Miksi Sinä olet tossun alla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terhikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Terhikki

Aktiivinen jäsen
27.12.2004
2 662
0
36
Liian usein lukee / kuulee näitä kommentteja naisten suusta että "pakko ainakin imuroida ettei mies kilahda kun tulee kotiin", "pakko laittaa ruoka vaikkei huvita ettei mies saa hepulia" jne.

Ja nämä naiset väittävät kuitenkin suhteensa olevan tasa-arvoinen ja ettei heitä kukaan pompota mihinkään suuntaan.

Miksi Sinä alistut moiseen?

- - - -

Niin, toki minäkin saatan miehen kotiuduttua joskus mainita 'sori kun täällä on kaaos' ellen ole ehtinyt siivoamaan, mutta en kauaa katselisi jos tuo alkaisi itse motkottamaan jos jotain ei ole tehty.

Meillä mies ei koskaan kommentoi mun tekemättä jättämisiäni... kunhan lapset on hoidettu ja syötetty, se kai taitaa tärkeintä kuitenkin olla?
Mut jos tulis ruoasta tai pahasta siivosta vinoilemaan, niin sais itte tehdä sen mikä häiritsee!!

Se mun tossu on aivan tasan mun oma henkinen tossu. Siis luulenpa että itse asetan niitä vaatimuksia itselleni huomattavan paljon miestäni enemmän... Tulkitsen hänen käytöstään omien ahdistusteni pohjalta ja kuvittelen hänen vaativan asioita minulta. Olemme aika vasta käyneet tästä hyvin puhdistavan keskustelun, missä tämä tuli ilmi. Luon itse omia ahdistuksiani aika pitkälle.

Jaa-a, joskus minäkin olen miettinyt samaa. Onneksi mun mies ei odotakaan että koti on tiptop ja ruoka valmiina odottamasa kun saapuu kotiin. :xmas:

Lisättäköön että ei meillä yleensä kaaosta silti olekaan. Ja mies ei syö töistä tullesaan, ettei kenenkään tarvii alkaa sääliin häntä. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Mies käy töissä, minun kotiäitinä kuuluu hoitaa koti ja lapset, niin se vaan menee :)

Varmasti ihan totta juu, mutta meinaan että itse en kuuntelisi motkotusta moisesta. Minun ei tarvitse pelätä miehen mahdollista reagointia jos on jäänyt imurointi väliin.

Yhteistyössä