miksi teillä menkat olleet myöhässä? jos raskautta ei huomioida ...

  • Viestiketjun aloittaja teiri
  • Ensimmäinen viesti
Mimi
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-ihminen;11583927:
Mimi kulta. Älä nyt vain jatka laihtumistasi, se käy sinulla jo paitsi terveyden, myös hengen päälle.
Painosi ja hemoglobiinisi ovat hälyttävän alhaiset.
Sinullakin on varmasti haaveita ja toiveita tulevaisuudelle. Ota todesta sinua hoitavien ja parastasi tarkoittavien ihmisten neuvoista ja noudata ohjeita, vaikka olisitkin itse eri mieltä nyt. Ympärilläsi on ihmisiä, joilla on varmasti jo hätä sinun puolestasi.
Ei hätää en ole laihduttamista enkä ole missään vaiheessa edes sitä yrittänyt. Omaan nopean ruuansulatuksen sekä jonkinlaisen rasvan imeytymis häiriön, jotka ovat syynä helposti laihtumiseen. Tiedän olevani todella laiha mutta itse en asialle voi mitään sillä ruuan suuhun ahtaaminenkaan ei auta. Yleensä kyllä syön pillerit; lisäravinteet, kalkin, raudan ja muut, mutta olen hhuono muistinen ja koulu on harhauttanut ajatuksia. Joten ei mitään huolta siitä että laihduttaisin itseäni kuoliaaksi.
 
Anze
Alkuperäinen kirjoittaja täti 45v;10710714:
Toivoakseni raskauden mahdollisuutta ei ikäiselläsi ole... mutta jos et ole laihtunut äkillisesti alipainoiseksi niin olen sitä mieltä että ei ole syytä huoleen. Menkat voivat heitellä, varsinkin alkuvaiheessa, niin että pitkiäkin välejä tulee. Näin oli ainakin mulla aikanaan.

Minun tietääkseni teidänkin ikäisillänne olisi sen verran tietoa päässä, että - aivan sama minkä ikäinen on - JOS on menkat, on AINA mahdollisuus tulla raskaaksi suojaamattoman yhdynnän jälkeen. Se on aivan yksi hailee, paljonko sitä ikää on. Amerikassa 8-vuotias nuori tyttö odottaa lasta. Iästä ei siis ole kyse.
 
Sirppi03
Pitäsköhän huolestua. Oon 11v. Ja mulla alko joskus toukokuussa menkat ja ne ei oo vieläkään alkanu. Nyt on jo kummiskin kesäkuu. Ne on melkeen kuukauden myöhässä. En oo uskaltanu kertoo kellekkään mun läheiselle ihmiselle et ne on alkanu. Mulla on isosisko ja se on mua
vuoden vanhempi ja sillä ei oo alkanu. Osaako joku kertoo et mitä pitäis tehä tohon menkkojen myöhästymiseen. En voi olla ees raskaana. Voiko se olla että en voi saada lapsisa ku ne on myöhässä. Voisko joku kertooooo!!!!
 
Sirppi03
Mitä pitää tehä jos on alkanu 11 vuotiaana menkat ja ei uskalla kertoo vanhemmille. Mistä se johtuu jos on menkat myöhässä kuukauden enkä uskalla kertoo kellekkään että mulla on alkanu menkat.
 
Sirppi03
Mitä pitää tehä jos on alkanu 11 vuotiaana menkat ja ei uskalla kertoo vanhemmille. Mistä se johtuu jos on menkat myöhässä kuukauden enkä uskalla kertoo kellekkään että mulla on alkanu menkat.
 
_huolestunut_nuori_
Olen 16vuotias, 130 kg, 175 cm. Pitäisikö mun olla huolissaan kun kuukautiset ollu melkee joulusta asti myöhässä?? Ku mä en voi olla raskaana kaan kun olen neitsyt..
 
Zeizei
menkat myöhässä kohta 2 vkoa, raskaustestit näyttäneet negaa (testattu sen jälkeen kun olisi pitänyt alkaa), positiivinen olisi voinut olla myös mahdollinen.

Ennen olleet tosi säännölliset, jälkiehkäisypillerin otin 3 kk sitten, voiko se vaikuttaa vasta nyt?
Mulla oli menkat 8 päivää myöhässä kun tein kaksi pregcheck liuskatestiä, ja negaa näytti. Kun menkat olivat 2vk myöhässä aloin jo huolestua ja kävin hakemassa uudet pregcheck testit ja vielä clear blue digital testin jonka tein aamupissasta. Kaikki testit puhtaasti negatiivisia, ja kuukautiset alkoivatkin viimeisen testin yhteydessä.

Olen juuri muuttanut ensimmäiseen omaan kotiin ja elämässä ollut paljon muutoksia. Luulen, että ainakin itselläni kuukautisten myöhästyminen johtuu stressistä. Jos kuitenkin menkat 2vk myöhässä eikä edelleenkään kuulu, suosittelisin kääntymistä terveysasemasi puoleen.
 
Viimeksi muokattu:
Kakfkbndkd
Minulla tuli kerran ihan oudot kuukautiset, olin silloin 14. Ensimmäiset kuukautiset tuli tammikuun alussa, toiset vasta huhtikuun lopussa. Kolmannet kesäkuun alussa. Ja siis olihan tuo pitkä väli ihan normaali menkkojen alkupuolella. Mutta kolmansien menkkojen aikana vuotoa tuli neljä päivää, sitten kului pari päivää ettei tullut yhtään ja sitten tuli vielä yhtenä päivänä niiden parin päivän jälkeen. Luulin niiden loppuneen jo parin päivän välin jälkeen ja menin kavereideni kanssa uimarannalle, ja mikä yllätys siellä rannan pukukopissa odottikaan...
 
Apua
Hei, olen 16-vuotias tyttö ja olen vähän huolissani. Kuukautisia ei ole tullut moneen kuukauteen vaikka ennen on ollut säännölliset. Tuota ennen on ollut myös pitkä tauko ja tuli yhdet kuukautiset ja sen jälkeen taas loppuivat. Raskauden mahdollisuutta ei ole (olen neitsyt) olen 170 cm pitkä ja painan 48 kg.. Olen ollut lihotus kuurilla koko elämäni, mutta mikään ei näytä toimivan. Lopetin jopa kuntoilemisen ja harrastukseni sen takia että halusin lihoa normalipainoiseksi. Kärsin myös runsaasta hikoilusta ja huononevasta muistista, hiusten lähdöstä sekä yöhikoilusta. Itselläni on usein kylmä ja pyörryttävä olo. Jos joku osaa auttaa niin olisin niin kiitollinen avustanne!
 
Tyttökulta
Hei, olen 16-vuotias tyttö ja olen vähän huolissani. Kuukautisia ei ole tullut moneen kuukauteen vaikka ennen on ollut säännölliset. Tuota ennen on ollut myös pitkä tauko ja tuli yhdet kuukautiset ja sen jälkeen taas loppuivat. Raskauden mahdollisuutta ei ole (olen neitsyt) olen 170 cm pitkä ja painan 48 kg.. Olen ollut lihotus kuurilla koko elämäni, mutta mikään ei näytä toimivan. Lopetin jopa kuntoilemisen ja harrastukseni sen takia että halusin lihoa normalipainoiseksi. Kärsin myös runsaasta hikoilusta ja huononevasta muistista, hiusten lähdöstä sekä yöhikoilusta. Itselläni on usein kylmä ja pyörryttävä olo. Jos joku osaa auttaa niin olisin niin kiitollinen avustanne!
Kuules nyt tyttökulta, sinulla on monta hyvää syytä mennä lääkäriin mainitsemiesi oireiden perusteella. Hormonitoimintasi on selvästi sekaisin ja kilpirauhasen toiminnastakin voi löytyä syy. Ne molemmat ovat hoidettavissa, ei kuitenkaan omin avuin.
 
Viimeksi muokattu:
15 v. Tyttö
Moikka mitä teen. Voiko menkat tulla myöhässä kun en oo harrastanut seksiä pariin viikkoon ja nyt ne myöhässä muutamia päiviä. Voisko seksin harrastaminen vaikuttaa menkkojen tuloon?
 
vierailija 16 vuotias
Miulla taas on todella outoa! Oon kuustoista vuotias. Olen edelleen neitsyt. Mutta kuukautiset ovat nyt kuukauden myöhässä. En tiedä mitä tehdä. Raskautta ei voi olla sillä olenhan neitsyt. Mitä teen? Kuinka pitkään pitää odottaa? Tai onko teille käynyt joskus näin? AUTTAKAA PLS!
 
vierailija
Hei olen 12 ja menkat ovat jo 2 viikkoa myöhässä, tietenkään raskauden mahdollisuutta ei ole (olen neitsyt). Minulla on kuitenkin alkanut kuukautiset jo 11 vuotiaana, joten kyseessä ei mikään alku vaihe. Olen ihan normaali painoinen (165cm ja 53kg), pitääkö minun olla huolissani.
 

Yhteistyössä