Miksi pitää aina yleistää että kaikki yh:t ovat luusereita?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mä saan kyllä toimeentulotukea, mutta en koe itseäni luuseriksi. Mä kuitenkin opiskelen toista vuotta itselleni ammattia ja teen opiskelujen ohessa osa-aikaista työtä. Kesäksi yritän saada töitä, mutta jos en niitä saa niin ei pyhällä hengelläkään elä.

Mulla ei todellakaan ole mitään aikomusta elää lopun elämääni sossun asiakkaana vaan haluan töitä. Jos en saa töitä valmistuttuani suurtalouskokiksi, niin varmaankin jatkan vielä vuoden koulua että valmistun myös ravintolakokiksi.

Sekään ei mun mielestä sovi luuserin kuvaukseen, että menee työharjoitteluun vaikka olisi saanut saman rahan makaamalla kotona ja sylkemällä kattoon. Niin ja silloin olisi tietysti voinut viedä lapsen hoitoon vaikka itse on kotona. Mä kuitenkin menin mielummin työharjoitteluun työkkärin kautta ja sen jälkeen sainkin siitä paikasta osa-aikaisen työn. Ja näyttää paremmalta töitä haettaessa, että on tehnyt edes jotain eikä vain ollut kotona.

Ottaa aivoon sellaiset jotka luulevat olevansa jotenkin parempia kuin ja tekevät naurettavia yleistyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Mistäs tällainen purkaus? Kuka on yleistänyt ja luullut olevansa parempi?

No oli yks otsikko, että yh:t ei halua tehdä töitä. Ja onhan täällä monta kertaa haukuttu yh:t ja kirjoitetaan siihen tyyliin, että itse ollaan parempia.

ei yh:t oo luusereita,lähipiiristäkin löytyy sekä yh:ia että yhdessä olevia lastensa vanhempia ja kyllä enemmänki ne yh:t on sitä rautasta sakkia! :D

....ei passaa mollata ku ei tiiä josko sitä itekki joskus on... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:

Tätä ne haukkujat eivät tule koskaan ajatelleeksi. Vaikka kuinka hyvin menisi miehen kanssa tällä hetkellä, niin sitä ei aivan oikeasti koskaan tiedä jos ero tulee. Tai sitten puoliso kuolee, samantienkö sitä muuttuu luuseriksi kuin toinen heittää henkensä?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

Tätä ne haukkujat eivät tule koskaan ajatelleeksi. Vaikka kuinka hyvin menisi miehen kanssa tällä hetkellä, niin sitä ei aivan oikeasti koskaan tiedä jos ero tulee. Tai sitten puoliso kuolee, samantienkö sitä muuttuu luuseriksi kuin toinen heittää henkensä?

niinhän se on ettei aatella,vasta ku sit kun pudotaan sieltä pilvistä...
mut mitäpä sitä stressaa typerien ämmiä(ja ukkojenki) jutuista,jotenki kumminki näkisin siinä mollaamisessa kateuttakin,yh ainakin ottaa vastuun omasta onnestaan ja onhan yh:t (yleensä ) vahvoja naisia..

Mä en ole tommosta yleistystä kuullutkaan. Mutta sitä kyllä, että yh:t haluaa vikitellä varattuja miehiä, ja ovat ihan lumppuja muutenkin, jne jne jne... :xmas:

En saa edes toimeentulotukea, enkä minä ainakaan varattuihin kajoa. Enkä edes ryyppää juurikaan koskaan. Olenko mä nyt helvetti yh sit lainkaan, kun en täytä palstan asettamia kriteerejä? :|

Mä katson kieroon sellaisia ihmisiä jotka vieroksuvat työntekoa ja tekevät kaikkensa etteivät joutuisi töitä tekemään vaikka perus terveitä ja työkykyisiä ovat. Sillä ei ole merkitystä onko yh tai mikä tahansa, tuo periaate inhottaa.

FWG,mikäs yh sä muka luulet olevas!nyt prkl juokset sinne soskuun ja pakotat ne edes vähän antaan tukea!ja naapurin ukko heti pk-seuraksi! :D

Saakeli, kai se on mentävä nyt sitten! Mulla on noita omia viritelmiäkin tossa, mutta pitänee vaihtaa miestä, kun toi viritelmä ei ole naimisissa :(

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
FWG,mikäs yh sä muka luulet olevas!nyt prkl juokset sinne soskuun ja pakotat ne edes vähän antaan tukea!ja naapurin ukko heti pk-seuraksi! :D

Saakeli, kai se on mentävä nyt sitten! Mulla on noita omia viritelmiäkin tossa, mutta pitänee vaihtaa miestä, kun toi viritelmä ei ole naimisissa :(

Ei munkaan miesystävä ole naimisissa :snotty:

Mä en ainakaan näe YHítä luusereina. Itsekin olin jonkun aikaa yh, mut en koskaan älynnyt millä lailla se olisi tehnyt tehnyt musta B-luokan kansalaisen?
Kokopäivätöissä olin, enkä saanut esim toimeensulotukea :)
Olis varmaan pitänyt antaa kaikille kakslahkeisille pitääkseen yllä yleisen yh-helpponakki-imagon, mut ei musta siihen ollut.

Kansainvälisesti suomalaiset yksinhuoltajaäidit ovat olleet kaikkein hyväosaisimpia, vielä 1980 - 90-luvuilla mutta nyt asema heikentynyt. Vuonna 1990 yksinhuoltajista, kuten muustakin väestöstä kuului alimpaan tuloviidennekseen viidesosa, 2000-luvulla vähätuloisia yksinhuoltajista on yli kolmannes, kertoo Kansaneläkelaitoksen erikoistutkija Anita Haataja.

80-luvulla pienten lasten yksinhuoltajaäidit kävivät yhtä usein työssä kuin muutkin äidit, 2000-luvulla vähemmän. Anita Haatajan mukaan nykyisin yksinhuoltajaäideistä vain neljänneksellä on pysyvä työsuhde kun parisuhteessa elävillä äideillä se on puolella.

Haatajan mukaan on ryhmä nuoria yksinhuoltajaäitejä, joilla huono-osaisuus, vähäinen koulutus ja pienituloisuus näyttäisi liittyvän usein avoliittoihin ja niiden jälkeiseen avoeroon. Avoliitot purkautuvat useammin kuin avioliitot, mutta kun 90-luvulle tultaessa niissä syntyi viidennes lapsista, nykyisin jo yli 40 prosenttia.

Yksinhuoltajaäidit ovat yhtä usein kotona kuin puolisoäidit. He ovat aloittaneet kotona olon avoliitossa, se on hajonnut ja he ovat jatkaneet kotona oloa, kun tälläkin on voitu sinnitellä tällä kotihoidon tuella, Haataja sanoo.

- Usein taustalla on avoliitto, jossa ei ole elatusvelvollisuutta ja lastakaan ei elätetä koska niin suuri osa yksinhuoltajista saa elatustukea.

Yksinhuoltajien tilanteet vaihtelevat, mutta arviolta puolet on siinä tilanteessa, ettei työllistyminen taloudellisesti kannata. Vajaa puolet ajattelee, ettei se olennaisesti lisäisi kotitalouden tuloja. Yksinhuoltajien arki ei välttämättä ole sitä helpointa ja silloin on kysymys myös arvovalinnoista, kertoo Stakesin entinen tutkija, nykyinen Someron perusturvajohtaja Antti Parpo.

YLE Uutiset

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kansainvälisesti suomalaiset yksinhuoltajaäidit ovat olleet kaikkein hyväosaisimpia, vielä 1980 - 90-luvuilla mutta nyt asema heikentynyt. Vuonna 1990 yksinhuoltajista, kuten muustakin väestöstä kuului alimpaan tuloviidennekseen viidesosa, 2000-luvulla vähätuloisia yksinhuoltajista on yli kolmannes, kertoo Kansaneläkelaitoksen erikoistutkija Anita Haataja.

80-luvulla pienten lasten yksinhuoltajaäidit kävivät yhtä usein työssä kuin muutkin äidit, 2000-luvulla vähemmän. Anita Haatajan mukaan nykyisin yksinhuoltajaäideistä vain neljänneksellä on pysyvä työsuhde kun parisuhteessa elävillä äideillä se on puolella.

Haatajan mukaan on ryhmä nuoria yksinhuoltajaäitejä, joilla huono-osaisuus, vähäinen koulutus ja pienituloisuus näyttäisi liittyvän usein avoliittoihin ja niiden jälkeiseen avoeroon. Avoliitot purkautuvat useammin kuin avioliitot, mutta kun 90-luvulle tultaessa niissä syntyi viidennes lapsista, nykyisin jo yli 40 prosenttia.

Yksinhuoltajaäidit ovat yhtä usein kotona kuin puolisoäidit. He ovat aloittaneet kotona olon avoliitossa, se on hajonnut ja he ovat jatkaneet kotona oloa, kun tälläkin on voitu sinnitellä tällä kotihoidon tuella, Haataja sanoo.

- Usein taustalla on avoliitto, jossa ei ole elatusvelvollisuutta ja lastakaan ei elätetä koska niin suuri osa yksinhuoltajista saa elatustukea.

Yksinhuoltajien tilanteet vaihtelevat, mutta arviolta puolet on siinä tilanteessa, ettei työllistyminen taloudellisesti kannata. Vajaa puolet ajattelee, ettei se olennaisesti lisäisi kotitalouden tuloja. Yksinhuoltajien arki ei välttämättä ole sitä helpointa ja silloin on kysymys myös arvovalinnoista, kertoo Stakesin entinen tutkija, nykyinen Someron perusturvajohtaja Antti Parpo.

YLE Uutiset

Joo joo, tämä juttu on jo luettu! Mutta miksi pitää YLEISTÄÄ että KAIKKI ovat samanlaisia????????????????

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:

Ei munkaan miesystävä ole naimisissa :snotty:

VAIHTOON! Säkään et nyt sovi kuvaan muuten :(

Yhteistyössä