Miksi tänne palstalle ei saisi purkaa tunteitaan ja pahaa oloaan?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Miksi asioista puhuminen ja omien tunteidensa julkituominen ärsyttää niin suunnattomasti joitakin? Jos ei kestä lukea siitä, että elämä on muutakin kuin ruusunpunaista niin jättäköön sitten väliin sellaiset ketjut joissa voi olla jotakin "pahaa". Siis pahalla tarkoitan jonkun kokemaa surua jne.

Jos tänne purkaa tuntojaan, niin se ei tarkoita sitä, että ei sitä tekisi ihan irl:kin. Tämä palsta on kuitenkin yksi tapa purkaa pahaa oloaan eikä sitä voi kukaan estää. Sellainen tunteiden patoaminen ja asiasta vaikeneminen saa helposti aikaiseksi loppuunpalamista ja muita ongelmia.

Parempi puhua ja purkaa oloaan kuin vaieta ja padota kaikkea sisälleen.

Saahan.
Sivu kaupallahan täällä on vollotusta, toiset valittavat isosta asiasta ja toiset pienistä.Jos tänne jotain itkee niin pitää varautua kaikenlaiseen palautteeseen.
Kyllä senkin saa kertoa että omasta mielestä joillakin viikoilla kuolleen sikiön menetystä ei voi verrata lapsen kuolemaan, siis sellaisen lapsen joka on syntynyt ja jota on kasvattanut ja häneen on tutustunut.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mutta aina täällä onnistuu jotakuta ärsyttämään. Ei täällä sais myöskään kerto kivoja juttuja ja jakaa ilonaiheita.

Ei niin.

Ehkä nämä nuputtajat on just niitä jotka patoavat tunteet ja pahan olon sisälleen eikä puhu ongelmistaan. Sitten auotaan päätään kaikille kaikesta ja vakuutetaan samaan hengenvetoon, että omat asiat on oikein hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Saahan.
Sivu kaupallahan täällä on vollotusta, toiset valittavat isosta asiasta ja toiset pienistä.Jos tänne jotain itkee niin pitää varautua kaikenlaiseen palautteeseen.
Kyllä senkin saa kertoa että omasta mielestä joillakin viikoilla kuolleen sikiön menetystä ei voi verrata lapsen kuolemaan, siis sellaisen lapsen joka on syntynyt ja jota on kasvattanut ja häneen on tutustunut.

Jos joku purkaa pahaa oloaan niin se ei ole mikään mielipidekysely asioista vaan oikiasti jonkun tapa purkaa oloaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Saahan.

Jos joku purkaa pahaa oloaan niin se ei ole mikään mielipidekysely asioista vaan oikiasti jonkun tapa purkaa oloaan.

Go Scarlett, go Scarlett...! :attn:

Tässä asiassa olen jokseenkin samaa mieltä. On varmaan rankempaa menettää lapsi jota on jo hoitanut. Toisaalta olisin halunnut edes tunnin nähdä oman lapseni elävänä.
Ja sitä elämää soisin kyllä ihan jokaiselle, olisi se sitten lyhyt tai pitkä.
Siinä asiassa en miettisi sitä miten surulliseksi itse tulisin, vaan pikemminkin olisin onnellinen että toinen olisi saanut kokea asioita täällä maapallolla.

Saahan.

Juuri näin :)

Saa toki. Sitten on pari sellaista palstailijaa, jotka tekevät ihan jokaisesta asiastaan aloituksen, tyyliin, menenpä töihin, tulinpa töistä, olipa jännää, söiskö leivän. Näille suosittelisin blogin pitämistä.

Jaa, en tiedä. Mutta kantapään kautta olen oppinut ettei tänne kannata kertoa mistään itselle vaikeista asioista, tai kohta on entistä kurjempi olo. Eli puhun vaan niitä näitä, niin kauan kun mun itsesuojeluvaisto pelaa. :snotty:

Ei täällä saa mitään tehdä eikä kysellä, jos sattuu jostain kysymään tai johonkin kommentoimaan niin het on joku perspuolessa huutamassa :snotty: No, onneksi tämä ei ole koko elämä :saint: Ärsyttävää kyllä, kun tuntuu että... aina on joku henkäilemässä niskaan |O Jep, ei muuta

Jos täällä saa kysyä, saa myös vastata. Jos joku on sitä mieltä että tämä minun elämäni ilman tila-autoa on hanurista ja toinen vastaa siihen että lakkaa ruikuttamasta kun ladallakin ajetaan, niin kumman pitäisi vaieta mielipiteestään?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos täällä saa kysyä, saa myös vastata. Jos joku on sitä mieltä että tämä minun elämäni ilman tila-autoa on hanurista ja toinen vastaa siihen että lakkaa ruikuttamasta kun ladallakin ajetaan, niin kumman pitäisi vaieta mielipiteestään?

Edelleen jos joku KERTOO tunteistaan ja purkaa oloaan, niin silloin kyseessä ei ole mielipiteet eikä silloin kysytä yhtään mitään. Jokainen aloitus täällä ei ole jonkunlainen kysymys.

Yhtä lailla voisi kysyä sinultakin Scarlett että miksei saisi kommentoida muutakin kuin myötäilyjä, vomahaleja ja peesi? Miksei se ole sallittua? Miksi esim. sinä et voi ohittaa niitä yhtä laillakuin mitä ehdotat muiden ohittavan näitä mainitseiasi juttuja? :o

Yhtä lailla voisi kysyä sinultakin Scarlett että miksei saisi kommentoida muutakin kuin myötäilyjä, vomahaleja ja peesi? Miksei se ole sallittua? Miksi esim. sinä et voi ohittaa niitä yhtä laillakuin mitä ehdotat muiden ohittavan näitä mainitseiasi juttuja? :o

Jos joku kaverisi tai sukulaisesi irl-elämässä purkaa pahaa oloaan sinulle, niin alatko hänelle veetuilemaan ja kertomaan omia mielipiteitäsi? Et tue toista ollenkaan? Mulla on ainakin tapana antaa tukea ja tsempata toista paremmalle mielelle.

Kun purkaa pahaa oloaan ja kertoo täällä tunteistaan, niin silloin ei kysytä mielipiteitä. Jos ei osaa antaa tukea, niin sitten voi jättää vastaamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja tiedätte kyllä kuka:
Mä olen kertonut mun miehestä kuinka idiootti kusipää se on,mutta jotenkin monet ovat täällä laittaneet syyttävän sormen mua kohti,että näin..

Niinhän se menee, ap saa aina paskat niskaansa vaikka siihen ei monesti olisikaan mitään aihetta.

Jos tänne purkaa tuntojaan, niin se ei tarkoita sitä, että ei sitä tekisi ihan irl:kin. Tämä palsta on kuitenkin yksi tapa purkaa pahaa oloaan eikä sitä voi kukaan estää. Sellainen tunteiden patoaminen ja asiasta vaikeneminen saa helposti aikaiseksi loppuunpalamista ja muita ongelmia.

Scarlett, mietipä. Jollekin se pahan olon purkaminen on sitä että veetuillaan. Olet oikeassa mutta et osaa ajatella tätä nyt siltä toiseltakin kantilta. Sielläkin syy lienee sama.

Scarlett, mietipä. Jollekin se pahan olon purkaminen on sitä että veetuillaan. Olet oikeassa mutta et osaa ajatella tätä nyt siltä toiseltakin kantilta. Sielläkin syy lienee sama.

No olisiko parempi purkaa pahaa oloaan kuin vittuilla viattomille sivullisille...Miksi muitten pitäisi kärsiä toisten pahasta olosta kun ei tajuta pyytää apua?

Normaalilla järjellä varustettu ihminen ei mene vittuilemaan sellaiselle joka on menettänyt jonkun läheisen ihmisen, suree oman tai läheisen vakavan sairastumisen takia jne.

Yhteistyössä