppisellä saattaa olla jo kyse hormonimäärän laskusta ja tosiaan tarpeen haihtumisesta. Onko? En minä tiedä, en ole vielä 50. Ja ovatko miehet ja naiset erilaisia?

Liian pitkä "seurustelu" ilman seksiä johtaa vain platoniseen suhteeseen. Ajan mittaan platonisuudesta voi myös tulle este edes aloittaa fyysistä kanssakäymistä. Sen lisäksi jos nainen on pettynyt itseensä+parisuhteisiin aiemmin, voi hän pelätä uutta sitoutumista niin ettei halua ensin kiintyä ja sitten myöhemmin todeta ettei seksistä tule mitään. Siksi miehen on tultava myös vastaan.

Mutta että ekalla tai tokalla tapaamisella sänkyyn? Ei ole sitten sun tyyppisiä naisia ne. Mitä neuvoksi? Älä etsi. Elä elämääsi avoimin mielin, mutta ei suhdetta hakemalla. Anna sen tulla jos tulee tai olal tulematta.

Olen hyvä neuvomaan kun en itsekään neuvojani noudata. Sillä minulla on oikeasti pelko kiintyä toiseen liiaksi. Seksiäkin voisin harjoittaa mutta se lähentäisi liikaa. Siksi vältän sitä. Kuinka monta vuotta eron jälkeen menee karistaakseen haamut? Mulla vasta 1,5 vuotta takana (ja selibaatissa!!! -hulluksi tulee..) ja tavallaan olen sinut asian kanssa. Olin jo erotessa. Se oli hyvä ratkaisu ja tuntui oikealta JA hyvältä. Silti olen klikissä ihmissuhteiden kanssa.

En luota yhteenkään kaksilahkeiseen joka lähestyy ja itse panikoidun jos huomaan pitäväni jostain miehestä liikaa. Ihmissuhteet ovat mielestäni liian pinnallisia. En halua sellaista, yhteiseloa vain itseisarvona yhteiselämä. Ehkä vaadin liikaa? Entä sitten. Voin yhtä hyvin elellä yksinkin. Kun vaan miehetkin tajuaisivat kun suoraan sanon miten asia on. Mutta ei ne tajua, vaan vääntävät asian jotenkin etten kuitenkaan tarkoita sitä.

Lienee paras pysyä erossa niistä paitsi jos fyysinen tarve nousee liian kovaksi: silloin kertakäyttömies kehiin. Ja minä olisin niillekin rehellinen etten halua suhdetta sillä kertaa.

Sen vielä lisään etten minä kyllä etsi miestä. Käyn töissä, tapaan kavereita, ulkoilen itsekseni tai kavereiden kanssa, joskus käyn teatterissa mutta en mene sinne solmimaan ihmissuhteita.

Ulkomaillakin olen käväissyt, exäni kanssa tosin kerran ja kerran yksin enkä sielläkään mennyt ihmissuhteita solmimaan. Toki tapasin uusia ihmisiä ja seurallinenkin olen, mutta ei siinä parisuhteita solmittu tai edes mielenkiintoa mitattu. Eikä seksiäkään harjoitettu. Tyylipuhdasta asiallista keskustelua paikalliselämästä.

Joskus työkavereiden tai ystävien kanssa käydään ulkona syömässä ja ehkä oluella, mutta en tee sitäkään solmiakseni uusia ihmissuhteita parisuhdemielessä.

En väitä etteikö ehkä tilaisuuksia olisi ollut flirttailuunkin, mutta jostain syystä ei vain nappaa, koska en ole kiinnostunut flirtin seurauksista riippumatta siitä johtaako se sänkyyn vai ei. Kumpikin ällöttää.

Uskon, että jos elämääni vielä tulee/tulisi mies tulee hän näistä arjen kuvioista, ei ravintolasta etsimällä. Sillä en voisi luottaa mieheen joka on "löytynyt" esim. ravintolasta, vaikka hän kuinka selittäisi olleensa vain siskonsa kuskina. Kyllä se mies on "etsinyt" naista tai kumppania ja sellaista en haluaisi.

"Kyllä se mies on "etsinyt" naista tai kumppania ja sellaista en haluaisi."

:)

Luepas tuo uudelleen ihan ajatuksen kanssa.

Ei suhteisiin voi mennä peläten. Pitää olla niin kauan erosta, että ei pelkää. Jos ihmiset pelkäisivät autolla ajoa yhtä paljon, niin liikennettä ei olisi, koska siellä vasta tapahtuu.

Nainen, joka lähtee sekstailemaan rohkeasti, tietää jo lähtiessään, että tästä tulee jotakin tai tästä ei tule mitään. jos siitä ei tule mitään, niin mitä sitten, uutta matoa koukkuun ja jos taas siitä tulee jotakin, niin sehän on positiivinen juttu. Ei seksi ole enää pohjoismaissa enää eräiden uskontojen tasolla ja hyvä niin.

Erilaisia kausia on elämään mahtunut.

Yhdessä vaihessa hain seksiä. Sitä myös sain helposti. Toiveissa ja tavoitteissa oli kuitenkin kestävä parisuhde ja avioliitto.

Nyt kelailen edellistä seurustelusuhdetta. Sitä miestä himoitsin heti ensimmäisenä iltana. En ole nähnyt pitkiin aikoihin ketään muuta miestä, jota haluaisin. Käyn joskus ravintolassa katsomassa, että siellä ei vieläkään ole ketään kiinnostavaa. Käyn myös muualla, keskityn harrastuksiini. Ehkä hän juoksee suunnistusmetsällä vastaan, vaikka en ole häntä moneen vuoteen sieltä löytänyt, Miestä.

"Sitä miestä himoitsin heti ensimmäisenä iltana. En ole nähnyt pitkiin aikoihin ketään muuta miestä, jota haluaisin."

Himon tunne on oleellista.

Naiset seuraavilla kierroksilla viimeistään haluaa vakuuttua siitä, että himon kohde on himon arvoinen ja himon tyydyttävä. Välittömästi. Miksi tuhraisi aikaansa siihen, että istuu turhanpäiväisillä illallisilla, jos ei kuitenkaan loppupeleissä kuumene riittävästi? Hä? Mä en ainakaan viitsis enää.

Mies on nuorempana viriili ja tietoinen omasta seksuaalisuudestaan. Nainen taasen on usein epävarma ja oletuksilla ja miesten miellyttämistarpeilla varustettu. Näin varsinkin, jos kokemuksia on lähinnä vain siitä omasta miehestä.

Kun naiselle tulee ikää, hänen itsevarmuutensa ja tietoisuus omasta seksuaalisuudestaan vahvistuu, ei enää suostuta olemaan pelkästään miehen fantasioinnin kohteena. Miehet ovat tottuneet naiseen/naisiin varsinkin pitkässä liitossa ja kuvittelevat, että naisille riittää nosto -pisto ja ravistus. Kun he huomaavat, ettei näin ole, tulee heille pakokauhu -"enkö pystykkään täyttämään naiseni tarpeita"?

Aikakin on muuttunut. Naiset voivat olla paljon itsenäisempiä ja ei niin miehen armoilla, kuin joskus muinoin. Tämä lisää itseluottamusta henkisesti, mutta myös fysiikan puolelta. Naiset on monesti kasvatettu kilteiksi tytöiksi ja perheen emänniksi joiden päätehtävänä on ollut huolehtia että mies, lapset ja koti ovat kunnossa. Naiset hyväksyvä nopeammin tapahtuvat muutokset. Miehet kokevat että se on heiltä pois, kun nainen ei ole enää mikään heidän tahtoonsa alistettu pikkurouva. Miehet ovat kautta aikojen kategorioineet naiset madonniin ja huoriin, eikä seksuaalista tasa-arvoa vieläkään monet vanhemmat miehet hyväksy. 5-kymmppiset miehet ovat kasvatettu perinteiseen miehenmalliin. Täytyy muistaa, että maailma oli todellakin aivan erilainen moraaliltaan ja muutoinkin silloin kun nyt keski-ikäisten vanhemmilla oli kasvatustyö edessä. Naisetkin toki kasvatettiin, mutta jostain syystä, kuten aiemminkin jo mainitsin, naiset elävät muuttuvassa maailmassa paremmin muutokset hyväksyvinä.

Myös se tosiasia, että miehen "suoritustaso" laskee iän myötä, aiheutta paineita miehille ja miehet kääntävät asian niin, ettei seksi ole enää tärkeää.

Ap:n kommentti "Miksi heti pitäisi tutkia minun "varustukseni" ja sänkytaitoni? Voin vakuuttaa, että niissä ei ole moitteen sijaa"... hmmmm... Miten vakuutat? Vaikka varustus olisikin kohdallaan, ovat naiset erilaisia haluiltansa ja itse olen todennut, kuten myös olen monelta kuullut, että omasta mielestään hyvä sänkykumppani ei olekkaan mikään hyvä. Se hyvyys on melkoisen subjektiivinen käsite. Nousee karvat pystyyn, kun joku kehuu tai peräti vakuuttelee itseään hyväksi sängyssä.

Nämä ovat tietysti aina tapauskohtaisia asioita ja varmasti on olemassa ikäisiäsi naisia, jotka myös arvostavat sielujen sympatiaa yli seksuaalisuuden.

Loppupeleissä, jos haetaan elämänkumppania niin uskoisin, että ne muut arvot ohittavat sen seksuaalisen hyvyyden, huonouden ja aktiivisuuden. Asian voisi kääntää niin, että vaikka mies olis kuinka hyvä sängyssä, niin se ei naiselle riitä pitkällä tähtäimellä parisuhteessa. Seksi on "vain" suhteen suola.

Kun menee baariin tai tanssimaan, niin siellä on ihmisiä erilaisissa elämäntilanteissa. Siellä on sinkkuja ja varattuja. Osa tulee vain juttelemaan ja tanssimaan, osa etsimään sitä oikeaa ja osa saamaan seksiä.

Kun itse olin sinkku, etsin sitä oikeaa puolitosissani eli ei ollut katastrofi, vaikken rakkautta löytänytkään. Pelkkä seksikin riitti loistavasti. Oma rakas löytyi yhden yön jutusta.

useammalla kierroksella olevat naiset ovat tottuneet säännölliseen seksisuhteeseen. Jos sitten ei olekaan niin helppoa elää ilman. Omakohtaisia kokemuksia ei minulla ole, mutta tällainen tuli mieleen.

En kyllä lähtisi pelkän nivustaipeen pakottamana harjoittamaan seksiä saati kuvittelemaan että elämäni mies löytyy siitä. Että ensin sänkyyn kun himottaa ja sitten vasta mietitään onko miehessä muutakin - yleensä ei ole. Kertapanoja siis. Se on pinnallista jos mikä. Aivan samoin kuin tykkää tietyistä kriteereistä (hyvät lihakset/sopusuhtainen kroppa tms.) kun mies on kokonaisuus siinä missä nainenkin.

"Ei suhteisiin voi mennä peläten. Pitää olla niin kauan erosta, että ei pelkää. Jos ihmiset pelkäisivät autolla ajoa yhtä paljon, niin liikennettä ei olisi, koska siellä vasta tapahtuu. "

Mahdollisen suhteen alku kertoo paljon. En minä suhdetta pelkää. En vain halua suhteeseen väärän miehen kanssa. Mikä siinä on niin väärin (mielestäsi)? Naista etsivä haluaa ensisijaisesti naisen, ei minua. Enkä minä ihastu tai rakastu mieheen vain siksi että se sattuu ihastumaan minuun.

Eikö virheistä pidä oppia? Ei suhteisiin väärin perustein. Ehkä sinä menet, mutta älä pidä sitä ainoana oikeana tapana aloittaa suhde.

Toistan: minulle suhde ei ole itsetarkoitus. Ei. Pärjään yksinkin. Vastasin aloitukseen koska mies ihmetteli naisten seksihimoa. Minä taas ihmettelen miesten kuvitelmia naisten ylettömästä seksin tarpeesta, tai sitten kuvittelevat että naisetkin haluavat suhteen itsetarkoituksena.

Onko 40+-vuotias eronnut itsenäinen nainen joku kummajainen? Ei siis persoona.

Naisilla on menossa joku ihme vaihe. Samaa olen katsonut kapakassa silloin harvoin kun sinne olen mennyt. Tyrkkyä meininkiä, koko ruho esitellään jo baaritiskillä ja ollaan niin sexyä. Sama kyllä miehillä, mitataan kroppaa päästä varpaisiin ja mitä varmempi nakki sen kovempi tunku. Rumasti sanottuna: Siwan kassa-tyypillä käy kauhia flaksi.

Jos lady on fiksusti ja sievästi ja siveästi niin yksin saa nököttää.

Ei sieltä fiksua kaveria löydä. Ei. Sama kaiku on askelten: seksiä seksiä.

Ei ne sinun etsimäsi naiset kapakassa ole.

Olen saanut äijistä tarpeekseni. Noita kanervia on joka puolella mutta minuunpas ei tee mitään vaikutusta. Fiksu, älykäs, kohtelias tavallinen mies joka ei vonkaa niin voisin ajatella, mutta se on sukupuuttoon kuollut laji. Tai naimisissa.

Voi olla että ne naiset eivät haluakaan mitään vakisuhdetta. vaan sitä mitä miehet ovat harrastelleet maailman sivu. Niin muuttuu maailma.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Luokanopettajan+ty%C3%B6+on+aiempaa+uuvuttavampaa/1135235401731

"Luokanopettajan työ on aiempaa uuvuttavampaa
Julkaistu: 9:34
stt
Luokanopettajan työ on muuttunut aiempaa uuvuttavammaksi, selviää Kotiliesi-lehden ja Opetusalan Ammattijärjestön OAJ:n selvityksestä.
Yli puolet luokanopettajista kokee, että lapset ovat aiempaa levottomampia, itsekeskeisempiä ja lyhytjännitteisempiä. He ovat aikuisen huomion puutteessa, ja suuret opetusryhmät vaikeuttavat tilannetta.
Lasten vanhemmat ovat kyselyn mukaan opettajille suorastaan ilkeitä. Haukkumisen tai nimittelyn kohteeksi joutuu vuosittain 60 prosenttia luokanopettajista.
Kyselyyn vastasi 500 luokanopettajaa."

Väitän, että myös aikuiset ovat aiempaa levottomampia, itsekeskeisempiä ja lyhytjännitteisempiä. Väitän myös, että tavalliset arvojensa mukaan elävät miehet ja naiset, jotka eivät jatkuvasti hae seksikumppania, joutuvat haukkumisen tai nimittelyn kohteeksi tai ainakin syrjityiksi, kuten tälläkin palstalla.

Eli mitä isot edellä, sitä pienet perässä. Vaikka olisi tottunut vakituiseen seksisuhteeseen, ei silti tarvitse käyttäytyä kuin prostituoitu. Sopisi yrittää kiinnostua muustakin kuin omasta navasta ja seksin tarpeesta.

järkeä päähän jne...:lle

Olen täysin samaa mieltä. lapset tämän aikuisten seksin vouhkaamisen ja yhden ainoan elämän elämisen maksavat. Ja kalliisti.

Väitän että vasta jäävuoren huippu on näkyvissä. Jos joku on sitä mieltä että ensin minä ja minun tarpeeni ja sitten vasta lapset niin olkoon sitten, tiedän heitä olevan paljon. Minä ajattelen että lapset ensin ja sitten vasta minä, kun olen kerran lapsia tähän maailmaan saattanut. Olen enemmistön mielestä se muurista repäisty surkea harmaa varpunen ja kynnysmatto jonka yli mies porhaltaa rintakarvat pörröllään seksikkäiden itsetuntoisten, yhtä ainoaa elämäänsä elävien itsenäisten naisten sänkyyn. Antaa mennä. Minä haluan seisoa kuin jellona tai karhumuori lasten tukena. Ja silti tunnen riittämättömyyttä.

Vaikka dr Philiä paljon parjataan, hän puhuu aina ensisijaisesti vanhemmuudesta. Koska meillä täällä kotomaassamme on puhuttu vanhemmuudesta, koska viimeksi on lööpeissä ollut jotain hyvistä isistä tai äideistä?

Alkuperäinen kirjoittaja tankotanssittu:
Tuntui jotenkin julmalta, että mies pisti välit poikki kokonaan, vaikka hän oli juuri sanonut, miten kanssani on tosi hyvä olla. Jos ehdottaa seksiä, niin eikö toinen voi sanoa, että ei vielä, haluan edetä hitaasti. Ei kai heti tarvitse laittaa suhdetta poikki?

Parempi laittaa suhde poikki, jos arvot ja tavat ovat ihan eri maailmoista. Ehdottaa seksiä muutaman kymmenen tunnin kommunikoinnin ja parin siiderin jälkeen ei kuulosta kovin luotettavalta - eli mies ei ehkä tuntenut voivansa luottaa sinuun tai muuten ei vain synkannut. Saattoihan hänelle tulla myös mieleen, että olet toiminut samoin muidenkin miesten kanssa eli ehdottanut seksiä lyhyen tuttavuuden jälkeen.

Yhteistyössä