Miksi niin useat säälii vammaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästyttää

Vieras
Töissä kuulee tosi usein kuinka monet säälii vammaisia ,oli ne sitten lapsia tai aikuisia.
Vammaiselle aikuisellekin puhutaan kuin pikkulapsille lässyttäen ja sit ne tyrkyttää mulle rahaaa,että veisin ne näille vammaisille,että voisivat ostaaa jotain kivaa itselleen. Niillä on kuitenkin kurjaa ja rahat vähissä

Miksi ihmeessä? Mä ne pysty käsittämään

Antaa siis mulle rahaa,että mä antaisin ne näille vammaisille. He ei itse kehtaa antaa sitä suoraan. En ole koskaan suosutut rahaa toimittamaan. Olen siis asiakasvastaanotossa töissä ja siellä käy jonkin verran vammaisia asiakkaita myös.
Miettikää miltä siitä vammaisesta ihmisestä tuntuu jos on kurjaa olla vammainen niin sen päälle vielä säälitään.

No enpä ole tuollaiseen rahan antamiseen törmännyt, enkä mihinkään säälikommentteihin. vaikka olen vammaisten asuntolassa työskennellyt...

mutta kyllä minä sen säälin tiedän ja tunnistan, ja itsekkin joskus "säälin" vammaisia. Omana tietona sen pidän. On tämä maailma kuitenkin sen verran vaativa paikka ihan terveellekkin ihmiselle, että aikamoiset haasteet vammaisuus saattaa heittää ihmisen itsensä tai hänen läheistensä päälle. Monet vammaiset toki myös nauttii elämästään sellaisenaan, eikä välttämättä osaa edes paremmasta haaveilla. Osa taas suree ettei ole terve kaikinpuolin. Ei vammaisiakaan voi niputtaa yhteen samaan ryhmään, yksilölliset erot on niin suuret.

No se vastaus siihen on,että ku ne on vammaisia. En ala sen enempää tivaamaan asiaa.
Itse en tunne sääliä heitä kohtaan,minulle he ovat ihmisiä siinä missä ns terveetkin ihmiset ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästyttää;30553654:
No se vastaus siihen on,että ku ne on vammaisia. En ala sen enempää tivaamaan asiaa.
Itse en tunne sääliä heitä kohtaan,minulle he ovat ihmisiä siinä missä ns terveetkin ihmiset ovat.

Eikai sääli poista ihmisyyttä sentään.... Jos näen syöpäsairaan, joka kärsii ja jota kohtaan tunnen inhimillistä sääliä, niin eihän se tarkoita etteikö hän olisi ihminen, herranjestas. Sääli on loppujen lopuksi vain tunne muiden joukossa, ei niitä voi aina hallita.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästyttää;30553680:
Ei poista ei,mutta ei se sääli mitään auta ja varsinkaan se rahan tarjoaminen. Säälistä ei ole kuin haittaa

No ei moni muukaan tunne aina mitään auta, silti niitä tulee. Niinkuin sanoin, se on vain tunne muiden joukossa.

Ja tuo rahan tarjoaminen on kyllä aika outoa, en ole koskaan törmännyt. Siten vähän vaikea edes uskoa.

Yhteistyössä