Miksi tyttöystäväni pitää mukanaan ison pataljoonan entisiä poikaystäviään?

  • Viestiketjun aloittaja Timo vaan
  • Ensimmäinen viesti
riitta olli
Alkuperäinen kirjoittaja tiinuliinuska:
En jaksanu lukee koko päivän kestänyttä keskustelua kokonaan, mutta sä aikuisten oikeesti ansaitsist paremman naisen.
Samaa mieltä. Mutta sitten taas toisessa ketjussa neuvotaan pitämään ties mitkä "kaverit" vaikka olisi mitä sukupuolta...?
 
pataljoonan komentaja
Alkuperäinen kirjoittaja rfvtgbyhn:
ei kolme miestä ole mikään "iso pataljoona"! ap. on liioittelava huonoitsetuntoinen luuseri.
Suomalaiseen sodan ajan jääkäripataljoonaan kuuluu pataljoonan komentaja, esikunta, esikuntakomppania, tulenjohto- ja viestipatteri, kranaatinheitinkomppania, kolme jääkärikomppaniaa ja huoltokomppania, miesvahvuuden ollessa n. 750 miestä.
 
Mies50
Alkuperäinen kirjoittaja pataljoonan komentaja:
Alkuperäinen kirjoittaja rfvtgbyhn:
ei kolme miestä ole mikään "iso pataljoona"! ap. on liioittelava huonoitsetuntoinen luuseri.
Suomalaiseen sodan ajan jääkäripataljoonaan kuuluu pataljoonan komentaja, esikunta, esikuntakomppania, tulenjohto- ja viestipatteri, kranaatinheitinkomppania, kolme jääkärikomppaniaa ja huoltokomppania, miesvahvuuden ollessa n. 750 miestä.
Juu, ja sillä porukalla saa jo hiukan numfommankin naisen tyytyväiseksi :)
 
nauruun kuolen
"Huoh..."-nimimerkki ja minä puhumme selvästi eri asiasta kuin muutama muu viime kirjoittaja (tai kirjoitustyylistä ja asiasisällöstä päätellen kirjoittajia on vähemmän kuin nimimerkkejä...). "Huoh" ja minä puhumme siitä, että puolisoon pitää voida luottaa ja ellei voi, niin parisuhteessa on jotakin perustavanlaatuista vikaa. Olemme puhuneet siitä, ettei ole pettämistä eikä paha asia, jos sattuu törmäämään kauppareissulla johonkin tuttuun ja vaikka juoda kupposen kahvia. Olemme puhuneet siitä, että totta kai tällaisesta satunnaisesta tapaamisesta voi kertoa puolisolle.

Minä olen ainoa nainen työpaikallani, joten käyn päivittäin syömässä miespuolisen työkaverini kanssa. En joka päivä soita miehelleni etukäteen, että lähdenpä tästä Jorman kanssa lounaalle ja jos joku näkisi Jorman ja minut lounaalla, hän ei varmasti ajattelisi yhtään sen kummempaa kuin että siinä ovat työkaverit lounaalla, sillä kaikki tuttuni tietävät, etten petä miestäni. Jos joku olisi niin vainoharhainen, että menisi heti soittamaan miehelleni, että siellä se Jonna istui jonkun miehen kanssa lounaalla, toteasi mieheni varmasti vain, että Jonna oli työkaverinsa Jorman kanssa lounaalla, ei hän epäilisi minua mistään pettämisestä, sillä hän tietää, että minuun voi luottaa.

Sen sijaan emme ole puhuneet siitä, että olisi oikein sanoa puolisolleen, että lähdenpä tästä ostamaan vessapaperia, kun oikeasti olisi suunnitelmissa mennä tapaamaan Jorea. Emme ole myöskään puhuneet siitä, että olisi oikein jättää mies remppaamaan kylpyhuonetta ja lähteä muka hakemaan miehelle pizzaa, mutta unohtaakin miehensä pizzanhaku ja mennä sen sijaan itse syömään ja tuoda miehelle joskus pizzanjämät "dogibägissä". Emme ole myöskään puhuneet siitä, että olisi oikein suunnitella miehen kanssa, että mitä illalla syödään ja sitten mennäkin Joren kanssa syömään ja oluelle ja palata kotiin silmät innosta hehkuen ja sanoa omalle miehelle, että sori, kävin jo syömässä. Emme ole myöskään puhuneet siitä, että olisi oikein palata kotiin ja ylistää exää ja haukkua nykyistä puolisoa. Ei, mikään näistä EI olisi minun eikä varmasti "huoh"inkaan mielestä oikein, mutta tästähän ei ole ollut kysymys missään vaiheessa.

Tämä on ollut hulvaton ketju, nauran täällä niin että penkki hytkyy! :DDDDD
 
Viimeksi muokattu:
Kapiainen evp.
Suomalaiseen sodan ajan jääkäripataljoonaan kuuluu pataljoonan komentaja, esikunta, esikuntakomppania, tulenjohto- ja viestipatteri, kranaatinheitinkomppania, kolme jääkärikomppaniaa ja huoltokomppania, miesvahvuuden ollessa n. 750 miestä.

750 miestä on ehdoton minimi pataljoonalle. Tuhat ukkoa on sopiva määrä, koska joukoissa on aina joitakin mihinkään pystymättömiä viherpiiperöitä ja osa on salahomojakin. Pataljoona on siis 750 kunnon jätkää plus vihreät ja homot. Sivareita ei siis edes lasketa.
 
Viimeksi muokattu:
liisa
Täysin normaalia, en minä heittäisi ystäviäni menemään vain sen takia että mies ei tykkää. Samalla tavalla ne miehet ja vaikka eksätkin voi ystäviä olla. Jos menneet todella on menneitä niin silloinhan ystävyys on ihan neutraali asia :) Näin ainakin minulla eksäni kanssa, jota kohtaan en todellakaan tunne muuta kuin ystävyyttä. Minä olen parisuhteessa, hän sinkku. Ei mitään ongelmaa.
 
tipse
Seurustelen jo toista vuotta 30-vuotiaan naisen kanssa. Asutaankin yhdessä jo. Kummallakaan meistä ei ole lapsia. Minua ärsyttää kuitenkin naisessani se, että hän katsoo tarpeelliseksi pitää yhteyttä eksiinsä. Näitä on 3 jannua mitkä kummittelee taustalla. Niille soitellaan, tekstaillaan ja nähdäänkin aina välillä. Ne ovat sinkkuja kaikki, käsittääkseni.

Naiset, mielipiteitä, vai löytyykö teitä muita samanlaisia?

Tää on näitä ikuisuuskysymyksiä, joissa ihmisten mielipiteet jakaantuu aika lailla. Itse en näkisi tuossa mitään outoa. Kannattaisi kuitenkin kertoa tyttöystävällesi huolistasi, niin voisitte keskustella asiasta ja ehkä ymmärtäisit paremmin häntä kun pääsisis itse kertomaan, miksi on vielä ystävä exiensä kanssa.

Itselläni ei ketään läheistä ystävää ole existäni jäänyt, mutta kahteen pidän kyllä yhteyttä säännöllisen epäsäännöllisesti. Voitaisiin ehkä joskus nähdäkin jos samalla paikkakunnalla ja samassa maassa asuttaisiin. Yleensä jos on seurustellut useamman vuoden jonkun ihmisen kanssa, niin tämä on osa elämääsi siinä vaiheessa. Ei nykyään enää samalla tavalla kuin ennen, sillon kun oltiin yhdessä, mutta ystävänä. Nykyiseni on myös välillä mustasukkaisuuteen taipuvainen, mutta osaa onneksi pitää sen kurissa. Tietää kuitenkin, ettei mitään syytä huoleen ole.

Se, onko ystävyys eksän kanssa mahdollista riippuu ihan siitä, että onko oikeasti päästy toisesta yli. Itse pidin molempien näiden eksien kanssa n. vuoden taukoa yhteydenpidossa välirikon jälkeen, koska tarvitsin etäisyyden asioihin, jotta pääsin yli.

Yksi outo eksä mulla on myös semmonen, joka yrittää pitää muhun yhteyttä aina silloin tällöin, soittelee, mutta itse en ikinä vastaa sille enää, luuria tulee kyllä korvaan. Syynä se, että saa säännöllisin väliajoin päähänsä kysellä mua takasin, kun en vastaa puhelimeen niin sitten laitetaan tekstaria... Ei sellaisen kanssa voi olla kaveri. En kyllä ymmärrä, miten vieläkin jaksaa, menis psykiatrille.
 
Viimeksi muokattu:
Ap vastaa
Täysin normaalia, en minä heittäisi ystäviäni menemään vain sen takia että mies ei tykkää. Samalla tavalla ne miehet ja vaikka eksätkin voi ystäviä olla. Jos menneet todella on menneitä niin silloinhan ystävyys on ihan neutraali asia :) Näin ainakin minulla eksäni kanssa, jota kohtaan en todellakaan tunne muuta kuin ystävyyttä. Minä olen parisuhteessa, hän sinkku. Ei mitään ongelmaa.

Ajattelin kertoa nyt täälläkin miten kävi. Kun tämä keskustelu on täällä vielä. Enää ei tarvitse miettiä asiaa, tyttöystäväni jäi kiinni siitä että oli pitänyt peliä 2:n näistä jätkistä, kanssa. Sain tarpeekseni, eli nyt olis vapaana eräs paljon oppinut poikamies :(

Ilmeisesti tuota vilunkia on tapahtunut koko yhdessäolomme ajan. Olisi pitänyt uskoa omaa vaistoaan, no ensi kerralla viisaampi.
 
Viimeksi muokattu:
no
Ajattelin kertoa nyt täälläkin miten kävi. Kun tämä keskustelu on täällä vielä. Enää ei tarvitse miettiä asiaa, tyttöystäväni jäi kiinni siitä että oli pitänyt peliä 2:n näistä jätkistä, kanssa. Sain tarpeekseni, eli nyt olis vapaana eräs paljon oppinut poikamies :(

Ilmeisesti tuota vilunkia on tapahtunut koko yhdessäolomme ajan. Olisi pitänyt uskoa omaa vaistoaan, no ensi kerralla viisaampi.
Hyvä kun tulit kertomaan tilanteen, minä taisin jo toisella sivulla aavistaa totuuden ja sain siitä aika moitteet.

Aika harvalle miehelle olisi sallittua kuljettaa mukana nais ex-armeijaa...
 
Viimeksi muokattu:
Ap.
Miten sait hänet kiinni ja vielä pari kertaa? Ei tuu mitään suhteista joissa ei voi luottaa.

Ensin asiasta kertoi "pikkulinnut" luotettavalta taholta ja sitten pieni salapoliisityö pystyyn, ja se oli siinä.

Kännissä muuten voi olla vaikea muistaa mitä on kellekin puhunut. Hotelliin kannattaisi rekkaroitua keksityllä nimellä. Pankkikortilla ei kannataisi maksella mitä vain. Etc.
 
Viimeksi muokattu:
no
Ensin asiasta kertoi "pikkulinnut" luotettavalta taholta ja sitten pieni salapoliisityö pystyyn, ja se oli siinä.

Kännissä muuten voi olla vaikea muistaa mitä on kellekin puhunut. Hotelliin kannattaisi rekkaroitua keksityllä nimellä. Pankkikortilla ei kannataisi maksella mitä vain. Etc.
Olipa hyvä idea haastatella känniläistä ja kysyä samat kysymykset sitten myöhemmin selvältä. Siinä muuten narahtaa valheesta hyvin todennäköisesti ja valehteleminen ei oikein kuulu rakkaussuhteeseen...
 
Viimeksi muokattu:
nainen kysyy
750 miestä on ehdoton minimi pataljoonalle. Tuhat ukkoa on sopiva määrä, koska joukoissa on aina joitakin mihinkään pystymättömiä viherpiiperöitä ja osa on salahomojakin. Pataljoona on siis 750 kunnon jätkää plus vihreät ja homot. Sivareita ei siis edes lasketa.

Yleissivistyksessäni on puute, mutta mitä noille "rintamakarkureille" ja muille lökäpöksyille tapahtui sodan käynnissä? Siis suomalaisille sellaisille?
 
Viimeksi muokattu:
oikeasti rakastaa
kyllä pitää puolisoa kuunnella asiasta jos yhteydenpito ex-miehiin on väärin. silloin joutuu valitsemaan mitä oikein haluaa. ja jos oikein haluaa miestään niin voi jättää yhteydenpidon ex:in ihan kokonaan pois. paitsi jos isovarpaiden väliä on kutkuttanut niin silloin pitää teerenpeliä jatkaa. toivon sydämmestä että häneen olisi tarttunut joku tauti ja hänen laisille naisille on keksitty nimikin kauan aikaa sitten.
 
Ystävyyteen kykenevä
Kummasti hiljenivät kun ap ilmoitti että nainen oli jäänyt kiinni pettämisestä näiden "viattomien pitsajormien " kanssa kahvitteluista!
No se nyt vain on niin, että on niitä, jotka pettävät, joko entisten tai uusien kanssa. Sitten on niitä, joille moinen ei tule edes mieleen, ei entisten eikä uusien kanssa.

Minä olen ystävä-tuttu-kaveri -väleissä jokaisen eksäni kanssa tapauksesta riippuen, ainakin tulee juteltua ja kyllä, ihan varmasti käyn myös kahvilla, jos pitkästä aikaa kaupungilla törmään. Ja itse en ikinä huolisi miestä, joka lemppaa ulos ystävänsä alkaessaan seurustella kanssani, sellainen mieshän olisi ihmisenä ihan lurjus! Ihan sama, ovatko miehiä naisia eksiä vai yksiä, mutta niin toimiva mies olisi yksi kusipää.

Jos suhde on hyvä, siihen voi luottaa, ja jos siinä aletaan pettää, sitten sen joutaa mennäkin.
Mutta jos edellinen seurustelu on surtu kunnolla loppuun, ystävyys on sen jälkeen ihan täysin mahdollista, monille ihmisille ainakin, kaikki kun riippuu täysin ko. ihmisten persoonasta ja moraalista. Yleissääntöä ei ole, ihmisiä on joko lähtöön, ja jos yksi toimii niin tai näin, ei se kerro toisesta tapauksesta yhtään mitään. Eivät nämä ole siirrettävissä! Ystävyyssuhteet ihmisen on voitava pitää, aina ja kaikissa olosuhteissa. Jos niistä on parisuhteelle vaaraa, eivät ne silloin ole edes olleet ystävyyttä, ja silloin sanoja on käytetty väärin.
 
Viimeksi muokattu:
no
Kuka on ystävä? Minusta ystävä on sellainen, jonka kanssa pidetään yhteyttä. Sitten tutut on erikseen. Jos tutun kanssa törmää kaupungilla, niin ei kai se vielä ystävyydeksi muutu?

Eli jos on aktiivista yhteydenpitoa exien kanssa, niin he kai ovat ystäviä?

Kyllä minulla olisi vaikeuksia selvittää, että miksi pidän joukkoon entisiä naisia yhteyttä. Ja olisiko se uuden kumppanin mielestä hieno asia?

Taitaa olla promille naisista, jotka sitä hyvällä katselisivat?

Mutta tietysti nainen voisi tehdä niin ja se olisi avarasydämisyyttä?
 
hönö
Kuka on ystävä? Minusta ystävä on sellainen, jonka kanssa pidetään yhteyttä. Sitten tutut on erikseen. Jos tutun kanssa törmää kaupungilla, niin ei kai se vielä ystävyydeksi muutu?

Eli jos on aktiivista yhteydenpitoa exien kanssa, niin he kai ovat ystäviä?

Kyllä minulla olisi vaikeuksia selvittää, että miksi pidän joukkoon entisiä naisia yhteyttä. Ja olisiko se uuden kumppanin mielestä hieno asia?

Taitaa olla promille naisista, jotka sitä hyvällä katselisivat?

Mutta tietysti nainen voisi tehdä niin ja se olisi avarasydämisyyttä?
Ihan varmasti on vaikea selvittää, miksi on joukko entisiä naisia.

Yhteydenpito entisiin on sitten asia erikseen, kun on näkyvää tai vaikeasti salattavaa. Toisaalta reilu tunteminen on avointa, jos yhteyksiin ja tuttavuuteen on tarvetta puolin tai toisin. On outoa, että pitkä suhde yhtäkkiä pyyhkäistäisiin pois elämäntarinasta, ja oltaisiin kuin ei mitään olisi ollut välillä. Sellaisen käytös on pikemminkin vaarallista salailua luottamuksellisessa parisuhteessa. Vaikka lienee aika tavallinen tapa hoitaa kuluneet ihmissuhteet pois päiväjärjestyksestä. Tarkoittaa yleensä sitä, että ihmisen elämässä on kummallisen paljon selittämättömiä aukkoja ja suhteet ovat päättyneet vaikeasti. Ristiriitoja on aiemmissa suhteissa ollut hylkäämiseen jopa vihaan asti.

Moni kai kuvittelee, että muuttuu "puhtaaksi pulmuseksi", kun jättää kaiken entisen. Eikä varsinkaan kerro suhteistaan mitään uudelle kumppanille. Voi sitten esittää kokematonta ja ensirakastunutta teiniä ja kuvitella aloittavansa kaiken alusta. Jos siten ei ole tarkoitus pettää toista, niin itseään sitäkin enemmän.

Tietenkin tästä kaikesta on erotettava tietoinen muiden liehittelemisen tarve ja puolison pettäminen käytännössä. Jos muut tai entiset ovat selvästi tärkeämpiä, parempia ystäviä ja saavat aikaa ja huomiota enemmän kuin puoliso, niin tietenkin puoliso voi tuntea olevansa syrjäytetty ja ohitettu.
 
Viimeksi muokattu:
Yhdenmiehennainen
"Suhteita tulee ja menee, mutta ystävät pysyvät"..?!?

-Miksi näin? -Miksi juuri ystävät olisivat yhtään sen pysyvämpiä kuin elämänkumppanit?
Todella outoa priorisointia. "Mistä tunnet sä ystävän.."

Mielestäni tosiystävä tai kuka tahansa empaattinen ja järkevä ihminen kyllä ymmärtää romanttisen ja kaverillisen rakkauden eron. Järjetöntä panostaa ystäviin enemmän kuin elämänkumppaniin..
Eikä ihme jos exiä tolla pelillä kertyykin ja sinkuksi päädytään aina lopulta uudestaan ja uudestaan.. Syytä katsoa peiliin silloin.
-No onneksi on ne ehanat exät.. Jotka ovat niin korvaamattomia ja kallisarvoisia, (miksi edes erottu jos TODELLA näin on?) että nyxät alistukoot ja nielkööt kaiken mukisematta.

Vain luuserit suostuvat nyxinä kakkosiksi..

Säälin teitä exissä roikkujia ja exän perässävetäjiä. Pääosin aika onnettomia selittelyitä olette esittäneet, ettekä pysy edes aiheessa.. Ja huom jos sinulla ei ole enää tunteita exääsi niin mistä voit varmaksi tietää etteikö hänellä olisi sopimattomia tunteita sinua kohtaan. Niitä voi kuitenkin myöhemmin ilmestyä jommallekummallemolemmille -vaikkei juuri nyt olisikaan?

Myönnettäköön, että onhan se toisaalta jalo ajatus, että olisi ystävä exän kanssa, mutta käytännössä se ei aina ole niin helppoa saati sitten mahdollista tai suotavaa..

Ystävyyssuhteet ja seurustelusuhteet erikseen -tai muuten ei tule kummastakaan mitään..


Aloittajalle kaikkea hyvää ja parempaa onnea ensi kerralla. =)
 

Yhteistyössä