MIKSI naisilla ei tulisi olla asevelvollisuutta? (kysymys etenkin niille, joiden miestä miehen PITÄÄ mennä inttiin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä tasa-arvoa sellainen on, että naisten ei tarvitse armeijaa käydä? En keksi yhtäkään syytä. Kunnon ja voiman puolesta nainenkin pärjää intissä (jotkuthan sinne ovatkin menneet) ja henkisesti naiset ovat usein jopa miehiä vahvempia. Turha myöskään vedota siihen, että naiset "joutuvat olemaan raskaana ja synnyttämään". Kenenkään ei ole pakko tehdä lapsia eikä kaikki naisetkaan halua lasta. Sitäpaitsi synnyttäminen on etuoikeus. Myös miehet voivat hoitaa sodan aikana kotia ja lapsia, ei sen pitäisi määräytyä sukupuolen mukaan. Odotan innolla hyviä perusteluja sille, miksi asevelvollisuus tulisi olla vain miehillä.

Ei se ole tasa-arvo, se on hyvin suuri epätasa-arvo. Ei siihen ole mitään muuta järkevää perustelua kuin se, että aina ennenkin näin on ollut. Eikä naiset suostuis armeijaan niin suurin joukoin.

Mun mielestä järkevin vaihtoehto olis palkka-armeija, joka siis olis vapaaehtoinen sekä miehille että naisille. Sen lisäks vois ehkä olla joku KAIKILLE pakollinen maanpuolustuskurssi tms, jos oikeasti pelätään sotaa ja sen aikana pärjäämistä.

Mä olen sitä mieltä että sama valvollisuus olisi kaikilla. Vaihtoehtoina olis kaikille perinteinen asepuoli ja sitten taas tuollainen huoltopuoli juttu. Tarkoittaen sairaanhoitoa, keittiöpuolta, pesulapalveua....

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
eikös armeijaakin voi sitten ajatella miesten etuoikeutena. kun meillä naisilla on tuo synnytys..

Synnytys ei ole pakollista, armeija on (kostona pidempi sivari, jos ei inttiä käy) Vai pitäisikö syyttää miehiä siitäkin, että naisilla on menkat ja naiset "joutuvat" synnyttämään..luonnon määräämiä juttuja, joille ei mitään voi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eikös armeijaakin voi sitten ajatella miesten etuoikeutena. kun meillä naisilla on tuo synnytys..

Synnytys ei ole pakollista, armeija on (kostona pidempi sivari, jos ei inttiä käy) Vai pitäisikö syyttää miehiä siitäkin, että naisilla on menkat ja naiset "joutuvat" synnyttämään..luonnon määräämiä juttuja, joille ei mitään voi.

luonnon määräämää on myös se että miehet ovat fyysisesti vahvempia

emmä nyt muista. Olin viime syksyyn asti voimallisesti sitä mieltä, että miehen pitää armeija käydä. Sit kollegan poika lähti Tsadiin ja mä käänsin takkini 0,2 sekunnissa.
Nyt koitan kaikin voimin ohjata lapseni mieluummin hippi-sivari-totaalikieltäytyjä -linjalle, jos vaihtoehtona on lähteä sotaan. Varsinkin johnii niin kauas ettei se vaikuta meidän elämään .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ihan se, että miehet ovat fyysisesti vahvempia. se on fakta.

Ei silti mene aina noin, on vahvoja naisiakin ja heikkoja miehiä. Armeijassa tarvitaan enemmän henkistä vahvuutta ja sisua...ja kyllä siellä nytkin naiset hyvin pärjää. Olisihan naisillakin tuo sivari-vaihtoehto.

Eihän kukana vertaa synnytystä ja armeijaa toisiinsa?eihän?

Mutta ihan järjellä.Kuka niitä lapsia hoitais sit jos sota syttyy kun kaikki ois siel rintamalla?

Ja synnyttäminen etuoikeus?Ei kaikkien mielestä.Ihan typerää oikeasti vertailla näitä kahta asiaa..synnyttämistä/raskautta ja armeijaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
no ihan se, että miehet ovat fyysisesti vahvempia. se on fakta.

Se ei ole fakta. Todista minulle että väite "miehet ovat fyysisesti vahvempia kuin naiset" pitää tuollaisenaan paikkansa?

no miehet on ihan aikojen alusta ollut isompia, miehellä on testosteronia, miehillä kasvaa luonnostaan isommat lihakset, miehillä on isommat luut. Toki on niitäkin hinteliä hinttipoikia...

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
emmä nyt muista. Olin viime syksyyn asti voimallisesti sitä mieltä, että miehen pitää armeija käydä. Sit kollegan poika lähti Tsadiin ja mä käänsin takkini 0,2 sekunnissa.
Nyt koitan kaikin voimin ohjata lapseni mieluummin hippi-sivari-totaalikieltäytyjä -linjalle, jos vaihtoehtona on lähteä sotaan. Varsinkin johnii niin kauas ettei se vaikuta meidän elämään .

Ketään suomalaista ei PAKOTETA lähtemään minkään muun maan sotia sotimaan.

Ei tässä maailmassa mitään ehdotonta tasa-arvoa koskaan saavuteta. Ja mitä tasa-arvoa se nyt on, että naiset tekee täsmälleen samoja asioita kuin miehet. Jokainen nainen, joka armeijaan haluaa, voi sinne mun puolestani mennä. Mutta mitään pakkoa en todellakaan kannata. Naisilla on tässä yhteiskunnassa niin paljon tekemistä, että monet hedelmällisessä ja parhaassa työiässä olevat naiset jo nyt palavat loppuun. Jotain tolkkua tohon pohjoismaiseen tasa-arvon tavoitteluun jo! Riittää jo toi joka paikkaan hinkuaminen ja joka asian yhtaikaa hamuaminen. Miksi miehille ei sitten säädetä esim. pakollista isyyslomaa? Varmaan siksi, että tää meidän yhteiskunta ei perustu erilaisiin pakkoihin... :headwall:

kuka sitten hoitaa lapset?

Miehet ja naiset...ne, jotka ovat valinneet ennemmin sivarin kuin intin.

luulen että miehet menee mielummin inttiin kun rupee hoitaan kersoja. joojoo on niitä poikkeuksia, mieti nyt normi testosteroni äijiä, ei varmana jää kotiin lapsenlikaksi

Alkuperäinen kirjoittaja ei loppuun mietitty:
Eihän kukana vertaa synnytystä ja armeijaa toisiinsa?eihän?

Mutta ihan järjellä.Kuka niitä lapsia hoitais sit jos sota syttyy kun kaikki ois siel rintamalla?

Ja synnyttäminen etuoikeus?Ei kaikkien mielestä.Ihan typerää oikeasti vertailla näitä kahta asiaa..synnyttämistä/raskautta ja armeijaa.

No ei kaikki tietenkään olis rintamalla (eihän siellä tässäkään systeemissä olis kuin n. puolet aikuisväestöstä). Rintamalle menis ne, jotka on sinne parhaita ja loput jäis "hoitamaan lapsia". Sukupuolesta riippumatta.

Mutta parempi olisi, jos armeija olisi vapaaehtoinen kaikille!

Kuinkahan moni mies pitää armeijaa noin kamalana juttuna,kuten annat ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja ei varmaan monikaan:

ne hinttipojat

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:

Ketään suomalaista ei PAKOTETA lähtemään minkään muun maan sotia sotimaan.

no, ei vielä.... oottakaahan vaan ku päästään sinne natoon....

heikot äijät vaan sivariin, kyl mun mies ainakin oli aikoinaan mielellään intissä. sivari on niille mammanpoijille ja joo meitä on joka lähtöön. suodaan siis heikoille sivari ja äijille intti missä saa edes hiukan miehisyyttä, kun nykymaailma on niin täynnä peräkammarin miehiä jne,.

Alkuperäinen kirjoittaja ei varmaan monikaan:

Samaa mieltä... Mua häiritisee tuo kostona pitkä sivari.... |O
Eivätkö ihmiset oikeesti tajua Suomen puolustusvoimia vai mistä on kyse? Tajuatteko ettäne jotka käyvät inti tekevät sen maansa hyväksi. Sivarit tekevät plussaa itselleen. Saavat opintopisteitä/työkokemusta....

Yhteistyössä