Miksi päiväkodin hoitajat eivät puutu huuteluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tyhmä Täti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tyhmä Täti"

Vieras
Nyt kun on tulossa kevät, niin olen muutaman viikon ajan kulkenut työmatkani kävellen ja siinä matkan varrella ohitan päiväkodin, jonka pihassa on yleensä noin 3-4 vuotiaita lapsia ja näiden hoitajia. Lähes koko ajan kun olen kulkenut sen päiväkodin ohi, niin siinä päiväkodin pihaa ympäröivän portin takana on ollut joukko lapsia, jotka huutelevat meille ohi kulkeville ihmisille haukkumasanoja. Minulle esimerkiksi huudellaan joka aamu, että olen tyhmä täti ja että minulla on iso peppu enkä minä ole ainoa, joille ne lapset huutelevat, koska he tuntuvan huutelevan samanlaisia pilkkanimiä kaikille ohikulkijoille. Minua ihmetyttää siinä pihassa lapsia hoitavat aikuiset, jotka varmasti kuulevat mitä lapset huutelevat, koska ovat siellä pihalla lähempänä lapsia kuin me kadulla ohikulkevat ihmiset. Kuitenkaan he eivät tee mitään, seisovat vain ryhmänä siinä lasten lähellä ja keskustelevat keskenään.

Huutelijat ovat ottaneet mallia vanhemmiltansa. Nykyään aikuiset eivät uskalla puuttua lapsien/nuorten huuteluihin. Oletko itse pysähtynyt ja puhutellut kyseisiä lapsia? Ilmoittanut heille, että noin ei toimita tai marssi sinne hoitajien luo ja kysy heiltä, miksi eivät puutu asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huutelijat ovat ottaneet mallia vanhemmiltansa. Nykyään aikuiset eivät uskalla puuttua lapsien/nuorten huuteluihin. Oletko itse pysähtynyt ja puhutellut kyseisiä lapsia? Ilmoittanut heille, että noin ei toimita tai marssi sinne hoitajien luo ja kysy heiltä, miksi eivät puutu asiaan.

joo noin mäkin tekisin. Uskomatonta välinpitämättömyyttä.

Jos sulla ei ole pokkaa mennä sanomaan asiasta hoitajille, soita päiväkodin johtajalle. Hänen on pakko ottaa asia tosissaan ja hoitajat kuuntelevat häntä asiassa ihan varmasti!

Yhteistyössä