Hae Anna.fi-sivustolta

Miksi pakkausten ulkonäköä muutetaan?

Viestiketju osiossa 'Kahvitunnilla' , käynnistäjänä vierailija, 14.05.2020.

1. vierailija Vierailija

En ymmärrä miksi elintarvikepakkausten ulkonäköä pitää muuttaa. Mielummin keskittykää sisällön laaduntamiseen. Aivan yhdentekevää vaikka tuote olisi pakattu ruskeaan pussiin kunhan maku on hyvä.

2. vierailija Vierailija

kuvittelevat, että uusi pakkaus myy paremmin. Itsekään en ymmärrä tuota rahan haaskuun politiikkaa, mutta kaipa pakkausten uudistamiset kielivät siitä, että firmalla on paljon ylimääräistä rahaa. Ehkä yritysten verotusta voisikin nostaa ja keksiä uusi "pakkausrasitevero", joka lankeaa kaikille, jotka uudistavat pakkauksiaan.

Viimeinen lauseeni on puolisatiiria, mutta siinä on totuudensiemen.

3. v-vierailija Vierailija

Se on varmaan jotain psykologiaa, niin kuin kaikki ja samalla vaivalla voi pienentää rasioita niin ettei ihmiset heti huomaakaan, että ostavat samaa tuotetta, ''samaan hintaan'', vaan rasia onkin pienempi.
    Itse olen ihmetellyt noita karkkien, limsojen hintoja, eikö niitten pitänyt halpua?

4. vierailija Vierailija

Ai että mua ottaa päähän noi pakkausten ulkonäön muuttamiset. Ei tahdo millään löytää jotain tarviketta kaupasta kun paketti on uusi. Varsinkin sellaiset tavarat joita harvemmin ostaa on lähes toivotonta löytää. Ei se tavara mene yhtään paremmin kaupaksi vaikka pakataan erilaiseen pakettiin.

5. vierailija Vierailija

Pakkauksen kiinnostavuus on kuulemma tae sille että nuorempi sukupolvi ostaa. Luulisi että yrityksillä olisi muitakin investointi kohteita kun pakkausten suunnittelu ja jatkuva uudistaminen.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri