Miksi ovulaatiotesti näyttää tältä loppukierrosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";30764558]Mulla heräs viime kierrosta toiveet korkealle kun oli tuon näköinen ovistesti loppukierrossa. Joo, ihan vaan mielenkiinnosta seurasin koko kierron ovistesteillä. Tuli siis ekaa kertaa muulloin kuin oviksen aikaan noinkin tumma testiviiva. No r-testit negaa ja pari päivää myöhemmin alkoikin vuotelemaan. :/ Ja mitä googlettelin, niin kyllä sen testiviivan pitäisi olla vahvempi kuin kontrolliviiva että plussaa meinaisi. Plus että joillain naisilla ilmeisesti aina ennen kuukautisia alkaa taas ovistestin viivat vahvenemaan, jonkun hormonin takia tms. Mutta tsemppiä teille, josko kuitenkin vaan hitaasti nousisi sulla raskaushormoni ja tulee myöhäinen plussa! :)[/QUOTE]

Ok, eli on sitten muillakin kokemusta.

Mutta mitä tulee muuten tuohon käyttöön raskaustestinä, niin vähän googlettelin ja itse asiassa ovistesti voi olla täysin negatiivinenkin vaikka olisikin raskaana ja raskaustesti näyttäisi positiivista. Kotitesti-infossakin mainittiin asiasta, että ovulaatiotesti voi olla negatiivinen tai positiivinen raskaana ollessa. Ihan nyt tiedoksi, jos joku miettii omaa ovulaatiotestitulostaan.

Nii. Eli ovistesti näytti ovisplussan vaan.

Raskaudessa testiviiva olisi tummempi kuin kontrolliviiva.

Jännä kun ihmiset ovat päättäneet että joku on positiivinen tulos niin se on vaikka mitä sanottaisiin ????

Ja lisäyksenä muuten, että tämän kolmen vuoden yrityksen aikana olen kyllä paljon törmännyt näihin, jotka tulevat kysymykseen kuin kysymykseen ilkeilemään. Eikö oikeasti ole parempaa tekemistä?

Jos omat lapset on tulleet sormia napsauttamalla tai jopa vahingossa, niin ymmärrettävää ettei käsitä miksi testaillaan milloin mitäkin kierron aikana, kun raskaus ei tunnu onnistuvan. Se ei silti oikeuta ilkeilemään ja suoraan sanoen maireasti vittuilemaan. Kannataa hankkia jokin kehittävä harrastus, niin mieli paranee, eikä tarvitse sitä kiukkuaan ja vitutustaan purkaa palstalla.

Mulla on (ilmeisesti) aina kierron loppupuolella ovistesti liki plussana. Niin paljon oli keskustelua, mitä ovistesti näyttää ja kun itsellä ei silloin ollut yritystäkään niin pakkohan se oli testata ;). 4 kiertoa testasin aina kp26-27/28 ovistestillä ja joka kerta sain ihan tumman viivan, ei kuitenkaan plussaa eli testiviiva ei ollut kontrollia vahvempi.
Sillon kun raskautta tarkoitti (kyllä tuli myös se testattua) oli testiviiva mustanpuhuva.

Voisiko olla hormonihäiriö?

Sitä tässä olen miettinytkin ja oikeastaan siksi tulin kyselemäänkin, jos jollakin vaikka olisi omakohtaista tietoa.

Kolme vuotta kuitenkin jo ilman ehkäisyä menty. On ollut hyvinkin tarkkaa ajoitusta tikutteluineen ja vastaavasti useitakin kuukausia putkeen niin, ettei ole edes ajateltu koko asiaa. Ei vaan mikään auta. Nyt on hakeuduttu lääkärille ja varmaan todellatodella pitkä tie sieltäkin, ellei sitten todeta heti täysin steriiliksi (sori, fiilikset taas niin katossa näin loppukierrosta..).

Olisi vaan niin mahtavaa jos löytyisi se vika ja voitaisiin lääkkeellä korjata. Vaikkapa juurikin se hormonihäiriö...

Älä heitä vielä kirvestä kaivoon???? varmasti olisi hyvä katsoa kilpirauhasarvot Ym ja ultralla poissulkea esim pco mikä antaa helposti vääriä plussia ja kierrot on mitä sattuu..

Älä heitä vielä kirvestä kaivoon???? varmasti olisi hyvä katsoa kilpirauhasarvot Ym ja ultralla poissulkea esim pco mikä antaa helposti vääriä plussia ja kierrot on mitä sattuu..

Olin ultrattavana viimeksi viime kesänä ja silloin todettiin kaikki ihan siistiksi. Käytiin siis yksityisellä silloin alustavasti sen verran, että nähdään onko minussa jotain vialla. Mutta ei, lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri ei tosiaan havainnut sisätutkimuksessa ja ultrassa mitään, mikä olisi ollut "epänormaalia". Olin kuulema juuri ovuloinutkin.

Ja noissa verikokeissa taas kävin toissakesänä, kun kävi mielessä kaikki sairaudet jotka voisivat hommaa torpedoida. Kaikki ihan ok, ei mitään ongelmaa. Vitamiinitasotkin ihan hyvät. Mieskin kävi verikokeissa, ei mitään huomauttamista.

Nyt sitten lähdetään ihan laajempiin tutkimuksiin...

Yritä välttää stressiä ja olla ajattelematta liikaa asiaa.. Tosiaan Se on Kyl helpommin sanottu ku tehty.. :)Ni oliko sulla ihan säännöllinen kierto vai voisiko luteaalivaihe jäädä liian lyhyeksi.. Onneksi kohta pääsette parempiin tutkimuksiin ja varmasti löytyy jotain apua:)

Itsellä myös vuosien lapsettomuus takana ja tikulla mittaaminen myös hallussa.

Mutta olisiko mahdollista mennä verikokeeseen, jos kerran olet lapsettomuushoidoissa voisi se tuossa kohtaa paljastaa jotain olennaista. Oletan ettei sinullekkaan noin ole useasti käynyt.

Minulla on muuaman kerran ollut dpo päivät pidemmät, muttei ikinä tuollaista ovulaatiotestin tulosta. Mielestäni tuossa kohtaa pitäisi myös raskaudesta näkyä viiva, koska samaan hormooniin testit reagoi. Siksi soittaisin hoitavaan tahoon ja kävisin siellä verikokeissa.

Yritä välttää stressiä ja olla ajattelematta liikaa asiaa.. Tosiaan Se on Kyl helpommin sanottu ku tehty.. :)Ni oliko sulla ihan säännöllinen kierto vai voisiko luteaalivaihe jäädä liian lyhyeksi.. Onneksi kohta pääsette parempiin tutkimuksiin ja varmasti löytyy jotain apua:)

Juu on tosiaan helpommin sanottu :/ Mutta ei, tiedän kyllä että hyvää vain tarkoitetaan tuon sanomisella.

On suht säännöllinen, vähän vaihetelee kausittain 32-37 päivää, mutta säännölliseksi voisin kyllä sanoa. Ovulaatioitakin ainakin tikkujen mukaan tulee (nehän tosin ei lopullista varmuutta anna) ja ajoittuu niiden mukaan oppikirjamaisesti kierron puoliväliin.

Ja muutenkin olen perusterve, en tupakoi, olen ihannepainossa, liikuntaa harrastan sopivasti, syödään miehen kanssa molemmat terveellisesti jne. Mutta ei vaan niin ei..

Itsellä myös vuosien lapsettomuus takana ja tikulla mittaaminen myös hallussa.

Mutta olisiko mahdollista mennä verikokeeseen, jos kerran olet lapsettomuushoidoissa voisi se tuossa kohtaa paljastaa jotain olennaista. Oletan ettei sinullekkaan noin ole useasti käynyt.

Minulla on muuaman kerran ollut dpo päivät pidemmät, muttei ikinä tuollaista ovulaatiotestin tulosta. Mielestäni tuossa kohtaa pitäisi myös raskaudesta näkyä viiva, koska samaan hormooniin testit reagoi. Siksi soittaisin hoitavaan tahoon ja kävisin siellä verikokeissa.

Ei ole vielä varsinaisesti hoitavaa tahoa, kävin oman kunnan lääkärillä nuo verikokeet antamassa (itse lapsettomuusasiaa hoidetaan sitten naapurikaupungin isommassa sairaalassa).
Mutta jos ei nyt menkatkaan ala niin otan kyllä yhteyttä lääkäriin sitten jo ihan senkin takia. Huomennahan on jo dpo 17 niin pitäisi kyllä tämän viikon aikana alkaa jos on alkaakseen.

Ok, eli on sitten muillakin kokemusta.

Mutta mitä tulee muuten tuohon käyttöön raskaustestinä, niin vähän googlettelin ja itse asiassa ovistesti voi olla täysin negatiivinenkin vaikka olisikin raskaana ja raskaustesti näyttäisi positiivista. Kotitesti-infossakin mainittiin asiasta, että ovulaatiotesti voi olla negatiivinen tai positiivinen raskaana ollessa. Ihan nyt tiedoksi, jos joku miettii omaa ovulaatiotestitulostaan.

Joo samaan törmäsin minäkin, voi näyttää raskauden tai sitten ei. Meillä vasta 7kk yritystä takana, kolmas jo kylläkin toiveissa, mutta silti tikuttelin muutaman kierron että vähän pääsee selville omasta ovulaatiosta, kun en sitä muuten huomaa. Paitsi lämmöistä jotka nousevat reilusti sen jälkeen..

Onko sulla normaalia että on noin pitkä väli ovulaatiosta kuukautisiin? Vai onko nyt normaalia pidempi? Miehen siemennestettä ei siis ole vielä testattu? Voin vaan kuvitella kuinka piinaavaa on, kun jo tämä aika itsellä on tuntunut ikuisuudelta. Ja lapsiakin ennestään sentään on.. Tsemppiä! Toivottavasti tutkimukset+mahdolliset hoidot etenevät nopsaan!

[QUOTE="...";30764971]Joo samaan törmäsin minäkin, voi näyttää raskauden tai sitten ei. Meillä vasta 7kk yritystä takana, kolmas jo kylläkin toiveissa, mutta silti tikuttelin muutaman kierron että vähän pääsee selville omasta ovulaatiosta, kun en sitä muuten huomaa. Paitsi lämmöistä jotka nousevat reilusti sen jälkeen..

Onko sulla normaalia että on noin pitkä väli ovulaatiosta kuukautisiin? Vai onko nyt normaalia pidempi? Miehen siemennestettä ei siis ole vielä testattu? Voin vaan kuvitella kuinka piinaavaa on, kun jo tämä aika itsellä on tuntunut ikuisuudelta. Ja lapsiakin ennestään sentään on.. Tsemppiä! Toivottavasti tutkimukset+mahdolliset hoidot etenevät nopsaan![/QUOTE]

No eikös dpo 14-16 ole kuitenkin normaali väli? Nyt on tosin jo dpo 17...
Mies vei näytteen reilu viikko sitten.

Ja on joo ollut pitkä aika. Samaan aikaan moni muu on jo hankkinut parikin lasta. Ja yhteistähän kaikille lähipiirin raskauksille on se, että kaikki tulevat sormia napsauttamalla raskaaksi. Mukava siinä sitten itse pyristellä niiden ajatusten kanssa, että vituiksi taisi sitten omilta osilta mennä.

Sori kun kysyn samassa ketjussa, mutta voiko olla niin, että ovuloi kyllä, mutta se munasolu ei jostain syystä pääse kohtuun saakka? Torvet tukossa tms?

Mikä tällaiseen auttaa jos tästä on kyse? Meilläkin yritystä takana ja ovulaation tunnen melkein joka kuukausi, ei vaan tärppää

No eikös dpo 14-16 ole kuitenkin normaali väli?

Ja on joo ollut pitkä aika. Samaan aikaan moni muu on jo hankkinut parikin lasta. Ja yhteistähän kaikille lähipiirin raskauksille on se, että kaikki tulevat sormia napsauttamalla raskaaksi. Mukava siinä sitten itse pyristellä niiden ajatusten kanssa, että vituiksi taisi sitten omilta osilta mennä.

Onhan se, riippuen omasta kierrosta. Minulle tuo 16 olisi jo hyvin poikkeava, mutta tuo positiivinen ovistesti olisi vielä hälyttävämpi merkki. Minulla kun noin ei ole ollut eli omalla kohdalla olisi poikkeavaa.

Ymmärrän hyvin tuon ajatuksen varsinkin kun itse sanoin että lapsi olisi suunnitelmissa. Niin muut kerkiää muuttaa mielensä ja varsinkin kun on jo toinenkin siinä sivussa jo tulossa niin kyllä on omanlainen olo. Tilannetta on vaikea ymmärtää jos ei ole kokenut, koska en ole kateellinen tai surullinen vaan hieman kettuntunut.

Mikäs on tilanne? Onko jo merkkejä mistään?

Kysynn: kyllä putket voi olla tukossa. Lääkäri saa sen helposti selville ruiskuttajalle nestettä jolloin näkee virtsarakon munajohtimissa. Usein annetaan kipulääkettä, mutta minä en ottanut ja eipä se mikään ihmeellinen koe ollut.

Sori kun kysyn samassa ketjussa, mutta voiko olla niin, että ovuloi kyllä, mutta se munasolu ei jostain syystä pääse kohtuun saakka? Torvet tukossa tms?

Mikä tällaiseen auttaa jos tästä on kyse? Meilläkin yritystä takana ja ovulaation tunnen melkein joka kuukausi, ei vaan tärppää

Jos olet vain tikuilla testannut, niin valitettavasti tosiaan ne vain kertovat munasolun irtoamisen edellyttävän hormonitason noususta, mutta eivät takaa sitä, että munasolu tosiaan irtoaisi.

Itsekin juuri katselin tässä joutessa, paljonko aukiolotutkimukset kustantavat yksityisellä, jos kävisin siellä jo etukäteen kun julkisella ajat menevät varmasti vähintään ensi syksyyn (en yhtään ole enää malttamaton, en...). Isoja hintaeroja näköjään noissakin, Felicitas veloittaa 284€ ja Väestöliitto 193€. Että sinne siis taidan piakkoin ajan varata.

Ja suosittelen sinullekin, että kannattaa lähteä tutkimaan asiaa. Me ollaan yritetty itsekseen ihan liian kauan, en kai jotenkin halunnut ajatella että mitään vikaa olisi. Onneksi ollaan sentään alle 30-vuotiaita..

Onhan se, riippuen omasta kierrosta. Minulle tuo 16 olisi jo hyvin poikkeava, mutta tuo positiivinen ovistesti olisi vielä hälyttävämpi merkki. Minulla kun noin ei ole ollut eli omalla kohdalla olisi poikkeavaa.

Ymmärrän hyvin tuon ajatuksen varsinkin kun itse sanoin että lapsi olisi suunnitelmissa. Niin muut kerkiää muuttaa mielensä ja varsinkin kun on jo toinenkin siinä sivussa jo tulossa niin kyllä on omanlainen olo. Tilannetta on vaikea ymmärtää jos ei ole kokenut, koska en ole kateellinen tai surullinen vaan hieman kettuntunut.

Mikäs on tilanne? Onko jo merkkejä mistään?

Kysynn: kyllä putket voi olla tukossa. Lääkäri saa sen helposti selville ruiskuttajalle nestettä jolloin näkee virtsarakon munajohtimissa. Usein annetaan kipulääkettä, mutta minä en ottanut ja eipä se mikään ihmeellinen koe ollut.

Tuntemukset on joo välillä hyvinkin vaihtelevia. Joskus ei asiaa sen suuremmin ajattele, joskus taas vajoaa ihan täyteen epätoivoon.

Jäin muuten itsekin miettimään tuota aukiolotutkimusta. Sanovat, että esim. tulehdukset voivat aiheuttaa tukoksia, mutta voi varmaan tulla ns. muutenkin?

Jos olet vain tikuilla testannut, niin valitettavasti tosiaan ne vain kertovat munasolun irtoamisen edellyttävän hormonitason noususta, mutta eivät takaa sitä, että munasolu tosiaan irtoaisi.

Itsekin juuri katselin tässä joutessa, paljonko aukiolotutkimukset kustantavat yksityisellä, jos kävisin siellä jo etukäteen kun julkisella ajat menevät varmasti vähintään ensi syksyyn (en yhtään ole enää malttamaton, en...). Isoja hintaeroja näköjään noissakin, Felicitas veloittaa 284€ ja Väestöliitto 193€. Että sinne siis taidan piakkoin ajan varata.

Ja suosittelen sinullekin, että kannattaa lähteä tutkimaan asiaa. Me ollaan yritetty itsekseen ihan liian kauan, en kai jotenkin halunnut ajatella että mitään vikaa olisi. Onneksi ollaan sentään alle 30-vuotiaita..

En ole edes tikuttanut, kovasta kivusta tunnen ovulaation. Kipu lakkaa myös yhtäkkiä, tällöin olen ajatellut munasolun irronneen.

Välillä kipu tulee paljon paljon lievempänä, tällöin olen ajatellut että se vain kypsyy siellä, mutta on ovuloimaton kierto eikä irtoa ollenkaan. Kipu siis kovenee ja lähtee sitten pois.

Ollut jotenkin niin selvä, etten ole edes miettinyt tikuttamista.

Tuntemukset on joo välillä hyvinkin vaihtelevia. Joskus ei asiaa sen suuremmin ajattele, joskus taas vajoaa ihan täyteen epätoivoon.

Jäin muuten itsekin miettimään tuota aukiolotutkimusta. Sanovat, että esim. tulehdukset voivat aiheuttaa tukoksia, mutta voi varmaan tulla ns. muutenkin?

Voikohan aiemmin ollut kierukka aiheuttaa jotain tukoksia? Itselläni siis oli vuoden ajan, mutta otin pois koska ei sopinut ja sitten aloitimmekin yrittämisen.

Kaksi lasta minulla ennestään, mutta viimeisestä raskaudesta on jo aikaa, iltatähteä siis yritämme (ikää 30v)

Menkat tulee todella tarkalleen 26-28 kierrolla, useimmiten 27, ei ikinä ole myöhässä tai liian ajoissa. Ovis tulee myös joka kuukausi kp 10-12 (siis silloin kun tulee)

Ensimmäisellä käynnillä minulta kysyttiin että haluanko ja mielestäni se oli hyvä perustutkimus. Munasolut kypsyy ja irtoaa, jolloin vika ei ole fysiikassa. Ja kyllähän noita tukoksia voi tulla ihan miten vaan vaikka kiertynyt munanjohdin.

Ensimmäisellä käynnillä minulta kysyttiin että haluanko ja mielestäni se oli hyvä perustutkimus. Munasolut kypsyy ja irtoaa, jolloin vika ei ole fysiikassa. Ja kyllähän noita tukoksia voi tulla ihan miten vaan vaikka kiertynyt munanjohdin.

Ok. Jotenkin olen aina saanut sellaisen käsityksen, että tukoksia aiheuttaisi tulehdukset, joita itselläni ei ainakaan tietääkseni sillä alueella ole ollut.

Selvisikö sulla muuten sitten lapsettomuuden syy?

Esimerkiksi endometrioosi tai muu liikakasvu voi tukkia myös putkia tai ahtauttaa, jolloin raskaus voi jäädä myös kohdunulkoiseksi. Normaalistihan kaikki on ok, mutta nuo on tosi perustutkimukset lapsettomuuden alkutaipaleella.
Onhan totta että tulehdukset on yleisin syy, mutta jos ollut jotain muualla vatsan alueella niin on voinut jäädä huomaamatta ja saatu hoidettua muilla antibiooteilla.

Minun tapauksessa kaiken pitäisi olla ok, munasolu kehittyy ja irtoaa sekä putket on auki. Verikokeissa arvot myös oikein. Esim munasolun irtoamisen aikaan ja loppukierrosta keltarauhashormoni. Vikaa ei ole, mutta eipä ole lastakaan.

Palaan nyt kertomaan sellaisen asian, josta tämä kuva puhukoon ilman sanoja: http://aijaa.com/s1Epgv

"Jännä kun ihmiset ovat päättäneet että joku on positiivinen tulos niin se on vaikka mitä sanottaisiin ????"

Niin, jännästi kehonikin vaan päätti lähteä mukaan siihen päätökseen ;)
Tämän takia kannattaa jatkaa testailua, vaikka näiden palstaprofessorien mukaan se onkin kiellettyä. Testit ei paljoa maksa ja joskus voi sitten saadakin sen parhaimman tuloksen.

Toivon, että pysyy mukana ja saadaan loppuvuodesta maailman paras lahja.

Hyvää sunnuntaita kaikille!

Kiitos :)
En sitten saanutkaan sydänkohtausta positiivisesta testistä vaikka aiemmissa viesteissä niin ajattelinkin jos positiivisen testin joskus saisin.
Kai sitten oli lopulta niin vahva aavistus raskaudesta (vaikka oireita ei ollutkaan) ettei positiivinen testi tullutkaan ihan yllätyksenä. Nyt onneksi oireita jo alkaa tulemaan, ainakin tuntee olevansa raskaana :D

Mutta joo, luomuihmeitäkin näköjään sitten tapahtuu.

Yhteistyössä