Miksi nämä ns. pissavaivat vain jatkuvat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Jos en juo riittävän paljon päivän mittaan, niin sitten alkaa ihme kirvelyn tunne alapäässä. Ei kuitenkaan pissatessa vaivaa tunnu.

Viime viikon alussa tämä "ralli" alkoi ja tuntuu, ettei tämä nyt meinaakaan ohi mennä.

Ja toinen mikä ehkä aiheuttaa näitä vaivoja, on sipsit. Mitä olen kyllä pyrkinyt välttämään. Tosin viime sunnuntaina söin hieman - pitkästä pitkästä aikaa ja tuli sen myötä selkäsärkyä ( tai sitten se tuli liiasta pitkällään olosta, tykkäsin sunnuntaina lukea kirjaa sängyssä maaten koko päivän.) Selkäsärkyä oli vielä maanantainakin, sitten se hävisi.

Noh, eilen kävimme "buffet" - paikassa syömässä ja söin muutaman sipsin ( jälleen kerran) ja tänään siis on ollut tuota kirvelyvaivaa.

Joten kai ne sipsit on nyt unohdettava ja syötävä muuta.

Sokeripitoiset herkut ja ruoatkin olen jättänyt jo jonkin aika sitten pois.

Ja nytkin olen syönyt reilusti C-vitamiinia.

Tuntuu myös, että näin syksyn alussa tätä ihme pissavaivaa on ja sitten se yks'kaks häviää pois. Ei tätä enää loka-marraskuussa ole.

Mulla aikaslailla sama juttu. Ja tiedän sen johtuvan siitä että juon aivan liian vähän. Sipsit hirveä suola pommi joten sitten pitäis juoda normaaliakin enemmän jos niitä syö.

mulla myös melkeinpä aina verta pissassa kun virtsakoe otetaan ja johtuu myös tästä mun olemattomasta juomisesta. ja siksi kuulemma tällaisia kirvely tuntemuksia, koska virtsarakko ja -putki ei missään vaiheessa kunnolla puhdistu koska pissa on aina liian väkevää. ja siitä johtuen rakko ja putki menee "rikki" ja liian väkevä pissa taas polttaa lisää.. ja kierre valmis.. poikkeuksena mulla raskaana olo jolloin ei ollut tätä vaivaa ollenkaan..tiedä sitten mistä johtui se.

Eiii c-vitamiinia! C-vitamiini erittyy virtsaan ja happamoittaa sen. Herkistyneet rakon ja virtsaputken limakalvot ei kestä c-vitamiinia. Myös liika kofeiini ärsyttää rakkoa.

Yhteistyössä