Miksi sinkkunainen saisi hankkia lapsen, mutta naispari ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Olen kiinnittänyt täällä huomiota siihen, että moni hyväksyy asian ihan mutkitta, jos yksinäinen nainen haluaa hankkia lapsen ilman mestä mutta nämä samaiset ihmiset eivät soisi lasta naisparille, miksi? :| Eihän lapsella kummassakaan tapauksessa olisi isää (ellei spermaa luovuta joku tuttu mies, joka ottaa osaksi vastuuta lapsesta..). Miksi yksi nainen on parempi kasvattamaan lapsen/lapsia kuin naispari? Onneksi tehtiin päätös, että sekä yksinäiset naiset että naisparit saavat hedelmöityshoitoja, mutta silti esim. adoptio ei ole mahdollinen vielä naispareille, sinkkunainen/mies voi kyllä adoptoida. Mun mielestä toi on väärin :/ . En ymmärrä, miksi jotkut ajattelevat, että parempi yksi kuin kaksi äitiä...lapsen kannaltahan on vain hyvä, että on 2 rakastavaa vanhempaa :). Kertokaa mielipiteitänne =).

Koska homous on sairautta ja epäluonnollista ja antaa lapselle kieroutuneen kuvan maailmasta. Yleensä ainakaan ei tuon parempia perusteluita tunnu irtoavan.

Mun mielestä joko kaikki saavat mahdollisuuden hedelmöityshoitoihin julkisista varoista tai ei kukaan. Ja mitä tulee adoptioon, paljon tärkeämpää on löytää rakastava ja sitoutunut vanhempi tai kaksi kuin tuijottaa seksuaalista suuntautumista. Perheitä on erilaisi, tärkeintä on kuitenkin rakkaus ja huolenpito.

jospa sen taustalla on se, et annetaan "tietylainen hyväksytty" toimintamalli ja malli elämästä.. eli siis et se on hyväksyttävää olla miehistä kiinnostunu vaikka miestä ei oliskaan mutta et ois naisen kanssa ni sit jotenkii antais vääristyneen kuvan lapselle tai jotain muuta plaa plaata :p

Selityksenä ei ainakaan voi olla lapsen oikeus isään, jos kuitenkin hyväksytään sinkkunaisen äitiys. Minä soisin adoptio-oikeuden niin nais/miespareille kuin sinkkunaisille/miehille =).

Yhteistyössä