MIKSI tämä muoti-ilmiö????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vooo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vooo

Vieras
Silmälaseissa, minkä helvetin takia nykyään on tullut takaisin muotiin tämä 60-70 luvun ihan liian isot ja järkyttävät pullonpohjat- ilmiö?? KENEN mielestä ne oikeasti näyttivät hyviltä silloin joskus, ja kenen mielestä ne näyttävät hyvältä varsinkaan nyt? Järkytyin taas jälleen katsoessani viimeisimmän kadonneen jäljillä- jakson, jossa tämä kaunis naisjuontaja oli heittänyt naamalleen aivan järkyttävät silmälasit, jotka toivat mieleen lähinnä Spede Pasasen, tai jonkin komedian/sketsin, jossa joku on yritetty saada näyttämään naurettavalta.

Miksi ihmiset ylipäänsä aina lähtevät näihin muoti-ilmiöihin? Jokin aika sitten joka toisella oli tämä liukuvärjätty kuontalo...

Samaa olen miettinyt. Nykyinen silmälasimuoti ei ole minun makuuni ja jos käyttäisin (vielä) laseja, minulla olisi varmaan edelleen ns. hengettömät lasit. Puoli naamaa peittävät lasit eivät pue ainakaan minua.

Mun kaverilla on näitä pokia joka värissä. Ei tarvii edes laseja. "Kuuluvat pukeutumiseen", sanoi.
Ainahan kaikki vanha tulee uusille nuorille uudestaan muotiin. Moni sisustaa kotinsa retrohenkisesti ja maalaa keittiönsä oranssiksi. 50-luvun huonekalut menee huutokaupoissa kuumille kiville...

Eli kuuluuko tämä muoti-ilmiö jotenkin hipsterityyliin vai? Onneksi kaikkea ei tarvitse ymmärtää...Tuli vielä mieleen, että ne Eva Kelan lasit kaartuvat vielä jotenkin hassusti alaosastaan "ulospäin", oikein 70-80-lukulaisen tapaan. Lasien painopiste on siis alhaalla. Kaunis nainen kyllä muuten!

[QUOTE="Lydi";29768004]Mun kaverilla on näitä pokia joka värissä. Ei tarvii edes laseja. "Kuuluvat pukeutumiseen", sanoi.
Ainahan kaikki vanha tulee uusille nuorille uudestaan muotiin. Moni sisustaa kotinsa retrohenkisesti ja maalaa keittiönsä oranssiksi. 50-luvun huonekalut menee huutokaupoissa kuumille kiville...[/QUOTE]

Silloin kun minä olin lapsi, niin meillä oli isovanhempien jälijltä täysin oranssi eteinen, hernekeiton vihreät keittiön seinät, yhden makuuhuoneen lattia oli sininen... Joo, en todellakaan myöskään pidä tästä nykyajan "valkoista, harmaata ja terästä kaikki"- sisustuksesta, mutta en myöskään pidä siitä aivan järjettömästä värien ja kuvioiden kirjosta, joka vallitsi silloin joskus 70-luvulla.. Kysyn vain, missä on se oma maku ja sisustustyyli?

Just katoin aurinkolaseja kaupassa, että kappas, noillehan naurettiin huutonaurua vielä kymmenisen vuotta sitten vanhoja valokuvia katsellessa.
Mutta mikäs siinä, vaihtelu virkistää ja näin se muoti pyörii ympyrää, vaikea kai keksiä noissa ja vaikkapa housunlahkeissa mitään täysin uuttakaan.
Mutta satuin löytämään jotain mitä todella odotan innolla katukuvaan...
Linda Farrow Vintage aurinkolasit nenäkkäille auringonpalvojille — Hilavitkutin.com

Herttinen, nuo päässä näyttää varmasti joltain nokkaeläimeltä! Mutta joo. Itse kauhistelin viime syksynä niitä oudon mallisia Ray Baneja, joita oli paljon loppukasarista - alkuysäristä. Ne ovat taas in. En kyllä ostaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Määä;29768017:
Just katoin aurinkolaseja kaupassa, että kappas, noillehan naurettiin huutonaurua vielä kymmenisen vuotta sitten vanhoja valokuvia katsellessa.
Mutta mikäs siinä, vaihtelu virkistää ja näin se muoti pyörii ympyrää, vaikea kai keksiä noissa ja vaikkapa housunlahkeissa mitään täysin uuttakaan.
Mutta satuin löytämään jotain mitä todella odotan innolla katukuvaan...
Linda Farrow Vintage aurinkolasit nenäkkäille auringonpalvojille — Hilavitkutin.com

Useita vuosia on ollut muodissa nämä todella isot aurinkolasit...Jotka olivat muotia myös vuosikymmeniä sitten.. Kerran eräs 60-luvulla syntynyt tuttava nauroi minulle "Mummolla oli aikoinaan tuollaiset lasit!" Hänen silmissään oli todella huvittavaa että minulla oli niin suuret aurinkolasit, vaikka ne olivat muotia jo pari vuotta sitten

Sanokaapas muuta! Itse pitäisi jo päästä hakemaan uudet silmälasit, mutta yhdessä liikkeessä käytyäni en voinut kuin hämmästellä sitä isojen muovikehysten määrää. Missä tavalliset kehykset? En halua mitään muotihärpäkkeitä, kun en ole muodin perässä kulkija muutenkaan :(

Pöljän näköistä ehkä, mutta viimeksi eilen, kun omien liian alas valahtavien pikkulasieni sangan läpi yritin nähdä telkkarin, mietin, että tarvitsen kunnon kakkulat, edes kotikäyttöön... Että varmaan ovat kyllä hyvät käytössä, kun ovat isot.

Eiköhän silmälasimuoti mene saman kaavan mukaan, kuin muoti missä muussa asiassa tahansa.
Muutos täytyy olla riittävän radikaali, jotta suurin osa joutuu jossain vaiheessa hankkimaan uuden minkä tahansa, kun nykyinen on niin vanhanaikaisen näköinen.
Tämä pätee kaikkeen niin sisustuksessa, pukeutumisessa, ulkonäössä ja tosiaan missä tahansa.

Yhteistyössä