miksi on VÄÄRIN toivoa lapselle TERVEYTTÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terveyttä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja vastaanpa tuohon sukupuoli asiaankin. Mun puolesta jokainen saa toivoa tyttöä tai poikaa, kunhan sitten hyväksyy lapsensa sukupuolen, jos se ei olekaan sitä mitä on toivonut. Ja näinhän melkein aina onkin. Uskon että hyvin monella salaa mielessään saattaa jotain toiveita ollakin, mutta niitä ei kai saisi sanoa ääneen. Jos syntyneen lapsen sukupuoli herättää paljon kielteisiä tunteita niin silloin olisi aihetta mennä asiasta juttelemaan ammatti-ihmisten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja terveyttä:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvin sekavasti:
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Miksi niin ajattelet että se olisi jonkun mielestä väärin?

no ainahan kun puhutaan sukupuolesta niin kun sanoo etä itse toivoo terveyttä niin johan ryntää useat heiluttamaan syyttävää sormea että kyllä meille ei toivota terveyttä koska lapsi on rakas oli sairas tai terve.

kun ei se terveyden toivominen tarkoita että sairasta ei rakastaisi
mun mielestä on typerää tulla sanomaan ihan päivän selvää asiaa johonki sukupuolikysely ketjuun.eiköhän jokainen toivo että oma lapsi olisi terve.
olen nähnyt tämän asian niin päin,että kun kysytään kumpaa sukupuolta olevaa teille toivotaan,niin joku ryntää heristään sormee että ei ole sopivaa toivoa jompaa kumpaa sukupuolta,vaan molempien pitäisi kelvata.sitten itse kirjotetaan fiksusti että meille sentään toivotaan tervettä lasta.aivan kun se ois sitten jotenki parempi juttu.

mitä pahaa siinä on että toivoo vaikka sitten sitä tyttöä?ei sekään tarkoita sitä etteikö sitä poikaa sitten rakastaisi yhtälailla.

en ole sanonutkaan että on väärin toivoa sukupuolta..
mutta miksi syytellä niitä jotka toivoo terveyttä. ei nyt väännetä tätä asiaa taas väärin.
mutta hölmöä on jos sallitaan että sukupuolta saa toivoa mutta ei terveyttä. se oli pointti tuossa aloituksessa yhdessä kohtaa jos siihen viittaan.

kyllä terveys mulle on tärkeämpää kuin sukupuoli. enkä tarkoita että ne jotka toivoo poikaa se sukupuoli olis tärkeempi terveyttä.

eikä se kaikille ole itseestään selvää. siksi aloituksen teinkin

en ymmärrä miksi syytellä,kuten en ymmärrä sitäkään miksi jotku syyttelee heitä jotka toivovat tiettyä sukupuolta.
omasta mielestäni ei ole yhtään typerää toivoa terveyttä,miksi kukaan toivoisi sairasta lasta.
sitä en vain tajua että miksi niihin sukupuoli ketjuihin liitetään jotenkin aina tuo terveys asia.se on jotenkin niin..no just niin itsestään selvää.miksi tulla muka tärkeenä sanomaan että "meilleppä toivotaanki tervettä lasta,ootte te vaan tyhmiä kun jauhatte täällä sukupuoleta kun terveys on se tärkein".niin se onkin,mutta saavat kai ihmiset toivoa.

Alkuperäinen kirjoittaja asian vierestä kait:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvin sekavasti:
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Miksi niin ajattelet että se olisi jonkun mielestä väärin?

no ainahan kun puhutaan sukupuolesta niin kun sanoo etä itse toivoo terveyttä niin johan ryntää useat heiluttamaan syyttävää sormea että kyllä meille ei toivota terveyttä koska lapsi on rakas oli sairas tai terve.

kun ei se terveyden toivominen tarkoita että sairasta ei rakastaisi
mun mielestä on typerää tulla sanomaan ihan päivän selvää asiaa johonki sukupuolikysely ketjuun.eiköhän jokainen toivo että oma lapsi olisi terve.
olen nähnyt tämän asian niin päin,että kun kysytään kumpaa sukupuolta olevaa teille toivotaan,niin joku ryntää heristään sormee että ei ole sopivaa toivoa jompaa kumpaa sukupuolta,vaan molempien pitäisi kelvata.sitten itse kirjotetaan fiksusti että meille sentään toivotaan tervettä lasta.aivan kun se ois sitten jotenki parempi juttu.

mitä pahaa siinä on että toivoo vaikka sitten sitä tyttöä?ei sekään tarkoita sitä etteikö sitä poikaa sitten rakastaisi yhtälailla.

en ole sanonutkaan että on väärin toivoa sukupuolta..
mutta miksi syytellä niitä jotka toivoo terveyttä. ei nyt väännetä tätä asiaa taas väärin.
mutta hölmöä on jos sallitaan että sukupuolta saa toivoa mutta ei terveyttä. se oli pointti tuossa aloituksessa yhdessä kohtaa jos siihen viittaan.

kyllä terveys mulle on tärkeämpää kuin sukupuoli. enkä tarkoita että ne jotka toivoo poikaa se sukupuoli olis tärkeempi terveyttä.

eikä se kaikille ole itseestään selvää. siksi aloituksen teinkin

en ymmärrä miksi syytellä,kuten en ymmärrä sitäkään miksi jotku syyttelee heitä jotka toivovat tiettyä sukupuolta.
omasta mielestäni ei ole yhtään typerää toivoa terveyttä,miksi kukaan toivoisi sairasta lasta.
sitä en vain tajua että miksi niihin sukupuoli ketjuihin liitetään jotenkin aina tuo terveys asia.se on jotenkin niin..no just niin itsestään selvää.miksi tulla muka tärkeenä sanomaan että "meilleppä toivotaanki tervettä lasta,ootte te vaan tyhmiä kun jauhatte täällä sukupuoleta kun terveys on se tärkein".niin se onkin,mutta saavat kai ihmiset toivoa.

no mä en oo mihinkään ketjuun menny noin "lälättelemään"

esim tuossa et kumman haluais jos yhen sais niin sanoin että tyttö koska nyt on tyttö ja se on jotenkin siis ihan selvä juttu.
Mutta lisäsin että toisaalta jos sais vaan sen yhen, niin silloin se terveys ois jotenkin enemmän tärkeempää. Ei siis että nyt toiselle vammaa toivois.
Nyt kun taas tietää että voi saada enemmän lapsia ja niitä on tulossa, niin sillä sukupuoliasialla on kivempi leikitellä..

Mutta vastasin mielestäni kysymykseen mutta rehellisesti. Enkä kiilottanut rengasta että minäpä toivon tervettä lasta.
Vastasin kumman ehkä haluaisin mutta lisäsin sen minkä koin tärkeäksi.
En siis heristele sormea "sukupuoli leikille"

Mun mielestä ei ole lainkaan väärin toivoa että tuleva lapsi on terve.
Eikä ole väärin myöskään vaikka toivois että se lapsi on esim. poika.

Mutta; toivomus on toivomus, eli se lapsi olisi sitten syntyessään kuitenkin ihan yhtä rakas, oli terve tai sairas, tyttö tai poika.

Ihan normaaliahan tuo on.

Tietenkin jokainen toivoo lapselleen terveyttä, ei se ole väärin.

Mua vaan närästää se, kun sanotaan, että sukupuolella ei ole väliä, PÄÄASIA on, että lapsi on terve. Mulle pääasia on se, että lapsi ylipäätään tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:

Mua vaan närästää se, kun sanotaan, että sukupuolella ei ole väliä, PÄÄASIA on, että lapsi on terve. Mulle pääasia on se, että lapsi ylipäätään tulee.

Saiskos olla Samarinia vai Antepsinia? Kumpaakin löytyy... :whistle: :D ;)

mulla on kokemusta äideistä jotka eivät TODELLAKAAN ole sulautunut siihen ei toivottuun sukupuoleen... Sen takia näen aina punaista jos jotkut tekevät aloituksen aiheesta. Mun paras ystävä sanoin että toisenkin lapsen on oltava poika, ja olikin. Sanoi vuosia myöhemmin ehkä vähän viisastuneena, ettei edes ajatellut, että lapsi olisi voinut olla tyttö. Kun lisäsin siihen, että tai sairas. Niin ihan loukkaantui, että no ei todellakaan käynyt edes mielessä, että hänen lapsensa voisi olla sairas! Sori aina ei voi tietää, mitä ihmisen tai toivojan päässä liikkuu, vai liikkuko mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:

Saiskos olla Samarinia vai Antepsinia? Kumpaakin löytyy... :whistle: :D ;)

:D

Yhteistyössä