Miksi toiset naiset katsovat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihmettelevä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Ihmettelevä"

Vieras
Olen ihan tavallinen, pyöreäkin naisihminen, jolla on oma, joskin hyvin neutraali tyyli. Meikkaan, laitan hiukseni ja katson vaatteiden yhteensopivuuden. Olen huomannut, että useat, varsinkin hieman vanhemmat naiset katsovat minua päästä varpaisiin työpaikalla. Hiukan huvittunutkin ilme kasvoillaan. :( Haluavat, että huomaan heidän jotenkin halveksuvan katseensa...

Olen lähes aina iloinen, ystävällinen ja hyväntuulinen. En halua kenelläkään pahaa ja otan toiset huomioon. Jotenkin tämä, että toiset naiset "huomaavat" minut ja katsovat selkeästi arvioiden, saa minut pahastumaan. :( Tuntuu jotenkin epäreilulta. Ja tämä ei todellakaan ole omaa kuvitelmaani, koska myös muut ovat huomanneet tämän. En ole millään tavalla provosoiva tms. Miksi ihmeessä naiset tekevät näin?

Koska jos ihmisellä on joku virhe itsessään eli on ylipainoinen, jollain tavalla ruma tai muuten viallinen tai liian vanha, niin viaton itsetyytyväisyys on tältä ihmiseltä kielletty asia. Siihen elämäänsä kyllästyneiden ja luonnevikaisten on helppo tarttua itseä huvittaakseen ja jos et reagoi oikealla tavalla, niin se jatkuu. Veikkaan, että et osaa luopua kiltin tytön roolistasi edes hetkeksikään ja antaa ämmille takaisin kuten pelisilmä vaatisi.

käytätkö itsesi kokoisia vaatteita vai liian pieniä? moni "hieman pyöreä" luulee olevansa vähän pienempi mitä onkaan ja vaatteet saattaa olla pienehköjä jolloin naiselliset kurvit tulee esiin ja kurpat varsinkin pitää tätä tyrkkynä.

No jos sä näytät onnelliselta, iloiselta ja elävältä, niin eihän kuivat akat muuta syytä tartte.

Näin. Et ole oikeanlainen. Sinulla on liian vähän ylipainoa, liian tiedostava tyyli ja hymyilet liikaa. Luultavasti olet myös se, joka tule etenemään työpaikalla (eikä se johdu ulkonäöstäsi), niin kyllähän se nyt naisia ärsyttääkin.

Kohta saat tähän kommentteja että luultavasti näytät lutkalta ja flirttaat miehille :stick:

Mä tiiän kyllä muutamia hiukan pulleampia naisia, jotka vaan on jotenkin niin iloisen ja kauniin näköisiä, että kateutta varmaan herättää joissain viivasuissa.

Hmmm, onpa se surullista jos toisen ihmisen iloisuus ja elämässä viihtyminen aiheuttaa moista käytöstä. :( En jotenkin voi käsittää.

Joku kysyi että käytänkö liian pieniä vaatteita. Käytän sopivia vaatteita, jotka eivät ole telttoja mutta eivät myöskään kinnaa. Ylipainoa on sellainen 10kg, mutta liikun paljon ja myös lihasta löytyy. Olen saanut paljon kehuja tyylitajustani ja siitä että osaan pukeutua itseäni eniten imartelevalla tavalla. Joten en usko, että epäsopivat vaatteetkaan olisivat syynä... Ja ihan tavis olen omasta mielestäni. Miehetkään ei kuolaa perään. :D

Ehkä vielä joskus kysyn ystävällisesti noissa tilanteissa, että mitäs katselet? :)

Minulla oli aikoinaan sama juttu, kun nuorena olin kesätöissä. Moni vanhempi nainen harrasti tuota kuvailemaasi, lisäksi olivat epäystävällisiä. Luulen, että niitä ärsytti minun nuoruuteni (olin myös erittäin hoikka niihin aikoihin). Tosin monella käytös parani, kun huomasivat että olen ahkera työntekijä. Että varmaan luulivat myös, etten osaa mitään. Ja minäkin olin / olen tällainen ihan tavallisen näköinen ja normaalisti pukeutuva.

Kuulostat niin naiivilta, että voit saada ihan jossakin tärkeämmässä asiassa siipeesi kun et tunnu ymmärtävän tietynlaisten ihmisten motiiveja tai ehkä vaan haluat säilyttää lapsekkaan ajattelutapasi. Sekin on usein suojakuori ja aikuisuuden ja vastuun pakoilua. Voi olla silti miellyttävä vaikkei olekaan niin viaton ja mukava tai itse asiassa juuri sen takia, kun aikuisesta kuitenkin kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelevä ap;29171669:
Hmmm, onpa se surullista jos toisen ihmisen iloisuus ja elämässä viihtyminen aiheuttaa moista käytöstä. :( En jotenkin voi käsittää.

Joku kysyi että käytänkö liian pieniä vaatteita. Käytän sopivia vaatteita, jotka eivät ole telttoja mutta eivät myöskään kinnaa. Ylipainoa on sellainen 10kg, mutta liikun paljon ja myös lihasta löytyy. Olen saanut paljon kehuja tyylitajustani ja siitä että osaan pukeutua itseäni eniten imartelevalla tavalla. Joten en usko, että epäsopivat vaatteetkaan olisivat syynä... Ja ihan tavis olen omasta mielestäni. Miehetkään ei kuolaa perään. :D

Ehkä vielä joskus kysyn ystävällisesti noissa tilanteissa, että mitäs katselet? :)

Katselet kun sinua katsellaan?

Minä katson joskus ihan vahingossa monta kertaa, jos joku on mielestäni jotenkin omituisen näköinen (esim. juuri liian pienet vaatteet, joista kaikki pursuaa, luonnottomasti vaalennetut hiukset).Mutta en katso pahalla vaan ehkä enemmän ihmetellen. Erikoisen näköisiin ihmisiin vain katse hakeutuu.

Minä katson joskus ihan vahingossa monta kertaa, jos joku on mielestäni jotenkin omituisen näköinen (esim. juuri liian pienet vaatteet, joista kaikki pursuaa, luonnottomasti vaalennetut hiukset).Mutta en katso pahalla vaan ehkä enemmän ihmetellen. Erikoisen näköisiin ihmisiin vain katse hakeutuu.

Tai kiinnostavan näköisiin tai kauniisiin tai jolla on jotain kivaa päällä tai kivat hiukset, ainahan ihmiset möllöttää toisiaan eikä se automaattisesti tarkota että ihmisessä on jotain vikaa.

Kuumimmat

Yhteistyössä