Miksi oi miksi ei meidän 3kk voi nukkua kuten kaikkien tuttujeni??!! 12h yössä HERÄÄMÄTTÄÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peikkopojan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peikkopojan äiti

Vieras
Ei.. meillä herätään vähintään 2 keraa syömään... Olen niin kade kaikille tutuilleni joilla 2-6kk ikäiset vauvat nukkuvat heräämättä yönsä. Nukkuupa yhden 1,5kk vanha tyttökin heräämättä. Kaikki ihmettelevät miten voin olla niin väsynyt, kun eivät he vain ole..... :headwall:

Sama täällä,vaikka poitsu on 'jo' 6kk. Nukahti illalla kotiin tullessa ja en raahtinu herättää syömään,vaihdoin vain vaipan ja jatkoi uniaan. Sit heräs jo 11 maissa syömään ja sit puol 3 :D Ja sit taas vaille 6 syömistä vaati..nyt nukkuu niin onnellisena tuolla. Itseänikin nukuttais nyt, mut joku hemmetin vakuutustarkastaja ois tulossa käymään kait puol 9 maissa |O Ehtisköhän vaikka sitä ennen imuroida,ku pitäis toi kenneli kadottaa,olen niin kyllästyny siihen :whistle:

Mun esikoiseni alkoi nukkumaan muistaakseni puolen vuoden jälkeen, hän tosin siinä kohdin heräsi vain kerran. Niin no kai se pahemminkin voisi olla. Harmittaa ihan sikana, kun aamulla poika antaisi nukkua niin on isompien herättely kouluun... ja päivällä olen vauvan ja toiseksi nuorimman kanssa kotona joten en saa nukuttua vaikka vauva nukkuisi...

No, ohimeneväähän tämä on..tiedän kyllä ja tiedän senkin, että kaipaan tätä vielä myöhemmin, mutta juuri nyt olen väsy...väsy...väsy.......

Voi ole onnellinen, että saat nukkua nuinkin paljon. Mulla oli pojalla koliikki ja sen mukanen oli väsymyskin. Sit kun se vaiva oli ohi tuli allergiat ja astmat.
2,5 vuotta joka ikinen yön jatkuvaa heräämistä ja minä olin väsynyt todellakin. Ex ei auttanut ollenkaan nukkui vain onnellisena.

Ole todellaki onnellinen et joudut heräämään yöllä VAIN KAHDESTI! Meidän kohta 2v herää joka yö useammin ku teidän 3kk. Siihen päälle 1kk ikäisen heräilyt. Viime yönä heräsin 5kertaa 7 tunnin aikana.

Ei asiat näemmä olekkaan niin pahasti. En tarkoita, että haluaisin muilla olevan "huonommin". Mä vaan olen niin väsynyt. Miehen kanssa välit kiristyneet ja lasten ainainen temppuilu. Sitten kaikki kotityöt sun muut päälle... Hmm, taidankin olla yleiskyrsiintynyt vaan :D

huonomminkin tosiaan voisi nukkua..meillä poju nukku ekaa kertaa yönsä heräämättä vasta pitkästi päälle 1v..sitä ennen herätyksiä oli yöllä 1-15krt...ihmeesti sitä kuitenkin jaksoi,vaikka väliin väsytti niin pirusti!

Meillä esikoinen nukku 2viikkosesta 8 tuntia yössä putkeen ja toinen taas nukku ekan kunnon yön l'hemmäs kolme vuotiaana. Nukku aina tunnin ja huusi puolesta tunnista tuntiin ja nukku taas tunnin jne... Mutta kyllähän se yöllä herrääminen aina kyrsii, oli niitä herräämisiä sitte kaks tai viis, ei siinä kuitenkaan saa sitä kunnon jatkuvaa unta, mitä ihminen tarttee... Antasko mies sulle vappayön aina sillon tällön? tai antas aamulla esim vloppuna nukkua sinun rauhassa niin pitkään, ko unta riittää?

apa: Pitänee kysyä jos suostuisi. En ole uskaltanut kysyä, kun olen aina ajatellut, että kun on kerta töissä niin pitää saada nukkua, mutta yksikin yö viikossa tai pitkään pötkötelty aamu voisi auttaa! Hyvä idea :)

AnnaManna: Hmm... voihan se kyllä nuinkin olla... :)

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
ne sun kaverit liioittelee :D se on hyvin normaalia... helposti mammat sanoo että "juu, kyllä nukkuu kokonaan ja reippaasti 12 tuntia putkeen ja joka yö" jos kerran on vahingossa nukkunut.. ;)

Meil isosisko nukkui ekan kokonaisen yönsä parikuisena ja sen jälkeen lähes joka yö (paitsi sairaana), tää pikkuveikka heräilee yhä parin tunnin välein ja ikää jo vuosi.

Meillä kuopus oppi nukkumaan kakskuisena yön heräämättä. Sitä iloa kesti kaksi viikkoa. Sitten sairastui ensimmäiseen nuhakuumeeseen, joka jatkui ja jatkui ja puolivuotiaana tuli ensimmäinen korvatulehdus. 2½kk-3v. ikäisenä heräilikin sitten epäsäännöllisessä rytmissä noin kahdeksan kertaa yössä. Olin ihan zombie nuo vuodet.

Alkuperäinen kirjoittaja apa:
Meillä esikoinen nukku 2viikkosesta 8 tuntia yössä putkeen ja toinen taas nukku ekan kunnon yön l'hemmäs kolme vuotiaana. Nukku aina tunnin ja huusi puolesta tunnista tuntiin ja nukku taas tunnin jne... Mutta kyllähän se yöllä herrääminen aina kyrsii, oli niitä herräämisiä sitte kaks tai viis, ei siinä kuitenkaan saa sitä kunnon jatkuvaa unta, mitä ihminen tarttee... Antasko mies sulle vappayön aina sillon tällön? tai antas aamulla esim vloppuna nukkua sinun rauhassa niin pitkään, ko unta riittää?

Onko sillä toisella lapsella jotain sairasteluja, allergiaa tms.?

Meillä ainaki mies hyvinki mielellään aina välillä hoiti yön tai anto nukkua vloppu aamuna niin pitkään ko halusin. Sille piti vain itte sanoa, että on väsyny, ei kuulemma oo ajatustenlukija :D Sano, että ei yhen yön valvominen esim kerran viikossa ole ollenkaan paha, vaikka töissä kulkeeki, ko se perusunentarve on kuitenki ihan ok saavutettu. Eihän valvominen oo paha, jos se ei oo jatkuvaa ja päivittäistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja apa:

Onko sillä toisella lapsella jotain sairasteluja, allergiaa tms.?

Oli kauhukohtauksia ja maitoallergia. En vaan saanu lääkäreitä kuuntelemmaan minua, ko mittään ulkosia merkkejä ei ollu nii väittivät, että ei voi olla mahollista. Sitten oksensi joka yö muistaakseni kaks viikkoa putkeen ja vaihoin itte laktoosittomaan maitoon ja valvominen loppu ko seinään. Ja oppi heti kaikki taidotki ja muuttu kaikinpuolin koko tyttö! Oli niin ihana, ko sai viimein nauttia lapsesta, ko se oli ollu aina päivisinki itkunen ja muuttu sitten ihanan pirtäksi ja aurinkoiseksi tytöksi. Pääsi oikeastaan vasta sitten kunnolla tutustuun sen persoonaan.

Yhteistyössä