Miksi pitäisi toivoa poikaa?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taas raskaana

Vieras
Mikä siinä on, että kun on kaksi tyttöä, niin kolmatta lasta odottaessa muka pitäisi toivoa poikaa.
Oon moneen otteeseen maininnut kavereille, että tyttömme ovat ihania ja toivoisin niitä lisää. mutt nyt kun aloin odottaa kolmatta, kaverit kyselevät, toivotko poikaa ja suoraan joka sanovat, että toivottavasti saatte nyt pojan. Miksi? Miksi ei saisi toivota kolmatta tyttöä? Olen sanonut että tyttö on kyllä ihan tervetullut, kujos sellainen tulee... Mutta sitten homma menee säälivälle kannalle, että kyllä mies toivoo taloon poikaa. No entä jos mun mies on ihan tyytyväinen siihen että hänellä on ihanat tytöt jotka tykkäävät harrastaa hänen anssaa myös niitä "miesten juttuja" kuten metsällä mukana oloa ja autoharrastuksia. En ihan ymmärrä. Jopa vähän kiukuttaa... :/

Ei tietenkään pidä toivoa.

Mutta moni toivoo että saisi yhden "kumpaakin lajia" ja miehet usein toivoo omaa poikaa. Ei siinäkään mitään väärää ole. Mutta varmaa on että tuli sieltä mikä vaan niin loppupeleissä sitä rakastaa ihan samalla tapaa.

Meillä on kaksi tyttöä ja just yksi sukulainen kysyi, että toivoitteko tästä toisesta poikaa vai oliko teille ihan sama? Siis ihan kuin ei oltaisi voitu toivoa toista tyttöä (niinkuin oikeasti toivottiinkin). Jos kolmannen saisin niin haluisin yhä tytön.

Minä toivon neljännestä lapsestani poikaa :)
Kolme tyttöä siis ennästään. Poikakaksoset olisivat ihana lisä meidän prinsessajoukolle :heart: Sit joskus...

No niinhän se on, että jokainen mies toivoo poikaa ja nainen useimmiten tyttöä. Miettikää jos nainen saa kolme poikaa eikä yhtään tyttöä. Kyllä se mieskin kahden tytön jälkeen varmasti haluaa pojan ja ihan oikeasti pettyy sukupuoleen siinä vaiheessa kun kuulee että kolmas tyttö tulossa, ihan niinkuin nainen pettyy tietoon kolmannesta pojasta. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö lastaan rakastaisi ihan yhtä paljon, oli tämä sitten tyttö tai poika.

Meillä on 3 poikaa. On tullut kysymyksiä miltä tuntuu kun ei ole tyttöä. Ei miltään erikoiselta, vai pitäisikö? Mulle oli raskaudessa ihan sama ovatko tyttöjä vai poikia, terveys on pääasia. Ja kun sen oman pikkusen näkee, niin on taatusti oikea yksilö vaikka olisi viidestoista poika.

[QUOTE="Heidi";26726807]No niinhän se on, että jokainen mies toivoo poikaa ja nainen useimmiten tyttöä. Miettikää jos nainen saa kolme poikaa eikä yhtään tyttöä. Kyllä se mieskin kahden tytön jälkeen varmasti haluaa pojan ja ihan oikeasti pettyy sukupuoleen siinä vaiheessa kun kuulee että kolmas tyttö tulossa, ihan niinkuin nainen pettyy tietoon kolmannesta pojasta. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö lastaan rakastaisi ihan yhtä paljon, oli tämä sitten tyttö tai poika.[/QUOTE]

Pettyy? Meillä on VAIN poikia enkä todellakaan ole pettynyt siihen, että tyttöä ei ole.

Noku just tota mä en just tajua. Mun miehelle suoraan sanottuna tulis paniikki jos se sais pojan. KOSKA sillä on itsellä niin vaikea isä-poika suhde. Se haluaa tyttöjä ja piste.

[QUOTE="Heidi";26726807]No niinhän se on, että jokainen mies toivoo poikaa ja nainen useimmiten tyttöä. Miettikää jos nainen saa kolme poikaa eikä yhtään tyttöä. Kyllä se mieskin kahden tytön jälkeen varmasti haluaa pojan ja ihan oikeasti pettyy sukupuoleen siinä vaiheessa kun kuulee että kolmas tyttö tulossa, ihan niinkuin nainen pettyy tietoon kolmannesta pojasta. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö lastaan rakastaisi ihan yhtä paljon, oli tämä sitten tyttö tai poika.[/QUOTE]
Höpöti, höpöti.. et oo tosissas?

Mä oon itse toivonut silloin kun alettiin lapsia väsäämään että kaikki olisivat samaa sukupuolta.

Eka oli poika ja toisesta toivoin myöskin poikaa mutta tyttö tuli. Ja olen nainen.

Näitä vastaavia aloituksia löytyy pilvin pimein. Osalle ihmisistä se lapsen sukupuoli on tärkeä asia, toiset haluavat tyttöjä ja toiset taas poikia. Tosiet kuvittelevat, että se lapsen sukupuoli on muillekin jotenkin tärkeä asia. Itse haluaisin sekä tytön että pojan (nyt yksi poika). Varmasti kuitenkin otan vastaan sen mitä annetaan, eikä kolme tai neljä poikaa olisi kauhistus (paitsi ehkä taloudesta löytyvien pikkuautojen määrän suhteen) :D

Näin miesnäkökulmasta sanon, että kyllä se on suurimmalle osalle miehistä täyttymys, jos ainakin yhden lätkäkaverin saa. Pari kaveria oli ihan selkeästi pettyneitä, kun "vain" tyttöjä tuli. Toinen sai iltatähdeksi pojan ja mies muuttui ihan silmissä onnellisemmaksi.

[QUOTE="frida";26726947]Noku just tota mä en just tajua. Mun miehelle suoraan sanottuna tulis paniikki jos se sais pojan. KOSKA sillä on itsellä niin vaikea isä-poika suhde. Se haluaa tyttöjä ja piste.[/QUOTE]

Tai sitten se vaan sanoo niin vaikka oikeesti haluaa pojan eikä halua pahoittaa sun mieltä. Olen huomannut että oikeasti miehille on tärkeää saada poika. Kai se on sitä, että pääsee tekemään niitä poikien juttuja yms.. Vaikka toki niitä voi tehdä tytönkin kanssa mutta ei se ole kumminkaan sama asia.

Mä kuulin tota "voi kun olisi poika" hokemaa jo toista lasta odottaessani. Itse en tiennyt sukupuolta etukäteen, koska asia ei minua kiinnostanut niin paljon,tai kun sillä ei ollut mitään väli, että olisin halunnut sen selvittää. Kun toinen tytär syntyi niin onnentoivotukset olivat tyyliin: Onneks olkoon, vieläkö yritätte kolmatta? Onnea, pääsette vielä yrittämään vauvaa. Paras oli erään lähisukulaisen ilme (nainen) kun sanoimme, että meidän perhe on nyt täynnä, nämä kaksi lasta riittävät meille. Hän toivoi suureen ääneen jo ensimmäisestä lapsestamme poikaa ja kun toinen toinen tyttäremme syntyi niin edes onnitteluja ei tullut .

Kun isäni sai tietää, että odotan, hän sanoi: " Muista sitten synnyttää se poika! " Me emme halunneet tietää lapsen sukupuolta etukäteen. Jäi paha maku suuhun noista sanoista. Poikahan sieltä tuli, mutta leski-isäni ei millään tavoin toivottanut poikaa tervetulleeksi sukuun. Hänellä oli naiskuviot menossa. Talveksi muutti kauas Espanjaan.
Että se siitä! Ei meidän isä ikinä ollut meidän lasten kanssa, ei ikinä. Äiti hoiti suuren perheen.

Mua kanssa ärsytti toi, kun kahden tytön jälkeen kolmannessa raskaudessa moni oli sitä mieltä, että olen raskaana, jotta tulisi poika. Anoppikin niin touhotti, että olisi kiva, jos tulisi isälle kaveri. Itse toivoin kolmatta tyttöä (mikä nyt hävettää), sillä kun poika syntyi, hän hurmasi minut aivan totaalisesti ja jos meille tulee joskus neljäs, niin luultavasti toivon poikaa :)

Mutta eniten siis ärsytti muiden asenne ja oletus, että meidän pitäisi haluta poikaa, kun on jo 2 tyttöä. ONNEKSI tähän sukupuolen valintaan ei ihminen vielä itse voi vaikuttaa!!!

Näin miesnäkökulmasta sanon, että kyllä se on suurimmalle osalle miehistä täyttymys, jos ainakin yhden lätkäkaverin saa. Pari kaveria oli ihan selkeästi pettyneitä, kun "vain" tyttöjä tuli. Toinen sai iltatähdeksi pojan ja mies muuttui ihan silmissä onnellisemmaksi.

Mä olen tehnyt saman havainnon. Miehet eivät vain näistä pettymyksistään puhu, eivät ainakaan puolisolleen. Aihe on edelleenkin tabu, vaikka siitä puhutaankin nykyään enemmän kuin ennen. "ihan sama onko se tyttö vai poika, kunhan on terve"-fraasia tulee kuultua enemmän kuin tarpeeksi. Onko se kuitenkaan ihan totta? Onko se todellakin ihan sama kumpaa sukupuolta se on? Itsellä on esikoinen poika ja kakkosta odottaessa todellakin toivoin tyttöä ja onnekseni sellaisen myös sain.

Meillä ihan oikeesti miehelle vähemmän väliä kumpaa sukupuolta. Ainakin nuo tyttäret on sen kietoneet pikkusormensa ympärille vaikka muuten onkin aika jäyhä mies.
Minulle taas suurensuuri onni ollut kun tyttäriä olen saanut. Omassa taustassani kai jotain asioita joiden takia suhteen luominen poikaan tuntuisi jotenkin pelottavalta. Mutta toisaalta jos joskus pojan saan niin haasteen otan vastaan ja pyrin yhtä hyvä äiti olemaan kuin tyttärillekin.

Tai miksi pitäisi toivoa tyttöä, tai että, tärkeintä on saada terve lapsi. Meillä on neljä poikaa, en ole pettynyt, enkä olisi vaikka olisi tyttöjäkin. Luonto hoisi kivasti tämän jutun, eka lapsenlapsi on tyttö!

ONNEKSI tähän sukupuolen valintaan ei ihminen vielä itse voi vaikuttaa!!!

Kyllähän sukupuoleen pystyy jo nyt vaikuttamaan, jos on rahaa lähteä hoitoihin ulkomaille ja jos ylimääräisten alkioiden tuottaminen ja tuhoaminen ei sodi moraalia vastaan.

Ja jos ihminen on tosiaan niin pikkusieluinen, että hänen on pakko saada tietyn merkkinen lapsi, niin ehkä ihan hyvä sitten, että lääketiede tarjoaa siihen mahdollisuuden. Jos toinen vaihtoehto on, että tehdään useampi kappale "väärän" sukupuolisia lapsia harjoituskappaleina sitä oikeanlaista tavoitellessa.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";26727308]Kyllähän sukupuoleen pystyy jo nyt vaikuttamaan, jos on rahaa lähteä hoitoihin ulkomaille ja jos ylimääräisten alkioiden tuottaminen ja tuhoaminen ei sodi moraalia vastaan.

Ja jos ihminen on tosiaan niin pikkusieluinen, että hänen on pakko saada tietyn merkkinen lapsi, niin ehkä ihan hyvä sitten, että lääketiede tarjoaa siihen mahdollisuuden. Jos toinen vaihtoehto on, että tehdään useampi kappale "väärän" sukupuolisia lapsia harjoituskappaleina sitä oikeanlaista tavoitellessa.[/QUOTE]

Joo, tiedän kyllä, että on "isossa maailmassa" mahdollista saada rahalla vaikka mitä ja esim. jotkut vakavat sairaudethan ovat sellaisia, että ne puhkeaa esim. vain pojalle tai että poika menehtyy aina kohtuun. Tällaisissa tilanteissa voin käsittääkin sukupuolen seulonnan (jos siis lapsella heikot tai olemattomat elinmahdollisuudet), mutta sitä tarkoitin, että ihan joka taviksen arkea eivät onneksi vielä ole :)

Joo, tiedän kyllä, että on "isossa maailmassa" mahdollista saada rahalla vaikka mitä ja esim. jotkut vakavat sairaudethan ovat sellaisia, että ne puhkeaa esim. vain pojalle tai että poika menehtyy aina kohtuun. Tällaisissa tilanteissa voin käsittääkin sukupuolen seulonnan (jos siis lapsella heikot tai olemattomat elinmahdollisuudet), mutta sitä tarkoitin, että ihan joka taviksen arkea eivät onneksi vielä ole :)

Näinhän se on :)

Sukupuolen valitsemisen ymmärrän minäkin siinä tilanteessa, jos kyseessä on todella vakavan sairauden uhka.

Jatkan vielä ajatusta, Hansu.

Varmaan se oli tuo taannoisen viestisi caps lock -ONNEKSI, joka sai minut pohtimaan asiaa. Onko onni, ettei lapsensa sukupuolta pysty päättämään? Monen mielestä varmasti näin on siksi, että se oma syntynyt lapsi on aina parempaa kuin mitkään kuvitelmat. Mutta näinhän se on aina.

Noiden perinnöllisten sairauksien kohdalla voi olla onnenpotku, jos ihminen voi valita lapsensa sukupuolen. Mutta riittäisikö syyksi se, että vanhempi epäilee oman henkilöhistoriansa vuoksi kykyään pystyä hyvään vanhemmuuteen jommankumman sukupuolen kanssa?

Ja mitä haittaa olisi siitä, jos sukupuoli olisi mahdollista ja yleisesti hyväksyttyä valita etukäteen? Vääristyisikö väestöjakauma meilläkin samaan tapaan kuin Kiinassa tai Intiassa? Ja jos, niin kumpaan suuntaan?

En tiedä, näitä on vain mielenkiintoista pohtia. Ja ehkä sadan vuoden päästä tuo on ihan todellisuutta...

Meillä on kolme poikaa ja nyt synty tyttö.
Kaikki toivo meille tyttöä, vaikka meille oli ihan sama kumpi tulee. Poika ois käyny yhtä hyvin.
Typerää kun ei ymmärretä että jo pelkästä lapsesta voi olla onnellinen ja iloinen, sukupuolesta viis!

Nyt sitten ollaankin kuultu kommentteja. "Nyt teidänkään ei tarvi enää tyttöä yrittää" WTF? Ei olla yritetty tyttöä,! Toki ollaan yli onnellisa kun tyttö syntyi, mutta niin oltais oltu pojastakin.

[QUOTE="vieras";26726900]Jotenkin tuntuu, että miehelle tuo pojan saaminen on tärkeämpi juttu kuin naiselle tytön. Tai näin itse koen.[/QUOTE]

Mä en kyllä allekirjoita tätä. Voi sitä näkyä kun isi sai tyttärensä ensimmäisen kerran minuutin ikäisenä syliinsä.. :heart: Ja niin on isin tyttö, isin prinsessa ja silmäterä ja niin kovin rakas. Toki meillä pojat on saaneet ihan samalla tavalla hellyyttä ja syliä isiltä osakseen mutta tyttö on silti jollain lailla erityisasemassa.

Yhteistyössä