Miksi toisten ratkaisut on joillekin niin vaikeita ymmärtää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja takaisin työelämään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

takaisin työelämään

Vieras
Taas tämä ikuisuusaihe, mutta osui tällä kertaa omalle kohdalle. Vanhempainvapaani on päättymässä ja sukulaisnainen (joka on kotona reilun vuoden ikäisen tyttönsä kanssa) kysyi jatkosuunnitelmista. Kerroin palaavani töihin, ja että mieheni jää lapsemme kanssa kotiin hoitovapaalle. Reaktio tuli välittömästi: "Töihin?! Näin pian?! Miten sä pystyt?! Minä en TODELLAKAAN voisi lähteä töihin, kun lapsi on vielä noin pieni!" Ilme oli kyllä suoraan sanottuna huvittavan järkyttynyt. Tuon jälkeen hän ei sanonut minulle enää sanaakaan.

En ole tietääkseni jättämässä lastani hunningolle, ja sitä paitsi nautin työstäni. Mikä minä olisin edes kieltämään isältä kotona olemisen, jos ja kun hän sitä haluaa?

Omituista, että meidän ratkaisut on hänelle niin vaikeita.

No höh, tuohan on ihan hyvä ratkaisu että isäkin saa olla lapsen kanssa kotona, tulee ihan erilainen side lapsen ja isänkin välille. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos nuo kommentit.

Tuli myös mieleen, että ehkä hänen miehestään ei olisi hoitamaan lasta kotona ja siksi ajattelee noin.

Alkuperäinen kirjoittaja Elokuun Kruunu:
No höh, tuohan on ihan hyvä ratkaisu että isäkin saa olla lapsen kanssa kotona, tulee ihan erilainen side lapsen ja isänkin välille. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos nuo kommentit.

Tuli myös mieleen, että ehkä hänen miehestään ei olisi hoitamaan lasta kotona ja siksi ajattelee noin.

Sen perusteella, mitä heitä tunnen, niin mies varmaan jäisi mielellään kotiin, mutta en usko, että hänelle sitä vaihtoehtoa edes on annettu . Nainen haluaa selvästi olla itse kotona. Näin ainakin minusta on vaikuttanut.

Ensin vaahdotaan, kun toinen sanonut ja reagoinut näin, ja nyt sitten puolustellaan omaa kantaa ja ei voida hyväksyä taas sitä toisen henkilön ratkaisua jäädä kotiin hoitamaan pientä lastaan.

Ikuisuus aihehan tämä on ja ilmeisesti molemmat valinnat (jäädä kotiin/mennä töihin) ovat vääriä...tee niin tai näin, aina tulee jostain suunnalta noottia niskaan.

ihminen viisastuu niin hitaasti.. siihen tarvitaan aikaa, omia kokemuksia ja töppäyksiä. niin se ajattelu avartuu ja vasta sen jälkeen osataan arvostaa muiden mielipiteitä. eli täytyypä vaan sinun jaksaa kuunnella sukulaisnaisesi kommentteja. jospa hän parin vuoden päästä tajuaa itsekin omat sammakkonsa.

Se on muuten loistava järjestely, että mies saa kanssa jäädä kotiin! Me tehtiin vaihtarit siinä kun lapsi oli 11 kk ja multa loppui äitiysloma. Mies jatkoi eiliseen saakka kotona eli siihen, että poika oli 2v 1 kk vanha ja nyt meni hoitoon. Mies on nyt vaan ihan tippa linssissä kotona, ja on tässä kyl itekin haikee olo...

Se oli ehkä aidon hämmästynyt kommentti, ajattelematon sellainen. Moni äiti ei ole vielä valmis irtautumaan niin pienestä lapsesta useiksi tunneiksi päivässä niin voi olla vaikea ymmärtää että joku toinen on siihen valmis. Mutta ei sitä noin avoimesti pitäisi alkaa siinä kyllä päivittelemään. Kaikki tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ensin vaahdotaan, kun toinen sanonut ja reagoinut näin, ja nyt sitten puolustellaan omaa kantaa ja ei voida hyväksyä taas sitä toisen henkilön ratkaisua jäädä kotiin hoitamaan pientä lastaan.

Ikuisuus aihehan tämä on ja ilmeisesti molemmat valinnat (jäädä kotiin/mennä töihin) ovat vääriä...tee niin tai näin, aina tulee jostain suunnalta noottia niskaan.

Siis olenko ilmaissut jotenkin, etten ymmärrä hänen ratkaisuaan jäädä kotiin? Vai ymmärränkö väärin viestisi? En todellakaan sellaista ole tarkoittanut, olen pahoillani, jos annoin sellaisen kuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja Myyy:
Se oli ehkä aidon hämmästynyt kommentti, ajattelematon sellainen. Moni äiti ei ole vielä valmis irtautumaan niin pienestä lapsesta useiksi tunneiksi päivässä niin voi olla vaikea ymmärtää että joku toinen on siihen valmis. Mutta ei sitä noin avoimesti pitäisi alkaa siinä kyllä päivittelemään. Kaikki tyylillään.

Näin ilmeisesti. Eli siis jotkut eivät vain pysty irtautumaan lapsesta siinä vaiheessa, kun lapsi on 10-11kk. No minä pystyn, se on todellakin minun tyylini tässä asiassa. Toisaalta en minäkään päivittele niitä, jotka haluavat olla kotona monta vuotta.

Yhteistyössä