Miksi naisia vaaditaan käymään usein gynellä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Aloin ihmettelemään yhtä asiaa. 52-vuotias mieheni ei ole käynyt urologilla tai vastaavalla koskaan. Minua on terveydenhuollosta painostettu vuosittain gynekologille. Olen alkanut pohtimaan, että taitaa olla miesten laatima vaatimus, että pääsevät lääkärinä riittävän usein naisten jalkoväliin. Itse käyn vain yksityisellä ja vain naisgynellä mutta kaikilla ei liene niihin mahdollisuutta.

Miksi naisten edes pitäisi käydä miehiä useammin lääkärissä, koska ei meillä on sen enempää tauteja privaattiosissamme kuin miehilläkään? Onko tämä pälkähtänyt kenellekään muulle mieleen?
 
vierailija
Miksi naisten edes pitäisi käydä miehiä useammin lääkärissä, koska ei meillä on sen enempää tauteja privaattiosissamme kuin miehilläkään?
Monestakin syystä.
Kohdunkaulan syöpä havaitaan ajoissa säännöllisten papa-kokeiden ansiosta. Miehillä taas eturauhasen syöpä useimmiten syntyy vasta korkealla iällä ja etenee hitaasti, joten sen seulontatutkimukset eivät ole aiheellisia.
Miehet voivat tunnustella kiveksiään, naisilla sisätutkimus on lähes mahdotonta tehdä itse.
Tulehdukset ovat naisilla paljon yleisimpiä kuin miehillä ihan jo anatomiastamme johtuen.

Ja hei, ei sinun ole PAKKO gynellä "usein" käydä.
 
Viimeksi muokattu:
Mika46
Monestakin syystä.
Kohdunkaulan syöpä havaitaan ajoissa säännöllisten papa-kokeiden ansiosta. Miehillä taas eturauhasen syöpä useimmiten syntyy vasta korkealla iällä ja etenee hitaasti, joten sen seulontatutkimukset eivät ole aiheellisia.
Miehet voivat tunnustella kiveksiään, naisilla sisätutkimus on lähes mahdotonta tehdä itse.
Tulehdukset ovat naisilla paljon yleisimpiä kuin miehillä ihan jo anatomiastamme johtuen.

Ja hei, ei sinun ole PAKKO gynellä "usein" käydä.
Vaimoni mielestä on mielekästä käydä varsinkin nuorella mies gynellä.
Kait se on mielekästä kun miehet käsittelevät pillua..
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Onhan se hyvä että on hampaat ja alapää kunnossa. Monikohan hammaslääkäri saa kiksejä siitä kun asiakas avaa suunsa. On nämä lääkärit nähneet niin monia aukkoja että taitaa mennä rutiinin piikkiin.
 
vierailija
Aloin ihmettelemään yhtä asiaa. 52-vuotias mieheni ei ole käynyt urologilla tai vastaavalla koskaan. Minua on terveydenhuollosta painostettu vuosittain gynekologille. Olen alkanut pohtimaan, että taitaa olla miesten laatima vaatimus, että pääsevät lääkärinä riittävän usein naisten jalkoväliin. Itse käyn vain yksityisellä ja vain naisgynellä mutta kaikilla ei liene niihin mahdollisuutta.

Miksi naisten edes pitäisi käydä miehiä useammin lääkärissä, koska ei meillä on sen enempää tauteja privaattiosissamme kuin miehilläkään? Onko tämä pälkähtänyt kenellekään muulle mieleen?

Kyllä se hyvä pillu tarkistaa säännöllisesti naisilla kun naisilla menkat ja muitakin vuotoja.... ja pakko tietysti ei ole käydä... ja oli sitten mies tai nais gyne... ei sillä väliä... monenlaisia polkuja nähnyt.. r
Ei silti kyllä niitä varmaan mukava katsella...
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
siellä gynellä voidaan todeta vaikkapa syöpä sen verran ajoissa että henki säilyy, siksi... naisten ja miesten lisääntymiselimistön syövät ovat hiukan erilaisia mitä tulee leviämisnopeuteen yms.
 
vierailija
Tämä on varsinainen kupla. Ei siellä ole syytä käydä ennen kuin on joku vaiva. Eikä mennä miespuoliselle ellet ole puutteessa. Sieltä nimittäin pesee jos tarvitaan. Siksi ne on siellä töissä.
 

Yhteistyössä