Miksi on väärin tai jotenkin epäilyttävää tykätä työstään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailee"

Vieras
Olen töissä hoitoalalla ja suorastaan innosta puhkuen menen töihin. Koen olevani niin omassa ammatissani ja saan suurta iloa ihmisten auttamisesta. Se mikä nyt mietityttää on se,että taidan vissiin oman lähipiirini mielestä olla jotenkin kummallinen? Olen kertonut tykkääväni työstäni tosi paljon ja tosiaan menen työpaikalle mielelläni. Saan ihan ihmeellisiä kommentteja tyyliin :"No et varmaan enää vuoden päästä tykkää työstäsi", "kuinka joku voi tosissaan tykätä työstään? " En nyt tiedä mikä tämän aloituksen pointti oli,mutta mietin että olisikohan sitten suotavampaa valittaa koko ajan?

Hoitoalalla on monia aika raskaita työpaikkoja ja työ on usein vuorotyötä, joten moni on väsynyt. Mutta hienoa kun olet viihtynyt ja tuntuu omalta jutulta se työ. :)

Mäkin tykkään työstäni mutta sitä ei saa töissä aina tuoda esille. Jostain on iskostunut työpaikoille semmoinen keskustelukulttuuri että haukutaan kaikki työpaikan asiat eikä ole "luvallista" kertoa tykkäävänsä työpaikastaan. Varsinkin vanhat työntekijät valittavat välillä kaikesta.
Toisaalta on ihanan rentouttavaa kun saa päästellä höyryjä ja purkaa väsymystä, mutta semmoinen jatkuva natkutus taas vie sitä työviihtyvyyttä jo pois.

No ne kommentoijat ovat vaan realisteja....

No ei vaiskaan. Hoitotyö tiedetään raskaaksi, ja sen takia varmaan herättää aitoa ihmetystä, että joku innosta puhkuen sitä tekee.

Mutta tuo on kyllä niin ihana juttu, että joku hoitaja ihan oikeasti menee innosta puhkuen työpaikalleen. Tai ylipäätään kuka vaan työntekijä tykkää työstään ja viihtyy työpaikallaan todella hyvin. Se on aika harvinaista, luulen.

No en tiedä! Sama homma nimittäin täällä.

Ja mulla on vielä ihan "surkea" ammattikin, niin senkin puolesta saan ihmettelyjä.
Mutta kun itse tykkää siitä mitä tekee, niin onko niiden muiden mielipiteillä sitten niin väliäkään =)
Ja mun asiakaskohteissa olen oikein pidetty, asiakkaatkin meinaan huomaa että olen oikeasti täysillä mukana omassa työssäni.

[QUOTE="Sirkkeli";29019745]No ne kommentoijat ovat vaan realisteja....

No ei vaiskaan. Hoitotyö tiedetään raskaaksi, ja sen takia varmaan herättää aitoa ihmetystä, että joku innosta puhkuen sitä tekee.

Mutta tuo on kyllä niin ihana juttu, että joku hoitaja ihan oikeasti menee innosta puhkuen työpaikalleen. Tai ylipäätään kuka vaan työntekijä tykkää työstään ja viihtyy työpaikallaan todella hyvin. Se on aika harvinaista, luulen.[/QUOTE]

Saattaa tietty olla näinkin :) Rehellisyyden nimissä on munkin myönnettävä,että joskus se töihin lähteminen ei ole oikein huvittanut,mutta töihin päästyä on sitten taas ihan eri mieli.

No en tiedä! Sama homma nimittäin täällä.

Ja mulla on vielä ihan "surkea" ammattikin, niin senkin puolesta saan ihmettelyjä.
Mutta kun itse tykkää siitä mitä tekee, niin onko niiden muiden mielipiteillä sitten niin väliäkään =)
Ja mun asiakaskohteissa olen oikein pidetty, asiakkaatkin meinaan huomaa että olen oikeasti täysillä mukana omassa työssäni.

No eipä niillä mielipiteillä tosiaan taida loppujen lopuksi olla merkitystä :) Ihmetyttää vaan monen asenne.

Hoitoalalla on monia aika raskaita työpaikkoja ja työ on usein vuorotyötä, joten moni on väsynyt. Mutta hienoa kun olet viihtynyt ja tuntuu omalta jutulta se työ. :)

Mäkin tykkään työstäni mutta sitä ei saa töissä aina tuoda esille. Jostain on iskostunut työpaikoille semmoinen keskustelukulttuuri että haukutaan kaikki työpaikan asiat eikä ole "luvallista" kertoa tykkäävänsä työpaikastaan. Varsinkin vanhat työntekijät valittavat välillä kaikesta.
Toisaalta on ihanan rentouttavaa kun saa päästellä höyryjä ja purkaa väsymystä, mutta semmoinen jatkuva natkutus taas vie sitä työviihtyvyyttä jo pois.

Voin vaan kuvitella jos oikein isoon ääneen töissä kertoisin tulleeni taas tänäänkin innosta puhkuen töihin,niin näen jo mielessäni kollegoiden "Tuo on varmaan napannut jotain."-ilmeen. Hassua muuten että negatiivisuus on täysin sallittua,mutta positiivisuus koetaan aika usein teeskentelyksi.

• Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä