Miksi pitää luvata jos ei tarkota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Olen ollut nyt 6 vuotta totaali-yh. Pärjään hyvin lapsen kanssa kaksin, tukiverkostoa ei ole. Välillä kaverit käskee kysyä, jos haluaisin päästä aikuisten menoihin vaikka yöaikaan, jolloin lapsi nukkuu.

Nyt kun sitten kyselen niin aina on joku este ettei sovi. Miksi ehdottaa, jos ollaan niin kiireisiä? Jos ei ole mahdollisuuksia pitää sanaansa niin miksi sitten puhua moisia? En minä kysy, jos ei käsketä, mutta jos erikseen käsketään niin kyllä mä silloin kysyn ja oletan, että sanomisia ollaan tarkoitettu.

Tulee vain paha mieli. Joka kerta kun itse olen sanonut, että kysykää, jos omaa aikaa tarvitsette niin olen myös lapset hoitoon ottanut, tietenkin! Ja otan toki vastakin jos lupaan, mutta en vaadi lupausta vastapalvelusta, jos se on vain sanahelinää. Silloin ei pidä ehdottaa ja luvata.

Mä olen myös huomannut että toisilla ihmisillä on tapana lupailla muutenkin kaikkea ja sit ne jutut "unohtuu" kun olis toteutuksen aika.
En ymmärrä sellaista.
Ite olen sen verta tarkka sanomisistani että jos jotain lupaan, sen myös pidän.

Olen minäkin joutunu useita kertoja sanomaan ei vaikka olen sanonut että ilmoita vaan, mutta tilanteet on ollu yleensä sellaisia että ei vaan yksinkertaisesti ole pystynyt lunastaa puheitaan, minä kun en muitten muksujen takia saa töistä sairaslomaa tms... :|

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
No, mulle kävi just niin että kaveri tarvitsi lapsenvahtia samaan aikaan kun mulla on iltaluento. Eli vaikka tarkoitan, niin en voinut olla avuksi.

Olen nyt siis vuoden ajan kysellyt aina sillon tällön. Olen sanonut myös, että ehdottaa, kun heille sopisi. Olen kuusi kertaa ottanut heidän 5 lastaan kerralla yökylään, kun heillä oli omia juttujaan.

Kyllä mä ymmärrän, ettei ole helppoa enää soluttaa vierasta lasta tuohon joukkoon enkä sitä pyydä ellei käsketä. Mutta kun erikseen käskettiin, niin kyllä siitä paha mieli tulee, kun koskaan ei sitten sovikaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
No, mulle kävi just niin että kaveri tarvitsi lapsenvahtia samaan aikaan kun mulla on iltaluento. Eli vaikka tarkoitan, niin en voinut olla avuksi.

Olen nyt siis vuoden ajan kysellyt aina sillon tällön. Olen sanonut myös, että ehdottaa, kun heille sopisi. Olen kuusi kertaa ottanut heidän 5 lastaan kerralla yökylään, kun heillä oli omia juttujaan.

Kyllä mä ymmärrän, ettei ole helppoa enää soluttaa vierasta lasta tuohon joukkoon enkä sitä pyydä ellei käsketä. Mutta kun erikseen käskettiin, niin kyllä siitä paha mieli tulee, kun koskaan ei sitten sovikaan...

No tuo tilanne kyllä kuulostaa siltä, että sinua pidetään lastenhoitoautomaattina mutta ei olla halukkaita auttamaan vastavuoroisesti :/

Sama tuli mieleen. Jos on noin monta omaa lasta niin yksi lisää ei tee mitään. Ota MLL hoitaja omalle lapsellesi ja anna tuollasten kavereiden hoitaa omat lapsensa ihan itse.

Yhteistyössä