Miksi parempituloisia ärsyttää vähempituloiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heipä hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heipä hei

Vieras
meillä joidenkin tuttujeni kesken ei saa puhua siitä että ei ois johonkin varaa. Esim. lapsille vaan ostetaan reimatecia, kun halutaan. Jos sanoo ettei oo varaa, niin on pihi. Sanotaan että maksaahan se mutta ne on hyviä. Joku ei oo oikeesti koskaan ollu ilman, ku ei tiie että niinkin voi käydä, ettei saa reimatecia.
mUA ei ennen häirinnyt, mut nyt on alettu puhua siihen sävyyn, että mä oisin jotenkin pihi, ku en osta, ku ei vaan rahat riitä. Pitää kierrättää.
Puhutaan tyyliin "pitäsiköhän ostaa" johon toinen sanoo, "älä osta nehän maksaa." Mitenhän vois auttaa heitä, ,että voisimme elää kuitenkin rinnakkain ja mulla ei oo nitä reimatecejä? Ku ei pieni palkka riitä? Mut on kuiteskin lämpimät vaatteet? En enää uskalla puhua mistään ostamisista mitään, joten yksi puheenaihe vähemmän!

Alkuperäinen kirjoittaja Aiti Englannista:
Ma en voisi edes kuvitella, etta laittaisin lapsilleni paalle jotain Reimatecia. Ne on kylla niin rumia lastenvaatteita.

Vaihtelu virkistä, oon saanu tutuilta lahjoituksena vaatteita Englannista ja oli ihan kiva saada erilaisia vaatteita....käydäänkö sielä vilkasta lastenvaatekeskustelua?

Pienituloisten on täytynyt oivaltaa, että vähemmälläkin voi olla onnellinen :D Isotuloiset ei ymmärrä sitä, koska elämä on helppoa, kun on rahaa, muttei välttämättä silti niin onnellista...

Alkuperäinen kirjoittaja pienituloisen perheen äiti:
Pienituloisten on täytynyt oivaltaa, että vähemmälläkin voi olla onnellinen :D Isotuloiset ei ymmärrä sitä, koska elämä on helppoa, kun on rahaa, muttei välttämättä silti niin onnellista...

Nii ei ne kaikki huuolet katoa tosiaan ostamalla....meillä viides syntyi ja kiva kun saatiin edullisesti kaikki tarvittava...170 ? meni vaunuihin, sänkyyn, vaatteisiin, autokoppaan, ,matkarattaisiin,sitteriin ja joihinkin pikkutavaroihin. Ku olin jo myynyt edelliset...

Yhteistyössä