Miksi tätä ei kauhistella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asiaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asiaa

Vieras
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1530221

Kauheesti kyllä paasataan kuinka esim. lestadiolaiset äidit näännyttävät itsensä ku perheeseen syntyy toistakymmentä lasta.Sehän on jokaisen oma tahto/asia kuinka ison perheen haluaa!
Ja vielä samassa yhteydessä kehdataan väittää että lestadiolaiset aviomiehet "pakottavat" naiset moniin synnytyksiin, sanonpa että se on "yhteinen yritys".

Hyvin onnelliselta vaikuttavan uutisjutun ovat tehneet, ja hyvinvointiakin piisaa,ei ainakaan tila lopu kesken kotona!

katsoin noista dokumentin. Tekivät yötä päivää molemmat 2-3 työtä ennen lapsia. Ovat ihan itse ilman tulonsiirtoja hankkineet itselleen kaiken. Se on eri asia kuin Suomessa lapsia tehtailevat työtä vieroksuvat immeiset.

Tosta samasesta naisesta on ollu jos vaikka kuin monta juttua...
siis sillon ku h'' ootti ties monettako nuista lapsista.
Ja on muuten ollu aika monessa lehess' juttua ja sitten tainnu tulla joku dokkariki, sillon ku net on ollu rakentamassa sit' taloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Joskus:
katsoin noista dokumentin. Tekivät yötä päivää molemmat 2-3 työtä ennen lapsia. Ovat ihan itse ilman tulonsiirtoja hankkineet itselleen kaiken. Se on eri asia kuin Suomessa lapsia tehtailevat työtä vieroksuvat immeiset.

Ja mistä oletat, että suomalaiset ovat työtä vieroksuvia?

aikas iso talo 650 neliöö, minun tuntemani lestadiolaisperheet asuvat ihan normi taloissa eli n. 100 neliön, ja siellä lähes 18 henk. perhe. En ymmärrä miten mahtuu.
Meillä 120 neliöö eikä meinata mahtua edes neljästään..

Yhteistyössä