Miksi pitä esittää jotain mitä ei ole?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen seurannut erään hyvän ystäväni kirjoittelua FB:ssä jo jonkin aikaa todella ihmeissäni. Tietety FB on lähinnä vain hupia ja harva sinne ihan kaikkea itsestään muutenkaan paljastaa mutta tämä ystäväni päästelee valkoisia valheita ihan kaiken aikaa.

Ilmeisesti esittääkseen ex koulukavereille ja muille tutuille parempaa kuin oikeasti on.

FB statuksessa kehuskelee matkoilla sinne ja tänne vaikka oikeasti eivät ole käynneet missään. Kertoo viettävänsä aikaa luksusmökillä vaikka totuus on, että mökki on ihan tavallinen pieni tönö keskellä metsää ilman mukavuuksia.

Nyt on tavannut uudne miehen ja FB:ssä kertoilee jo perhe-elämästä vaikka vasta ekoja kertoja ovbat käynneet treffeillä. Ystäväni on siis kahden lapsen yh. Ja kehuskelee kuinka hyvän ja lapsista välittävän "isän" on nyt saannut lapsilleen, mies on kerran vasta lapset tavannut!

Minusta jotenkin noloa kun itseni lisäksi varmaan muutama muukin tietää totuuden. Onkohan tämä kovinkin yleistä?

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Jospa tämä ihminen vaan näkee elämänsä, sen omansa, erilaisessa valossa, kuin ap?

On se jännä nähdä elämässään sellaisia asioita, kuten ulkomaan matkoja, joita ei ole tapahtunut. Tietty, toisilla tuo mielikuvitus laukkaa eri tavalla ja varmaan sitten unelmat muuttuu omassa päässä todellisuudeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On se jännä nähdä elämässään sellaisia asioita, kuten ulkomaan matkoja, joita ei ole tapahtunut. Tietty, toisilla tuo mielikuvitus laukkaa eri tavalla ja varmaan sitten unelmat muuttuu omassa päässä todellisuudeksi.

Voi se olla niinkin. Mutta onko sillä niin kauheasti väliä? Tuollaisessa paikassa siis? En tosin itse ole FB:ssä, pidän sitä aika turhana juttuna enkä osaa ajatella, että olisi kovin paljon väliä vaikka mitä jaarittelisi niissä yhteyksissä. Tavallaan epäloogista, sillä enhän pitäisi, jos joku vartavasten valehtelisi minulle, että olin juuri Lontoossa jos kuitenkin tietäisin, että tämä henkilö on ollut koko ajan kotona. Joten tavallaan, ymmärrän, että ihmettelet. Kun tarkemmin ajattelen. :)

Kyllä tulee mieleen että tyypillä ei oo kaikki muumit laaksossa. Mutta taitaa kuitenkin valehdella vaan omista asioistaan, joka nyt ei oo niin paha kun jos ilkeyttään puhus muista paskaa. Että lähinnä säälisin tuommoista ihmistä. Itsessänikin oon kyllä huomannu semmosen että mieluummin raportoin FB:ssä positiivisista jutuista kun negatiivisista, mutta johtuu siitä etten halua että minua pidetään turhasta valittajana. Siis jos minulla on paskat fiilikset tyyliin, rahat on taas loppu, ja minä en pääse koskaan minnekään matkalle, ja ulkonakin on paska keli, kyllä nyt vituttaa, flunssakin on perkele, niin en sillon kirjota yleensä minkäänlaista tilapäivitystä.

Yhteistyössä