Miksi rintani ovat kipeät???!

  • Viestiketjun aloittaja ...Lääkäriinkö...?
  • Ensimmäinen viesti
...Lääkäriinkö...?
Minulla ovat rinnat olleet kipeinä jo parin viikon ajan... EN ole raskaana, eikä niitä ole "puristeltu normaalia enemmän" seksin aikana tmv...;) Olen jo 25-vuotias, joten rintani tuskin kasvavat enää, enkä ole niissä koko muutosta havainnutkaan. Tämä "kipu" ei sellaista kipua että "ulvoisin tuskissani", aavn ennemminkin sellainen pieni jännä tunne rinnoissa. Hiukan epämiellyttävä, mutta ei varsinaisesti kipua... Vaikea selittää:)

Ja mitään muutoksia en ole elämässäni nyt viime aikoina tehnyt (vaihtanut ruokavaliota, aloittanut uutta harrastusta, vaihtanut sänkyä/tyynyä tmv. mikä olisi vaikuttanut nukkumis-asentoon, en ole ostanut uusia rintaliivejä, en ole tehnyt MITÄÄN tavallisuudesta poikkeavaa, esim. kanniskellut raskasta matkalaukkua tmv) Kuten huomaatte, olen mielestäni mittinyt kaikki mahdolliset syyt, miksi rinnat tuntuvat kummallisilta, mutta en ole keksinyt selitystä...

Ja käsittääkseni esim. rintatulehdus tmv. on todella kivulias, joten sitäkään tämä tuskin on...?

Onko kenelläkään ollut vastaav...? Jos mistä se johtui...?

Kiitoksia jos joku vastaa... :)
 
Sama vika
Samaa veikkaan minä. Joskus puoli vuotta sitten alkoi, kesti jonkun aikaa ja tunne oli samankaltainen kuin raskaana ollessa, sama tulee joka kk..on parhaillaan. Mulla on hormoonikierukka ollut kohta 3v. kuukautisia ei ole. Menkkojen tilalla rintojen arkuus sekä kiukutus.
 
Elli
Oletko turvoksissa? Tuntuuko farkutkin kireämmiltä vyötäröltä? Mulla on joskus jopa 2 viikkoa ennen menkkoja koko ajan rinnat turvoksissa ja se sattuu ihan pirusti, siis jos kävelee niin jo se vähän sattuu kun rinnat "hölskyy". Tod. näk. ei mitään vakavaa ainakaan.
 
---
Jos arkuus tuntuu enemmän kainalon alueella, niin todennäköisin syy on se, että käytät antiperspiranttia. Antiperspiranttihan estää hikoilun ja aika monelle aiheutuu siitä sellaista, että kainalon hikirauhaset turpoavat ja tuntuvat kipeiltä.

Jos vaiva jatkuu pitkään, kannattaa käydä näyttämässä lääkärille, sillä voi olla rintarauhasen kasvussa jotakin (hyvälaatuista) muutosta. Jos sulla olisi ikää enemmän, syövän riski olisi yksi vaihtoehto, sillä joillakin on joskus omituisen tuntuista pientä, tavallisuudesta poikkeavaa kihelmöintiä tms. tuntemusta. Sun ikäisellä syöpä on todella epätavallista.

Ovuloinnin aikana (14 pv ennen kuukautisten alkamista) on ihan tyypillistä, että rinnat turpoavat ja ovat arat.
 
??
Sama oli huolenaihe mullakin. Aavistelin kyllä, että tuo rintojen arkuus ja turpoominen saattaa todellakin liittyä ovulaatioon, ja sain asialle varmistuksen. Kiitos siitä! Kiusallinen olo tulee kierron puolivälissä -ei ehkä ihan joka kuukausi- kun rintoja aristaa, ja tuntuu ettei turvotuksen takia kupeissa pysy. Luulis et tämmönen naisten vaiva olis sitte ees miesten mieleen..=) Tiiä sitte onko osasyy e-pillereissä, luulis kyllä että olis entistä v*ttumaisempi fiilis ilman niitä.
 
Pillereissäkin
Mun rintani turvotti komeiksi ja kipeiksi pillerit. Olivat ne kyllä kauniit katsella, mutta muuten, voi juku. Ei voinut edes juosta. Pillerit meni pöntöstä.

Muutoin kiristeli pikkuisen kierron mukaan kuten edellisilläkin normaalioloissa. Juu ja sitten kun sattui onnistumaan hedelmöittyminen, ensimmäiseksi tiesin sen rinnoistani.
 

Yhteistyössä