miksi tulevan vauvan sukupuolen selvittäminen ja 4D ultrat on joillekin niin tärkeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masukas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masukas

Vieras
mä en oikein ymmärrä, mitä väliä sillä on kumpaa sukupuolta se vauva on. ja ihan kivahan yllätys se on että näkee sitten vasta kun vauva syntyy.
mulla ainakin huolena on vain vauvan terveys.
ja nuo 4d ultrat, miksi haluaa maksaa muutamasta minuutista jotta näkee masuvauvan kun sen kohta kuitenkin näkee? no, jokaisen oma asia tietenkin.

Musta se on jotenkin ihanaa ja onhan siinä monen monta viikkoa odotusta. se on jotain ihanaa kun näkee sen oman kultansa. ja se kesti tosi kauan ja sai dvd jota on kiva katsella. silloin ja joskus vieläkin

Alkuperäinen kirjoittaja masukas:
mä en oikein ymmärrä, mitä väliä sillä on kumpaa sukupuolta se vauva on. ja ihan kivahan yllätys se on että näkee sitten vasta kun vauva syntyy.
mulla ainakin huolena on vain vauvan terveys.
ja nuo 4d ultrat, miksi haluaa maksaa muutamasta minuutista jotta näkee masuvauvan kun sen kohta kuitenkin näkee? no, jokaisen oma asia tietenkin.

Kuten itte sanoitkin, niin jokaisen oma asia. Itse voisin kysyä, miks joku ei halua nähdä masuvaaviaan 4D:ssä ja tietää sukupuolta.

mä meen 4d ultraan juurikin sen takia,että olen huolissani lapsen terveydestä,en katsomaan sukupuolta!;) 4d:ssä kun tuota lasta voi paremmin tutkia kuin tavan ultralla!;)

mä meen rakenneultraan eli 18-22 viikoilla tuo kuulemma paras tehdä,mutta jotkut käy myöhemminkin,kun haluuvat lapsensa nähdä!:) olikos s niin ettei ihan loppuraskaudesta kannata mennä kun lapsi jo niin iso..
yksityisellä noita tehdään ja hinnat heiluu 140-200 euroa muistaakseni.

ainakin isoimmissa kaupungeissa.
Käy läpi vaikka keltasilta sivuilta lähimmät yksityiset,4d ultran kyllä yleensä mainitsevat ilmoituksessa!:) tai kysy neuvolasta!

Oon synnyttäny molemmat lapseni ulkomailla, tasokkaissa yksityissairaaloissa (firman maksaman vakuutuksen turvin). Molemmissa mua ultrattiin periaatteessa jokaisella käyntikerralla. Ultralla tsekattiin lapsiveden määrää, kaulan ympärille uhkaavasti kiristyvää napanuoraa (onneksi ei lopulta aiheuttanut mitään isompaa) jne. Käytössä olevissa laitteissa oli molemmat, eli tavallinen sekä 4d ulta. Katsottiin vauvaa aina molemmilla laitteilla. Olen ymmärtänyt, että jotkut jutut näkee tavallisella paremmin kun taas toiset jutut sillä 4Dllä. AInakin rakenneuktrassa katottiin tarkemmin perinteisellä. Musta oli oikein hyvä, että vauvan vointia seurattiin tarkasti. Eihän tuo 4D oo muuta kuin uutta teknologiaa ja sitähän otetaan käynttöön jatkuvasti.

Me tiedettiin molempien lastyen sukupuolet itse muttei kerrottu tietoa eteen päin muille. Vain niille muutamalle, joilta perimme lastenvaatteita ja -tarvikkeita. Ei tänne ulkomaille asti kannata lähteä raahaamaan pojille vaaleanpunaista röyhelöunelmaa tai toisin päin jos jäävät sitten käyttämättä. Halusimme pääasiassa kaiken olevan vamiina vauvoille niin, ettei tarvinnu kummallakaan kerroilla lähteä miljoonakaupungissa vauva kainalossa ostoksille heti syntymän jälkeen. Molemmilla kerroilla meillä nautittiin vauva-arjen alusta ja isyyslomasta ilman tarvetta lähteä lastentarvike ja -vaateostoksille. Sopi meille. Ihan hieno valinta on noudattaa perinetisempääkin linjaa.

Kohtuun kuolleen sikiön jälkeen, joka kahteen kertaan kaavittiin, olin vähän neuroottinen.
4D kertoi kaiken olevan hyvin, helpotti.

Sen lisäksi tiedän myös mm., ettei kuopuksella ole taipumusta harmaakaihiin ja monta muuta asiaa, joita tavallisella ultralla ei näe.

Sitä sukupuolta ei olisi sielläkään ollut mikään pakko kysyä, mutta juuri sen takia kysyttiin sekin, että sitten ei tarvitse lähteä enää tekemään hankintoja kun vauva on sylissä ja on kiva olla vaan kotona.

Itse menin 4D ultraan ainakin siksi, että se vauvan terveys ei huolettaisi niin paljon. Siinä kun näkee aika tarkasti ne rakenteet jne. Saa mielenrauhan itselleen. Lisäksi sukupuoli oli kiva tietää, koska en kaivannut enää ylimääräisiä jännitysmomentteja siihen hetkeen. Olin niin heikkohermoinen.

Yksityisen lääkäriaseman työntekijä kerran sanoi, että on se hyvä kun nykyajan vanhemmat eivät jaksa odottaa lapsensa sukupuolen selviämistä ssyntymään saakka. Ne 4D -kuvat on kuulemma kohtuullisen kannattava bisnes. Mutta jos on ylimääräistä rahaa niihin käytettäväksi, niin mikä ettei. Toki sekin kannattaa muistaa, että ultraaminen on yhden sortin stressi sikiölle, vaan eihän sitä nyt raskauden aikana kovin monta kertaa tehdä.

Meillä ainakin selvitetään sukupuoli mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Meillä jo kaksi poikaa ja yksi tyttö vielä halutaan. Joten meille sukupuolen selvitys kiitos heti kun vaan mahdollista.

Minä menin siks, että halusin olla varma, että kaikki on vauvalla hyvin...en oikein luottanut julkiseen puoleen. Ja siks toiseks halusin olla sukupuolesta varma, et saan alkaa ostella tietyn värisiä vaatteita. Vaatefriikki kun olen! :)

Alkuperäinen kirjoittaja MEILLÄ:
Meillä ainakin selvitetään sukupuoli mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Meillä jo kaksi poikaa ja yksi tyttö vielä halutaan. Joten meille sukupuolen selvitys kiitos heti kun vaan mahdollista.

Teetkö keskeytyksen jos tulossa onkin poika?

Mä vaan haluan tällä viimeisellä kerralla nähdä ja kokea senkin ihmeen, kun siihen kerran on mahdollisuus :D .

Olen kuun lopussa menossa 4D-ultraan :whistle: . Junalla matkaan klo 5 aamulla, perillä klo 9 ja ultraan klo 11 :D . eikä se kallis ole 155? ultraus ja junamatkat jotain 50?/suunta...

No itse kävin 4D-ultrassa nimenomaan siitä syystä että tahdon vähän tietää enemmän lapsen terveydestä jotta jos jotain olisi ollut vikana niin olisi jo odotusaikana osannut siihen sillä tavalla tutustua ja varautua. Sukupuoli selvisi siinä samalla vaikkei se ultran pääasia ollutkaan.

Yhteistyössä