Miksi niin moni normaalipainoinen laihduttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ymmärrä

Vieras
Itse olen 169cm ja painan 68 kiloa. Moni mun kokoinen nainen laihduttaa, vaikka on siis normaalipainossa. Moni kokee että pitää saada jopa kymmen kiloa pois painosta:o Itse olisin jo anorektikko silloin, näissä mitoissa olen hoikahko ja naisellinen. Usein myös rinnat häviävät jos laihduttaa noin paljon, onko se sitten hienoa? Rinnaton teinivartalo. Huh. Enkä tarkoita nyt arvostella luonnostaan todella hoikkia.

Ystäväni oli saman kokoinen kuin minä nyt, oli nätti ja hehkeä naisellinen nainen. Sitten laihdutti juurikin kymmenen kiloa ja nykyään vaatteet roikkuvat päällä, kädet ohuet ja posket lommolla. Entiset C-kupin rinnat nykyään A tai korkeintaan B, olkapään luut erottuvat. Ja ei, en ole kateellinen todellakaan, koska mielestäni naisen ei tarvitse näyttää anorektiselta tytöltä.

Onko se muka sen arvoista saada pienempi vaatekoko jos se ei edes näytä hyvältä?

minä olen 164cm, painan 57kg, aion laihduttaa reilu 5kg.

Olen juurikin tällä hetkellä kevyellä dieetillä (herkut pois, annoskoko kuntoon, liikuntaa, ei ylimääräisiä välipaloja. Hedelmiä jos nälättää ruokailujen välissä)

laihdutan yksinkertaisesti siksi etten ole tyytyväinen itseeni. Luulisin että hyvin monella on juurikin tämä syynä..

[QUOTE="lena";22817002]mä olen 167cm ja 67kg.Vatsa on sen näköinen,että jotkut ovat luulleet,että olen raskaana.Läskiä se on.[/QUOTE]

Kyllä. Hyvin voit 10kg laihduttaa. Olen itse 167 ja 57kg enkä todellakaan alipainoisen näköinen.. "mulla on painavat luut" on lihavien tekosyitä.

[QUOTE="lena";22817002]mä olen 167cm ja 67kg.Vatsa on sen näköinen,että jotkut ovat luulleet,että olen raskaana.Läskiä se on.[/QUOTE]

Itsehän sitä aina katselee omaa kroppaansa kriittisemmin, todennäköisesti ei edes näytä isolta vatsasi noilla mitoilla. Tai no toki, jos vertaat kiristettyihin, luonnottomiin hollywood-julkkiksiin.. Olet hyvän kokoinen.

Ap, et ole tainnut koskaan oikeaa anorektikkoa nähdäkään... Jos laihtuisit 10 kiloa, painoindeksisi olisi 20,31. Normaalipainon alaraja on BMI 18,5. Et todellakaan näyttäisi anorektikolta 10 kiloa kevyempänä.

Se nyt vaan on totuus, että suuri osa naisista näyttää paremmalta lähempänä normaalipainon ala- kuin ylärajaa.

[QUOTE="pöh";22817041]Itsehän sitä aina katselee omaa kroppaansa kriittisemmin, todennäköisesti ei edes näytä isolta vatsasi noilla mitoilla. Tai no toki, jos vertaat kiristettyihin, luonnottomiin hollywood-julkkiksiin.. Olet hyvän kokoinen.[/QUOTE]

niin no fysioterapeutti oli sitä mieltä,et 5kg voisin pudottaa painoa...

Täällä 170cm/70kg. En ole läski, mutta ei tämä hyvältäkään näytä, suunta on huono jos painaa näillä mitoilla näin paljon. Varaa ottaa 10kg pois ihan helposti.

Onko liika rasva ja housuista ja rintsikoiden alta tursuava ihra sitten kivaa ja naisellista? No ei ole.

[QUOTE="pöh";22817041]Itsehän sitä aina katselee omaa kroppaansa kriittisemmin, todennäköisesti ei edes näytä isolta vatsasi noilla mitoilla. Tai no toki, jos vertaat kiristettyihin, luonnottomiin hollywood-julkkiksiin.. Olet hyvän kokoinen.[/QUOTE]

no monelle suomalaiselle sietäisi tuota kriittisyyttä tulla vähän lisää ettei täällä ole kohta samanlaista lihavuusongelmaa kuin jenkeissä, briteissä tms..

[QUOTE="lena";22817079]niin no fysioterapeutti oli sitä mieltä,et 5kg voisin pudottaa painoa...[/QUOTE]

Siis suositteliko ihan ja miksi? Mä oen saman mittainen kuin sä ja tunnen itseni vähän liian isoksi, mut fyssarit tai lääkärit ei ole ikinä kommentoineet painoa, vaikka haluaisinkin kuulla ammattilaisten mielipiteitä.

Siis suositteliko ihan ja miksi? Mä oen saman mittainen kuin sä ja tunnen itseni vähän liian isoksi, mut fyssarit tai lääkärit ei ole ikinä kommentoineet painoa, vaikka haluaisinkin kuulla ammattilaisten mielipiteitä.

ihmiset on eri muotoisia ym. saatat olla enemmän lihasta kuin tämä kenelle on suositeltu 5kg laihdutusta jne. ihmiset on yksilöitä...

Ulkonäöllisistä syistähän ne ihmiset laihduttaa.

Minä en jaksa laihduttaa. Normaalisti painan noin 63kg ja olen 164cm pitkä. (Nyt olen raskaana ja paino on luonnollisesti jonkin verran noussut) Käytän kokoa 36/38. Pysyn painossani normaalilla syömisellä ja liikunnalla. En näe mitään syytä laihduttaa. Olen terve, hyvässä kunnossa ja BMI on normaali ja vyötärynympärys alle riskirajan. Kroppani ei ole rasvaton, mutta miksi pitäisikään olla? Saisinhan minä painoni putoamaan jonnekin 55 kiloon, mutta en viitsi nähdä vaivaa. Tuskin olisin sen tyytyväisempi itseeni ja todennäköisesti joutuisin vahtimaan syömisiäni enemmän, koska kevyempi ihminen kuluttaa vähemmän kuin painavampi.

no sen lihavuuden näkee mittanauhalla ja peilistä.Vaaka ei ole kauhean luotettava.Mulla on yksikertaisesti parempi ja energisempi olo hoikempana.BMI on 24,02,eli tuskin minusta kvin hevillä anorektistä saa :D

[QUOTE="vieras";22817103]no monelle suomalaiselle sietäisi tuota kriittisyyttä tulla vähän lisää ettei täällä ole kohta samanlaista lihavuusongelmaa kuin jenkeissä, briteissä tms..[/QUOTE]

No mutta tässähän puhuttiin normaalipainoisista...ei mammuteista mitä britit ja jenkit edustaa

Minä painan suunnilleen 66 kg ja olen 168 cm pitkä ja inhoan näitä kilojani. Vähintään tuohon 60 kiloon olisi päästävä, mielellän 55 kiloon. haluaisin kerrankin sitten lapsuusvuosien olla hoikka.

Kai se joilla kuilla naisilla on itsetunnon jatke, eli pitää saada kroppa jota kehutaan ja kommentoidaan nätiksi jatkuvalla syötöllä.... En tiedä. En ole koskaan ymmärtänyt tätä luuviulu-kultuuria joka vaan pahenee.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
Itse olen 169cm ja painan 68 kiloa. Moni mun kokoinen nainen laihduttaa, vaikka on siis normaalipainossa. Moni kokee että pitää saada jopa kymmen kiloa pois painosta:o Itse olisin jo anorektikko silloin, näissä mitoissa olen hoikahko ja naisellinen. Usein myös rinnat häviävät jos laihduttaa noin paljon, onko se sitten hienoa? Rinnaton teinivartalo. Huh. Enkä tarkoita nyt arvostella luonnostaan todella hoikkia.

Jos 169 ja 58 kiloa on mielestäsi anorektikko, et ole anorektikkoa nähnytkään.

Näyttääkseen paremmalta. Mä olin vuosi sitten vielä tuollaisissa mitoissa ja olin liian iso, vaikka olenkin lihaksikas. Nyt olen 59kg ja just hyvä, ei hylly eikä roiku ja vaatteet näyttä paremmalta.

Yhteistyössä