Miksi toinen nainen ei lopeta?

  • Viestiketjun aloittaja Vaimosi
  • Ensimmäinen viesti
sanon minä
Alkuperäinen kirjoittaja Helluhei:
Vai voittajia???

Missä suhteessa? Petetty aviovaimo ja toinen nainen. Siis voittajia? Sallikaa mun nauraa.
Naura sä vain, toisella naisella on rippeet, toisella koti ja mies. Vahvuutta vaatii ap:n elämäntilanne, mutta hän on VAHVA, hän väsyttää toisen naisen. HAH

 
sanon vielä
Että todennäköisesti toinen nainen alkaa todella likaisen viesti tai puhelinkampanjan, kun huomaa, että hän ei saanutkaan lapsilleen isää. Ja ilman miehen suostumusta hän tuskin alkaa lasta vääntämään, koska pelkää jäävänsä sitten yksin.
 
Voi sylvi!
Alkuperäinen kirjoittaja sanon vielä:
Että todennäköisesti toinen nainen alkaa todella likaisen viesti tai puhelinkampanjan, kun huomaa, että hän ei saanutkaan lapsilleen isää. Ja ilman miehen suostumusta hän tuskin alkaa lasta vääntämään, koska pelkää jäävänsä sitten yksin.
Ei kaikki naiset halua lapsia. On muitakin syitä olla miehen kanssa.

Toinen nainen kyllä yleensä saa ne rusinat pullasta; hyvin hoidetun, hyväntuulisen, halukkaan miehen. Aviovaimo toimii huolto- ja tankkauspisteenä.
 
Vaimosi
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kaikki naiset halua lapsia. On muitakin syitä olla miehen kanssa. Toinen nainen kyllä yleensä saa ne rusinat pullasta; hyvin hoidetun:
Meidän tilanteessa asia on tuskin ihan näinkään. Kyllä tämä asetelma risoo varmasti miestäkin.
 
Vaimosi
Voihan se olla niinkin, mutta silti haluaisin antaa kaikille noille ja onkohaneille kotitehtäväksi etsiä yhden pariskunnan, joka on ollut vähintään parikymmentä vuotta yksissä ( niitäkin vielä löytyy ) ja kysyä heiltä, onko heidän suhteensa ollut aina täynnä rakkautta ja ilman vaikeuksia?

Paraneeko se elämä aina vaihtamalla kumppania? Eikö kasvaminen ihmisenä juuri vaadi sitä, että katsoo itseään( kin ) krittisesti ja on valmis muuttumaan?
 
näin se menee.
Alkuperäinen kirjoittaja Vaimosi:
Voihan se olla niinkin, mutta silti haluaisin antaa kaikille noille ja onkohaneille kotitehtäväksi etsiä yhden pariskunnan, joka on ollut vähintään parikymmentä vuotta yksissä ( niitäkin vielä löytyy ) ja kysyä heiltä, onko heidän suhteensa ollut aina täynnä rakkautta ja ilman vaikeuksia?

Paraneeko se elämä aina vaihtamalla kumppania? Eikö kasvaminen ihmisenä juuri vaadi sitä, että katsoo itseään( kin ) krittisesti ja on valmis muuttumaan?
Näin nimenomaan. Miksi heittää avioliittoaan hukkaan, jos näkee siinä itselleenkin mahdollisuuden muuttua ja uudistua. Tietysti voisi erota ja aloittaa oppineena uuden ihmisen kanssa, mutta se ei olekaan niin helppoa, ihan kaikkia vielä vapaallajalalla olevia jästipäitä ei kannata alkaa kouluttamaan.
Ja miehen valinnan jäädä tekee todella helpoksi se, että kotona on hyväksyvä ja muuttunut vaimo odottamassa, eikä mikään perseeseen ammuttu karhu. miehen tunteet toista naista kohtaan kuihtuvat ja hän jää vain koeajoksi.

 
Mutta kun
Alkuperäinen kirjoittaja Vaimosi:
Voihan se olla niinkin, mutta silti haluaisin antaa kaikille noille ja onkohaneille kotitehtäväksi etsiä yhden pariskunnan, joka on ollut vähintään parikymmentä vuotta yksissä ( niitäkin vielä löytyy ) ja kysyä heiltä, onko heidän suhteensa ollut aina täynnä rakkautta ja ilman vaikeuksia?

Paraneeko se elämä aina vaihtamalla kumppania? Eikö kasvaminen ihmisenä juuri vaadi sitä, että katsoo itseään( kin ) krittisesti ja on valmis muuttumaan?
Jos kuvailemasi oma liittosi pitää paikkansa, teillä ei ainakaan kukaan ole kasvanut ja muuttunut. Sinä jökötät avioliitossa, jossa sinua petetään ja miehesi ei tarvitse muuttua, kun palvelu pelaa ja seksiä saa kahdelta naiselta.
 
siinäpä se
"siksi palikat onkin ihan hukassa", kun teksti "onnellisesta avioliitosta on ihan soopaa ja itselleen ja muille selittämistä. Hohhoijaa, mikä tahvo tarina oikea nykyajan "Uuno Turhapuro" -versio. Näen jo sieluni silmissä, kuin ukko hiihtää "uuno turhapuro -luukissa" ja vaimo vetää juhtana.
 
Mikä riivaa
ellejä riivaa sitten niin maan perusteellisesti vaimo, joka pitää toista naista huorana. Aivan kuin tämä hyväksikäytetty nainen pitäisi kukittaa voittajana ja vaimon perhe saisikin hajota?
 
Mut kun
Alkuperäinen kirjoittaja Mikä riivaa:
ellejä riivaa sitten niin maan perusteellisesti vaimo, joka pitää toista naista huorana. Aivan kuin tämä hyväksikäytetty nainen pitäisi kukittaa voittajana ja vaimon perhe saisikin hajota?
Ei kukaan itseään kunnioittava nainen jää tuollaiseen avioliittoon, antamaan lapsilleen "naisen" mallia.
 
aloittajaa
tarkoittanet? En ymmärrä, miten kehtaa tuollaista kirjoittaa ja päivät pitkät täällä tarinaa venkslata moisista "suhteistaan". Miehenä häipyisin jo äkkiä, jos ei eukko pysty omia suhteitaan hoitamaan ilman ellejä. Huhhuh.
 
ä**ä
Psykiatrian avo-osastolta minä...meillä on vapaa pääsy nettiin. :)

Tänne päädyin kun olin mieheni vaimona kärsien tieten tahtoen toisen naisen varpaista makuuhuoneeni ovenraossa..
 
pettynyt pettäjä
Lohduttavaa huomata, että meitä on muitakin. Myös minä olin toinen nainen neljä vuotta. Miksi? Niinpä niin. Koska rakastin ja rakastan sitä miestä yhä edelleen. Koska mies puhui minulle huonosta parisuhteesta ja miten ainoa yhdistävä tekijä ovat lapset ja ero tulee, kun vaimo on hyväksynyt ajatuksen. (ei kuulemma uskaltanut rikkoa kuviota itse, ettei tule riitaa lapsista) Niinhän ne kaikki ukkomiehet kai sanoo. Minä valitsin uskomisen hänen puheisiinsa koska rakastan häntä. Halusin uskoa, ettei ihminen, joka on minulle niin äärettömän tärkeä, rakas ja läheinen, voi valehdella minulle. Itse olin pitkässä parisuhteessa, purin kihlauksen ja olin valmis muuttamaan pois. Toinen keksikin kaikenlaisia tekosyitä, miksei ero juuri nyt onnistukaan. Yhä edelleen halusin uskoa puheisiin ja toivoa ja suhde jatkui. Loppui vasta, kun mieheni sai tietää suhteesta. Tässä vaiheessa tuo toinen kauhuissaan pyysi, etten kerro vaimolle. Vasta se avasi silmäni. Nyt on kuukausia taisteltu pettymyksen ja masennuksen kanssa. Miten joku on voinut olla noin julma ja välinpitämätön. Kaikki olikin siis hänen puoleltaan valhetta. Ilmeisesti on kotona puhunut vaimolle yhtä ja minulle toista. Sehän siinä on: kun ei voi tietää, mitä toisen ihmisen parisuhteessa tapahtuu siellä neljän seinän sisällä. Pitäisi luottaa tekoihin eikä puheisiin.
No, itse olen ainakin läksyni oppinut, enkä ikinä koskaan enää laittaisi itseäni samanlaiseen tilanteeseen. Totta on, että rakkaus on sokea, eikä tunteilleen ehkä voi mitään. Teoilleen kuitenkin voi. Aina on mahdollista kertoa toiselle, mikä on tilanne ja lähteä kokeilemaan onneaan sen toisen kanssa. Jos siihen ei ole valmis niin sittenhän kyseessä tuskin onkaan kovin suuri rakkaus vaan pelkkää "huumaa". Rakastamansa ihmisen kanssa haluaa jakaa elämänsä.
Sinulle vaimo sanoisin, että voi olla, että sinulla on nyt koti ja mies. Mutta kuinka kunnioitettu ja rakastettu oikeastaan olet, kun miehesi voi kohdella sinua noin? Hänhän ei ole suhdettaan kuitenkaan lopettanut vai kuinka? Miksi sinä haluat olla ihmisen rinnalla, jolle et ole maailman tärkein? Näitä kysymyksiä olen itseltäni kysynyt ja tullut siihen tulokseen, että näissä asetelmissa vaikuttavat eniten: kostonhimo, pelko tulevaisuudesta ja voitonhalu. "Minulla on mies, sinulla ei ole. Minä voitan tämän lopulta." Onko voitto sellainen kuin haluat? Rakastamasi ihminen on valehdellut sinulle vuosia. Tekeekö rakastamalleen ihmiselle niin? Ei tee. Jos mies tosiaan RAKASTAISI sinua, hän sanoisi tuolle toiselle naiselle suorat sanat, lähtisi kanssasi parisuhdeterapiaan ja yrittäisi kaikin mahdollisin tavoin hyvittää tekonsa sinulle. Nyt hän on kanssasi tottumuksesta ja mukavuudenhalusta.
Minä olen ollut välillä niin täynnä vihaa, että olen halunnut paljastaa kaiken rakkaani vaimolle. Olen halunnut, että heillä on yhtä paha olla kuin minulla. En ole sitä kuitenkaan tehnyt. Itse valitsin osani neljäksi vuodeksi. Kosto parantaa oloani ehkä hetkeksi, mutta mitä sillä lopulta saavuttaa. Rakastan miestä edelleen niin paljon, että en tuhoa hänen elämäänsä. Minä saan rauhani siitä, että tiedän olleeni rehellisin aikein liikkeellä (vaikka toimintani olikin arvostukyvytöntä.. rakkaus ja järki eivät mahdu samaan päähän) ja vuosien jälkeen voin ainakin todeta, että minä olisin uskaltanut. Ei tarvitse jossitella. Ihmettelen edelleen, mille mies tulevaisuudessa rakentaa parisuhteensa. Minun mieheni on ottanu osansa vastuusta siihen, miksi parisuhteeseemme mahtui kolmas. Olemme yrittäneet rakentaa suhdetta uudelleen, vaikka se on vaikeaa. Minä olen katkaissut kaiken yhteydenpidon tähän toiseen mieheen. Ei enää valheita. Mies yrittää edelleen ottaa yhteyttä minuun. En ymmärrä miksi, varsinkin kun on käynyt täysin selväksi, että kaikki puheet olivat valhetta. Kerron kaikista viesteistä miehelleni.
En ole enää varma, mitä haluan tällä vastauksella oikeastaan sanoa. Ehkä sitä, että eivät ne "toiset naiset" aina ole niitä pahoja. Elämä ei ole aina mustavalkoista. Mutta loppupeleissä sanoisin, että parisuhteessa tärkeintä on rehellisyys. Niin itselle kuin toiselle. Eikä valheelle voi rakentaa mitään.
(Suosittelen muuten luettavaksi Revitty sydän -voiko uskottomuudesta toipua)
 
Vaimosi
Miksihän nämä uskottomuus/pettämis/toinen nainen keskustelut herättävät ihmisissä niin vahvoja tunteita? Jokaisella on vahva näkemys omasta kannastaan ja siitä poikkeavat ovat tietenkin, väärässä.

Kuitenkaan esim.naistenlehdissä ( jonka edustajaksi minuakin joku luuli ) ei juuri harrasteta juttujen tekoa aiheesta. Pelottaakohan lehtiäkin ottaa jotain kantaa aiheeseen, joka on niin yleinen, mutta niin salainen?
Monet ihmiset haluaisivat, että näistä asioista ei puhuttaisi. Ainakaan ääneen ja julkisesti. Tai jos puhutaan, niin katkeran ja kipeän kriisin sijaan puhutaan "sala-rakkaista" jne...
Sehän on jo tässäkin keskustelussa tullut selväksi, vaikka täällä kaikki voivat heitellä kommenttejaan anonyyminä puskista.
Monella on halu kommentoida edes jotain, vaikka oikeaa sanottavaa ei olekaan. Helppo syyttää muita tyhmiksi ja vähintäänkin hoitoon kuuluviksi, vaikka itsellä ei ole mitään sanottavaa. Silti asia kiinnostaa. Luulisin, että on pakko löytyä jotain omakohtaista kokemusta aiheesta, jos se pakottaa kommentoimaan, vaikkei mitään kommentoitavaa keksisikään.

Toisen puolesta ei kukaan voi elää ja keskustelupalstan neuvojen mukaan tuskin kukaan yrittääkään elää, mutta silti voi olla helpottavaa kirjoittaa omia ajatuksiaan julkisesti .
Niistä vastauksista voi löytyä se yksi, joka saa ajattelemaan oikeita asioita oikeaan aikaan.
 

Yhteistyössä