Miksi te teette lapsia, jos ette jaksa niitä hoitaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
Ei voi kun taas ihmetellä... Lapsi 4v. päivähoidossa ja viikonloput sitten mummolassa tai jossain muualla. Isommat lapset humputtelevat kuka missäkin ja tämä perheen äiti on TAAS raskaana! Miten voi ihminen vain lisääntyä ja lisääntyä, jos ei jaksa edellisiäkään lapsia hoitaa? Ihan työssäkäyvä normaali perhe ovat kuitenkin, mutta aina toi äiti jaksaa valittaa kuinka on raskasta... Ja ihmettelen, että miten VOI olla raskasta, jos ei lapsiaan tarvitse edes hoitaa? Viikonloput ovat lähestulkoon rouvan omaa aikaa ja ennen vauvan odotusta baari-iltoja oli useinkin. Eihän asia mulle kuulu, mutta näkyy se!

Mikäs tuossa nyt on väärin? Lapselle tekee ihan hyvää olla tuossa iässä tarhassa. Ja tuskinpa lapset joka viikonloppu jossain mummolassa on. Ja mitä sitten jos olisikin?

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Mistäs sinä sen tiiät niin tarkkaan, kuinka usein ne lapset siellä hoidossa on?

Tiedänpä vain, koska naapurissa asuvat. Eikä toi mua tosiaan haittaa, mutta sääliksi käy lapsirukat. Eihän ne vanhempiaan näe kuin iltaisin pienen hetken, jos sitäkään. Tämä asia ehkä ottaa päähän siksi, että minulla on hyvä ystävä, jolla yksi lapsi ja hän on todella hyvä äiti. Nyt sitten toista lasta ei kuulu eikä näy hoidoista huolimatta. Perhe, jolla olisi halua ja kykyä olla aidosti vanhempia, eivät sitten niitä lapsia saa :(

Niinpä, mun siskon perhe on samanlainen... heillä yksi lapsi, joka on hoidossa tosi tosi usein. Tiedän kyllä kun päivittäin nähdään. Isän harrastaa 3 kertaa viikossa ja äiti saman verran, lapsi ne illat mummulassa. Samoin useimmat viikonloput kun vanhemmat bilettää. Ja tottakai, juuri ilmoittivat että uutta muksua pukkaa... huoh... omahan on asiansa, mutta sääliksi käy lasta kun näkee vanhempiaan muutamna iltana viikossa jonkin tunnin ajan (vanhemmat päivisin töissä). Lapsi vähän yli 1 v.

Sitä ei koskaan tiedä, miksi äidillä on raskasta! Voi olla psyyke-ongelmia tai muita terveydellisiä ongelmia, työpaikkakiusaamista, parisuhdeongelmia, ongelmia raskaudessa etc etc. Itellä raskauden aikana, jo noin viikolta 16 alkaen yli 50 metrin kävely aiheutti kipuja vatsassa. Sitä voi sitten miettiä, miten raskasta on juosta neli-vuotiaan perässä.

Toivottavasti sulle ei tule ongelmia koskaan jaksamisen kanssa, ettei naapurit/tutut tuomitse sinua!

No en minäkään nyt oikein ymmärrä että mikä tässä on vikana. Onko se ainoa oikea äitiys sitä että lasta hoidetaan kotona ja 24/7? 4v. on hyvä ikä olla jo tarhassa, lapsi saattaa sitä itse toivoa. Vanhemmilla lapsilla on usein paljon harrastuksia, joista nauttivat. Pitäisikö niitä estää ja vaatia että ollaan kaikki sitten kotona perheen kesken vaikka hampaat irvessä? Jos on läheisiä mummoja, jotka tykkää olla lasten kanssa, niin haittaako tuo vaikka olisivat siellä joka viikko.

Ihan eri asia jos oikeasti lapset jäävät heitteille tai kärsivät vanhempiensa ongelmista. Ei tässä tapauksessa vaikuta yhtään siltä.

Mitä jos se mummo soittaa et saako Saku-Elmeri tulla mummon luo. Täytyykö kieltää sen takia että palsta hirmut saa mielen rauhan ja mulla on lapset tarhassa, koska itse käyn töissä!

No mun mielestä, jos lapsi on 1v ja vanhemmat molemmat päivät töissä, niin illat ja viikonloput voisi rauhoittaa lapsen kanssa olemiselle edes suurimmaksi osaksi. Tämä tapaus mistä mä puhuin, niin lapsi on vanhempiensa hoidossa maksimissaan yhden illan viikossa kokonaan. Muina iltoina ehkä pari tuntia, ennen nukkumaan menoa. Sanokaa mitä sanotte, musta ei oikein lasta kohtaan.

Mun mielestä on asiatonta arvostella/ihmetellä toisten lastenhoitotapoja. Koskaan ei voi tietää mitä loppujen lopuksi ratkaisuissa on takana ja miksi voi esim. lasten hoitoon uupua tms.

Yhteistyössä