Miksi se on niin että pääsääntöisesti naiset katsoo nuoria äitejä kieroon eikä suinkaan miehet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä ne turkoosit rakennekynnet glittereillä kieltämättä tällästä mummoäitiä hieman hymyilyttää, itse panostan mieluummin liikuntaan, joka lisäetuna tuo hehkeyttä ulkonäköön.

Hmmm, nuorten keskuudessa ne glitterkynnet on kyllä aika marginaalinen ilmiö, sillä ainakin tämän hetken muodissa ne on jopa "noloja".
Ne leimataan usein sellasten sedulabilettäjäprinsessojen jutuiksi, joilla on myös kaikki muu tekohärpäke laitettuna, eli ripset, hiukset, rusketus jne.

Mun lapsen mummi taitaa olla ainoa tuttu, jolla tiedän glittertekokynnet olevan. :D
Pinkit vieläpä.

Hmmm, nuorten keskuudessa ne glitterkynnet on kyllä aika marginaalinen ilmiö, sillä ainakin tämän hetken muodissa ne on jopa "noloja".
Ne leimataan usein sellasten sedulabilettäjäprinsessojen jutuiksi, joilla on myös kaikki muu tekohärpäke laitettuna, eli ripset, hiukset, rusketus jne.

Mun lapsen mummi taitaa olla ainoa tuttu, jolla tiedän glittertekokynnet olevan. :D
Pinkit vieläpä.

Täälläpäin ei taideta sitten mennä ihan muotivirtausten harjalla ;) itse oon niin vanha, etten oikein jaksa viimeisintä muotia seurata.

Täälläpäin ei taideta sitten mennä ihan muotivirtausten harjalla ;) itse oon niin vanha, etten oikein jaksa viimeisintä muotia seurata.

Noh, ei tarvitse viimeisintä muotia erityisesti seurata, että tajuaa tekojuttujen olevan vähän hassuja. Nykyään se on onneksi useimpien mielipide, kun luonnollisuus ja urheilullisuus on in.

Tietty sit noi "bilettäjätyypit" voi kanssa tehdä nuorena lapsia, ehkä sä oot törmänny lähinnä sellasiin nuoriin vanhempiin. :D Niillähän noita on ja panostavat ulkonäköönsä korostetusti (tai peittävät panostuksella huonojen elämäntapojen jälkiä).

Alkuperäinen kirjoittaja vettä kiitos;28536005:
Miehet katsoo eri asioissa kieroon toisiaan. Ei niitä äitiys ja siihen liittyvät asiat kiinnosta, eikä heillä niistä ole kokemusta.

Ruotsissa kuulemma on samalla tavalla vertailua ja kyräilyä koti-isäpiireissä, kun täällä äitien kesken. :)
Vois olla, että miehilläkin yleistyisi moinen käytös, jos täällä olisi tapana miesten olla yhtä paljon lasten kanssa ja yleensäkin uppoutua vanhemmuuteen samalla raivolla, kuin monet äidit.

Mies kommentoi just eilen yhtä naista, että "onpa vanha äiti". Minä en taas huomannut ollenkaan että olis näyttänyt mitenkään vanhalta. Ehkä ne miehet sitten huomaa vanhuuden äideissä helpommin kuin nuoruuden?

Mä tunnustan että toisinaan tunnen aavistuksen "sääliä" nuoria äitejä katsoessa. En missään tapauksessa tarkoita että heistä ei olisi äideiksi. Tottakai heistä on siinä missä 40+ vuotiaasta on, jos ja kun asiaa on itse halunnut.

Säälin tunne syntyy siitä että vertaan heitä omaan persoonaani ja mietin miten paljosta olisin jäännyt paitsi jos olisin kahlinnut itseni lapseen nuorena. Mutta tässä tärkein pointti, pääpointti on se - että tiedostan myös sen että ko. nuori äiti ei ole minä. Hän on eri persoona joka tuntee, ajattelee ja haaveilee eriasioista kuin minä. Lähinnä tunnen sen että olin fiksu kun tunsin itseni nuorena jo niin hyvin että pystyin "pahimmat vauvakuume" -hetket ohittamaan, koska minun kohdalla se olisi ollut huono juttu. Ennen kaikkea lasta ajatelle. Minä olin valmis vasta myöhemmin.

Voin kertoa, että miehiä ei kiinnosta pätkääkään minkäikäinen äiti niitä rattaita työntää. Miehet eivät osaa sen enempää ihmetellä äidin ikää. Mulle on ainakin yksi lysti onko tyttäreni kavereiden äidit parikymppisiävai viisikymppisiä.
En edes ymmärrää kiinnittää sen äidin ikään mitään suurta huomiota, jos tuo lastaan meille leikkimään.

Mä en muuten ymmärrä miksi monet haluavat luoda stereotypian siitä, että nuori äiti on aina röökiä polttava glitterikynsissä kulkeva suttura.
Oikein kun mietin tuttuja nuoria äitejä, niin kaikki ovat oikein huolitellun ja siistin näköisiä.

Katotaanko oikeesti kieroon? En mä erityisemmin huomannut semmoista. Silloin kun olin vielä nuori äiti, ei kukaan vieras edes tiennyt että olen äiti, luulivat isosiskoksi. Mulle on oltu suht ystävällisiä aina.

Nyt kyllä saattaa olla kärttyisiä mummoja kaupassa, kun mulla on teini-ikäinen poika. En tiedä mistä sitten moinen johtuu, ehkä ne vihaakin teini-ikäisiä poikia tai jotain. On ollut pari kertaa vihaista mulkoilua. Ja aina sanotaan että nuoret käyttäytyy huonosti. Kyl se on ne mummot ja papat usein, jotka käyttäytyy huonosti, etuilee ja tönii ja mulkoilee ja valittaa. Ja sen on huomannut kulkiessa teini-ikäisen kanssa. Ehkä siis ihmiset eivät katso pahalla nuoria äitejä, vaan nuoria ylipäätään. Oletteko huomanneet, miten yleinen mielipide on se, ettei nuorista ole mihinkään, vaan niitä pitäisi vähän hakata, että ne tokenee.

Juuri kuten Peyote sanoi, se on osaltaan sitä asennetta nuoria kohtaan.

Usein myös ennakkoluuloja. Moni OLETTAA millainen tilanne ja elämä sillä nuorella perheellä on. Mä sain lapseni (suunnitteltu raskaus) 19-vuotiaana ja ylioppilasjuhlissani olin raskaana. Mä olen silti lukenut itselleni korkeakoulututkinnon ja mulla oli tuolloin 19-vuotiaana enemmän rahaa ja omaisuuta, kuin keskiverto viisikymppisellä. Eli kun suunnittelin raskautumista, mä tiesin, että mulla on todellakin rahaa elättää lapsi, sillä mun tilanne oli hieman erilainen, kuin perusnuorella.

Nyt olen täyttänyt juuri 26-vuotta ja lapseni täyttää 7-vuotta. Olen eskarilaisten vanhemmista ylivoimaisesti nuorin. Silti minuun on aina suhtauduttu ihan kuten muihinkin.
Meillä käy kylässä usein lapsen kavereita äiteineen, jotka ovat yleensä 30v-46v ja hyvin meillä juttu luistaa.

[QUOTE="Vieras";28535857]Ehkä ne on itse nuorina/nuorina aikuisina olleet kovia bilettäjiä j kuvittelevat että kaikki ovat samassa iässä samanlaisia kuin he aikoinaan, vanhemmaksi sopimattomia.[/QUOTE]

Olen 24v ja minulla ei ole lasta enkä ole edes raskaana, mutta toiveita siihen suuntaan kyllä on. Juuri tämä mainitsemasi asenne minua ärsyttää joissaakin yli 30-vuotiaissa pienten lasten äideissä. Aina saa lukea ja kuulla, että "en olisi ollut valmis äidiksi vielä 25-vuotiaana". Itselle tulee joskus sellainen olo, että minun pitäisi nyt nauttia bilettämisestä, kun siihen vielä on mahdollisuus, mutta kun en yhtään tykkää baareista. Viimeksi olen baarissa käynyt työpaikan pikkujouluissa ja seuraavaksi menen varmaan seuraavissa pikkujouluissa. :D Paitsi jos olen niiden aikaan raskaana. ;)

Mä taas olen huomannu, että ihmiset ylipäätään ei ole kovin kiinostuneita muista ihmisistä. Se ryhmä, joka jaksaa katsoa, kritisoida tai mitä nyt tahansa, tekee sen kaikille. Aina löytyy syy, jolla kääntää huomio omista ongelmista toisten asioihin.
Suurinta osaa ihmisistä ei voui vähempää kiinnostaa oletko raskaana, onko sulla peräpukamat, psyykkisiä ongelmia vai jalka poikki. Niillä on ihan oma elämä ja omat ongelmat.
Joillakin vaan ne omat ongelmat pääsee niin isoiksi, että niitä on parempi paeta alkamalla etsiä kaikkien muiden elämästä ongelmia.

[QUOTE="Vieras";28537859]Olen 24v ja minulla ei ole lasta enkä ole edes raskaana, mutta toiveita siihen suuntaan kyllä on. Juuri tämä mainitsemasi asenne minua ärsyttää joissaakin yli 30-vuotiaissa pienten lasten äideissä. Aina saa lukea ja kuulla, että "en olisi ollut valmis äidiksi vielä 25-vuotiaana". Itselle tulee joskus sellainen olo, että minun pitäisi nyt nauttia bilettämisestä, kun siihen vielä on mahdollisuus, mutta kun en yhtään tykkää baareista. Viimeksi olen baarissa käynyt työpaikan pikkujouluissa ja seuraavaksi menen varmaan seuraavissa pikkujouluissa. :D Paitsi jos olen niiden aikaan raskaana. ;)[/QUOTE]

Tai sitten ne äidit eivät tarkoita sillä bilettämistä. Vaan, että eivät vain olisi olleet valmiita sellaiseen velvollisuuteen ja sitoumukseen. Tai että halusivat vain nauttia siitä vapaudesta, kun ei tarvitse herätä keskellä yötä syöttämään ketään ja pitkän työpäivän jälkeen voi vain rojahtaa sohvalle katsomaan telkkaria.

Tuli muuten täällä eilen tai toissapäivänä jossakin ketjussakin ilmi ap:tä ihmetyttävä asenne. Siinä nainen (tai naisena esiintyvä) kommentoija sanoi ajatelleensa jostakin naisesta, että onpa nuorena tuokin muija lapsensa saanut. Jotta näin. Kyllä tuota asennetta näkyy olevan.

Yhteistyössä