MIKSI oi miksi en laihdu?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Epätoivoinen"

Vieras
Syön päivittäin näin:

8.00: Puuroa n. 1,5 dl + liraus maitoa+ 1 tl hilloa + 1 leipäpala juustolla

12.00: Salaattia 1/2 lautasta+ 1/4 lautanen lämmintä ruokaa +2 palaa leipää

16.00: Samoin kuin päivällä + jälkkäri (eli rahkaa/marjakeittoa tjsp)

18.00 Banaani tai näkkäri+ manteleita

21:00 Purkki maitorahkaa+ mehukeittoa+ 2 näkkäriä

Mitat: 163cm/ 63kg!! Vatsassa ja pepussa on ihan liikaa. Teen salitreenin (lihakset oikeasti kipeiksi) 3 x viikossa ja liikun sauvakävellen, juosten ja pyöräillen n. 6 h viikossa. Mitään ei kuitenkaan tapahdu, karkkilakossakin olen ollut jo kuukauden. Turhauttavaa!

Sä syöt ihan hirveästi leipää+näkkäriä. Luulen, että ihan jo ne pois jättämällä putoaa paino kilon pari. Myös banskun jättäisin pois ainakin sellaisilta päiviltä jos et ole käynyt treenaamassa. Onko jälkkärirahka maustamaton vai sokeroitu?

[QUOTE="vieras";28983967]Siksi, että tuo ruokamäärä kuulostaa enemmän normaalikaloriselta sinun kokoisellesi. Painan itse samanverran ja en ainakaan enempää syö.[/QUOTE]
Kirjoita kalorit ylös, niin huomaat. Meillä mies laihdutti satakiloisena suunnilleen tuollaisella määrällä.

mä syön aika samalla tavalla kun ap. poikkeuksena etten syö leipää ollenkaan enkä banskua kun ehkä kerran viikossa. mun rahkat ja marjakeitot on sokerittomia.ja rahka tietty rasvaton.

en minäkään laihdu. 158cm 62kg

Sama kommentti. Et ole miinuskaloreilla. Ja aika paljon tulee hiilareista energiaa, hiilarit kerää nestettä. En tiedä, mitä nuo sun lämpimät ruoat on, mutta jos niissäkin on vielä hiilareita (perunaa, riisiä, pastaa) niin niistä voit karsia. Jätät leivät ja näkkärit osittain vain pois, ja osittain voit korvata jollain proteiinipitoisemmalla.

Jos pitää kiinni näistä säännöistä
1. vähintään 600g kasviksia JOKA päivä
2. vähintään 2,5 litraa vettä JOKA päivä
niin pitäisi päästä aika pitkälle. Tietysti kans kannattaa miettiä paljonko syö hiilareita, rasvaa ja proteiinia. Sinun kannattaa syödä paljon protskua jos noin paljon käyt salilla. Tarvittavat hiilarit varmaan saisit jo noista vihanneksista.

Kyllä sun pitäis keventyä. Mutta onko vartalo kiinteytynyt muutoin?
Jos teet salitreeniä noinkin monta kertaa viikossa, niin kyllähän sun lihaksetkin kehittyy eli painavat enemmän.

Mä jättäisin sen vaa'an nyt hetkeksi ja ottaisin mittanauhan + peilin käyttöön.

Siis sä syöt 8palaa leipää päivässä? Jos nyt aluksi lopettaisit sen kokonaan. Syöt aamulla puuron lisäksi vaikka raejuustoa, ja laita puuron sekaan se rasva minkä olisit laittanu leivän päälle.
Syö kunnon ruokaa lounaalla ja päivällisellä pikkuisen enempi ja jätä leivät kokonaan niistä pois.

Meillä ei olla miinuskaloreilla eikä vähähiilihydraattisilla, mutta 90 kiloinen mies ja minä 60kg syömme korkeintaan 6 viipaletta leipää. Yksi desi puurohiutaleita vie yhden leivän pois. Proteiinia voisi yrittää hankkia vähän monipuolisemmista lähyeistä. keinomakeutetut keitot eivät sovi kenellekään. Kasviksia paljon lisää.

Leipää on paljon, jätä ainakin lounaalta ja päivälliseltä pois. Ruoaksi valitsisin proteiinipitoista ja perunan jättäisin kokonaan pois. Täysjyväriisi tai tumma pasta jos niitä syöt. Banaani on energiapitoinen myös, sen vaihtaisin esim omenaan. Rahka on hyvä jos on sokeriton. Hedelmäsosetta tms vois laittaa mauksi jos jotain haluaa (makeutusaineita en suosis). Ootko muuten varma noista annosmitoista? Tl hilloa on mitallinen vai pieni kukkuralusikallinen? Se nyt on pieni määrä mut äkkiä niistä kertyy jos aina pyöristää alaspäin. :)

Edellisten lisäksi voisi miettiä lämpimän ruuan ravintoarvoja. Mitä leipien päällä on? Ja salaatti, sisältääkö pelkkiä kasviksia vai onko päällä paksusti kastiketta? Reipas lenkkeily pudottaa painoa tehokkaasti. Kyllä se paino putoaa, jos kuluttaa enemmän kuin syö.

Leipää hirvittävästi. Oletko katsonut et paljonko YHDESSÄ leipäpalassa on kaloreita ja hiilareita? PALJON...

Samalla kalorimäärällä saisit paljon täyttävempääkin syötyä. Proteiinimäärät tuntuvat myös aika pieniltä, tosin en tiedä että mitä syöt lämpimäksi ruoaksi. Koitappa nostaa proteiinin määrää yli 100g päivässä ja hiilarit minimiin, siis leipää vähemmän jne. Puuronkin tilalle saisit samalla kalorimäärällä jotain mikä pitää nälän paremmin

Yhteistyössä