Hae Anna.fi-sivustolta

Miksi synnyit ihmiseksi

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä vierailija, 04.10.2019.

1. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    Tämä on myös hyvä ajatus, ja erittäin todennäköinenkin sellainen.

• Tykkään Tykkään x 1
  2. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    Mä meinasinkin tässä yhteydessä lähinnä sitä välitilaa. On monta merta, monta elämää, monta sieluryhmää (nyt en siis tarkoita ryhmäsielua vaan sieluryhmää), monenmoista aaltoa, tyrskettä lainetta ja pisaraa, ja sitten on se "alkumeri", johon se lopullinen sulautuminen lopulta tapahtuu.

3. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    Tästä tulee mieleen se kun Raamatussa sanotaan jotenkin niin että "Laiska, mene muurahaisen luo, ja ota oppia siltä". :)

4. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Okei, joo luulin jotta tarkoitit sitä "alkumerta", jep sieluryhmä on eri kuin ryhmäsielu.

5. vierailija#12 Vierailija

"Viisas sielu" olikin täysin oma sanavalintani ja surkea , kun se aiheutti väärinymmärrystä. :notworthy: Tottakai eläimet voivat olla viisaita ja omata viisaan sielun, mutta ymmärsin että ne on erilaisia sieluja (ihminen / eläin) ja on erit ominaisuudet ja kohtalo, tavoite, eikä se nyt niin vaan onnistu, että ihminen vaikka lampaaksi syntyy.

Ps. Ystäväni kuin minunkin mielestä erilaiset spekulaationne ja pohdintanne ovat varsin hauskoja... Ja pistävät mietityttämään. :LOL::ROFLMAO:

6. Yksi Vierailija

Kaikki eläimet kehittyvät sieluina ryhmissä, kollektiivisesti. Maan päällä toki eläimet on erotettavissa yksilöinä (muurahainenkin), mutta eläin ei koskaan elämänsä aikana tiedosta minuuttaan (mielestä huolimatta) kuten ihminen 'Minä olen' ja tiedosta omaa tahtoaan, vaan toimii vaistoillaan.
    Ihminen taas kehittyy nimenomaan yksilönä, persoonallisuutena; oman tahtonsa ja mielensä mukaisesti omavaltaisesti yksittäisenä omana sielunaan. Ihmisen henkinen kehitys on siis vahvasti yksilöpainotteista, ei kollektiivista. Kasvusi vauhti; valinnat ja päätökset ovat sinun omiasi - käsite 'vapaa tahto'.

• Tykkään Tykkään x 1
  7. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    No mutta en vieläkään ymmärrä, mikä sen tarkalleen ottaen estää? Sen kun vaan sujahtaa välitilasta lampaaseen, tai vaikka strutsiin. :coffee:

8. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    Kyllä koirani (edesmennyt ja nykyinen) ovat aina tiedustaneet minuutensa aivan päivänselvästi. Sen huomaa väistämättä siitä, että niillä on tunteita, kuten esimerkiksi kateus tai mustasukkaisuus, ja sellaisia tunteita ei voi olla olemassa ilman minuuden tiedostamista. Ne eivät ole viettejä, vaan puhtaita tunteita, joita koirat (ja useat muutkin eläimet) tuntevat, sekä myös näyttävät hyvinkin selkeästi. Jotkut koirat näyttävät tunteitaan paljon enemmän kuin toiset, onhan jokainen karvakuono muutenkin täysin omanlaisensa persoona. Koirat myös kiintyvät hyvin yksilöllisesti omistajiinsa tai tiettyihin ihmisiin, toisiin koiriin ja muihin eläimiin. Ne luovat ja ylläpitävät sosiaalisia suhteita yksilötasolla aivan kuten ihminenkin. Joka koiralla on myös täysin yksilöllinen huumorintaju. (Sama pätee hevosiin). Ulospäin jo koirien silmistä näkee, että ne eivät ole ryhmäsielu.

Monet eläimet osaavat yksilöllisesti rakastaa ja tuntevat surua sielussaan silloin, kun oma perheenjäsen kuolee. Ne osaavat lohduttaa, puolustaa, osoittaa mieltään ja kiukutella.
    Joutsenet rakastuvat kumppaniinsa, ja pysyvät uskollisina yhdessä läpi elämän. Apinat kulkevat laumoissa, mutta eivät selkeästikään ole mikään parvisielu. Apinoilla vallitsee sosiaalisissa suhteissa tarkat hierarkiat, ne juonittelevat asioita, katuvat ja osaavat pyytää anteeksi, tekevät suunnitelmia ja toteuttavat niitä, kokevat turhautumista, iloa, surua, päättämättömyyttä, epätoivoa, pahastuvat, rakastuvat, masentuvat jne, ja kaikki yksilöinä. Apinat eivät osaa elää hetkessä yhtä hyvin kuin koirat.

Kaikki eläimet eivät kuitenkaan tiedosta minuuttaan. En usko että on mustasukkaisuudessa kärvistelevää jauhomatoa tai kateellista ameebaa. Tosin, se on vain uskomus. Oletus. Mistä sen tietää, vaikka vedessä lilluva alkueläin olisi jo syntyjään siinä samassa valaistumisen tilassa, johon esimerkiksi buddhalaiset munkit koko elämänsä ajan tavoitteellisesti pyrkivät? Ei meduusan tarvitse tietää olevansa valaistunut. Se vaan on ja lilluu menemään täydellisessä autuuden tilassa. Ei se murehdi mitään tai yritä kehittyä mihinkään, vaan viettää rikkumattomassa Olemisen tilassa koko riemastuttavan elämänsä.

9. Yksi Vierailija

Viisas eläimen sielu ja viisas ihmisen sielu: Voit mielessäsi ajatella että nämä ovat yhtäkuin ja samanlaisia, vaikkakin ne eroaa paljonkin toisistaan: Aivan niin kuin fyysinenkin ihminen eläimestä, tai ihmistietoisuus eläimen vastaavasta. Eläimellä ei ole omaa tahtoa; omia tavoitteita, sielullisia pyrkimyksiä, henkisiä haasteita, ei halua tai mitään kykyäkään kulkea sielunkehityksessään alati ylöspäin aina jumaluuden porteille, Alkulähteelle asti. Eläinten sielut toki kehittyvät (tiettyyn pisteeseen) kollektiivina tietoisuutena, mutta ihmisen aina erillisenä prsoonallisena sieluna. Tämä erillinen tahdollinen sielu I ei voi kytkeytyä eläinten kollektiiviin sieluryhmään II, ryhmää rikkomatta. Jos se olisi jotenkin kummallisesti mahdollista, rikottaisiin asetettuja järjestyksen- ja hengen lakeja (henkimaailman lainalaisuudet - ei kaikki ole mahdollista, mitä ihmismieli mielessään kuvittelee). :)

10. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    Eikä kaikki mahdotonta - mitä ihmismieli niin mielellään kuvittelee. Aivan kaikilla eläimillä ei ole mitään kollektiivista sieluryhmää sen enempää kuin ihmisilläkään. (Toisaalta tavallaan ihmisilläkin on). Useimmat eläimet ovat yksilöitä, niillä on oma tahto, ja ne ovat kaikessa yksinkertaisuudessaan niin viisaita, etteivät ne tavoittele Jumaluutta. Ne eivät siis ole henkisesti ahneita, vaan nöyriä, ja sitäkin ihminen vasta opettelee. Meillä on voimaeläimiä jopa henkisinä oppaina. Oletko kuullut shapeshiftereistä? Ne ovat sieluja, jotka pystyvät muuttamaan muotoaan ihmisen hengistä eläimen hengiksi. Olen saanut itse kohdata tällaisen, koskaan aiemmin kuulematta niistä. Kuulin asiasta vasta jälkeenpäin kerrottuani kokemuksestani miehelle, jolla on intiaaniuskonto. Enkä odota että uskoisit minua, ei sinun tarvitse. :)

11. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Mäkin ymmärrän noin noi eläin/ihminen. Tuolle toiselle asialle (y)

12. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Tuo vaikuttaisi mustakin aika järkeenkäyvältä. Tosin kissaihmisenä väittäisin että kissalla on nimenomaan TAHTO. :D Kyl sil hevosellakin on kun jouduin ratsastuksen opettajalle kerran sanomaan jotta "emmä muttaku hevonen", kun hän huus "älä siitä käänny". :D Kyl koirillakin tuntuu olevan. Ja nuo kaikki elikot tuntuu omaavan myös sen persoonan.

Last edited: 23.11.2019
    • Hauska Hauska x 1
  13. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Voi luoja mitä mielikuvia mulla tuli....:alien::D

• Hauska Hauska x 1
  14. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Entäs delfiinit? Mitäs te tuumaatta niistä näis keskustelun puitteis?

15. vierailija#12 Vierailija

- Muutama kohta vaati näköjään vielä minulta tarkennuksia, ettei vääristy ja väärinymmärretä. 'Yksi' poistui jo linjoilta... :p

Niin niin, koirat ovat tietoisia mutteivät "tiedosta minuuttaan (mielestä huolimatta) KUTEN IHMINEN 'Minä olen' ja tiedosta omaa tahtoaan, vaan toimii vaistoillaan."
    - Lauseen merkitys muuttuu täysin, jos sen noin ikävästi katkaisee keskeltä. :LOL:

"Kaikki eläimet kehittyvät sieluina ryhmissä, kollektiivisesti." "Tiettyyn pisteeseen"
    - Käsitin sen niin kun tämä kollektiivinen kehitys on max. saavutettu, SITTEN sielut voivat irrottautua siitä ja toimia tallaisena mainitsemanasi voimaeläiminä ja henkisinä oppaina, mutteivät ne siis silloin enää inkarnoidu fyysisiksi eläimiksi. Näin minä uskon. :)

"Oletko kuullut shapeshiftereistä?"
    - En, enkä kyseenalaista kokemustasi, kun niitä ja näitä (toisenlaisia) on itsellänikin. Mutta ne siis pysyykö koko ajan tuossa henkimuodossaan? Ei kai nyt vielä materiliasoidu eli aineellistu yöllä sänkysi jalkopäätyyn... :eek:

16. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    :ROFLMAO::LOL:

17. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    "Niin niin, koirat ovat tietoisia mutteivät "tiedosta minuuttaan (mielestä huolimatta) KUTEN IHMINEN 'Minä olen' ja tiedosta omaa tahtoaan, vaan toimii vaistoillaan."
    - Lauseen merkitys muuttuu täysin, jos sen noin ikävästi katkaisee keskeltä. :LOL:"

Anteeksi, kun vastatessani katkaisin lauseesi keskeltä, en tehnyt sitä tarkoituksella yrittäen vääristää sen merkitystä. Mielipiteeni koirista ei kuitenkaan muutu mihinkään. Shapeshiftereistä mulla ei ole vieläkään tarkkaa tietoa, niistä lukee netissäkin vain vähän. Siitä kokemuksestani en tässä viitsi avautua julkisesti sen enempää.

18. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    Mun kantani eläimistä yleisellä tasolla tuli varmaan jo aika selväksi, joten vastaan tähän vain että voisin syntyä oikein mielelläni delfiiniksi. :) Ehkäpä mää sit olen ite sellanen shapeshifteri ¿? ¿o_O:):)

19. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Muttakun delfiineistä on sanottu jotta ne on korkeammalla tiedostamisen tasolla ku ihminen tjsp. Ne siis ei ole verrattavissa muuhun eläinkuntaan.

En lukenut noita laittamiani linkkejä sitten ku vähän alusta, hain sanoilla delfiinit henkisyys, eka sivulla ei tullu ku noi kaks asiaan liittyvää enkä nyt ehdi enkä jaksa joitakin omia linkkejäni lukuisista linkkikirjaston linkeistä ettiä että oisko kun ei välttis linkin nimi sano mitään.

Mutta jos nyt ulkomuistista kun delfiinit ois korkeampaa älykkyyttä ku me, ennen ku me kehityttiin. Ettei ny ihan tähdistä tai Atlantiksesta. Jotain tommosta kuitenki.

Muutamia linkkejä:
    http://ilostavaloon.blogspot.com/2017/06/pyhat-valaat-ja-delfiinit.html

https://www.astro.fi/forum/index.php?topic=8396.0;wap2

Shapeshftereistä, mähän oon, johan sen ny jumalauta (anteeksi oon temperamentikas shapeshifter) kuvasta näkee shapeshifter, yksisarvinen ja ihminen.

Last edited: 23.11.2019
    • Hauska Hauska x 1
  20. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Ja muistan takuulla mahdollisena dementikkomummonakin kun ysärillä luin maakuntalehdestä pariin otteeseen ulkomaanuutisista ihan kuukauden sisällä luin jotta delfiinit oli pelastaneet haaksirikkoon joutuneen jonku veneen ihmisen niinku viemällä uimalla kaks delfiiniä rantaan. Mun isäki ihmetteli sitä.

21. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    Kyllä! Hyvinkin delfiinit voi olla korkeammalla tiedostamisen tasolla! :)(y)

• Tykkään Tykkään x 1
  22. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    Juu, onhan noita juttuja enemmänkin! Jos delfiini näkee, että ihminen meinaa hukkua, se tulee apuun.

• Tykkään Tykkään x 1
  23. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    Lisään vielä, että myös moni muu eläin tulee apuun kun jollain on jossain hätä. Eri eläinlajit autavat toisiaan ja ihmisiä myös.

• Tykkään Tykkään x 1
  24. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Joo, koirat ja kissatkin on pelastaneet tulipalolta herättämällä omistajansa tai "ihmisensä" kai ois oikee sana. (Kissalla se sana on "palvelijansa" :LOL:) Ja koira pelasti harhaantuneen lapsen jonku kakskolmevuotiaan pakkasella lämmittämällä sitä.

• Tykkään Tykkään x 1
  25. vierailija Vierailija

toisinaan delfiini hyökkää ihmisen kimppuun. Delfiinit eivät ole aina mitenkään hyvätahtoista porukkaa, kuten eivät ihmisetkään.

on väitetty, että jopa hyönteisillä on persooa:
    https://horizon-magazine.eu/article/even-insects-have-distinct-personalities-research-finds.html

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri