Miksi uudelleen synnyttäjä ei saa epiduraalia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
ihmettelen..syytä ei kerrottu muuta että vain ekaa kertaa synnyttäneet saa sen tossa sairaalassa muuten ei ole kun yksi ainoa puudute valittavana eli spinaali.

miksi näin?
taysissa synnytin 4 lastani ja sain epiduraalin ilman mitään sitä ehdotettiin.
nyt tuolla sanotaan ettei puhettakaan että saan sen,miksi näin :O
enkä kyllä saanut.

Kyllä saa.
Siinä on vain se, kun epiduraali vaikuttaa pidemmän aikaa ja usein uudissynnyttäjällä synnytys etenee nopeammin kuin ensimmäinen synnytys, niin suositellaan spinaalia joka on taas nopeampi vaikutteisempi.
Epiduraalin saa tilanteesta riippuen.

Kemin sairaalassa ei saa kuin spinaalin ja oikeasti näin,tai sai jonkun reiteen pistettävän kipupiikin ja kohdunkaulan puudutteen mutta noista isoita puudutteista ei saa epiduraalia ellet ole ekaa kertaa synnyttämässä.
syytä mulle ei sanottu vaikka kuinka kysyin..ihmettelen vaan jos siinä jotain on synnytykseen vaikuttavaa miksi tays on aina mulle 4 lapsessa sen antanut :O

Siis kyllä minä sain epiduraalin toisesta lapsestani joka syntyi 06/2010. Esikoisesta kyllä sanottiin, että epiduraalia ei varmaan enää toisesta jos sellainen tulee niin laiteta. Kuitenkin se laitettiin.

kyllä mä ainakin olisin saanut, mutta valitsin sekä toisessa että kolmannessa synnytyksessä spinaalin, joka oli mulle paljon tehokkaampi vaihtoehto. Kolmannessa synnytyksessä vei myös ne ponnistuskivut täysin, mikä oli mulle taivas koska se vaihe se pahin on.

Kemin sairaalassa ei saa kuin spinaalin ja oikeasti näin,tai sai jonkun reiteen pistettävän kipupiikin ja kohdunkaulan puudutteen mutta noista isoita puudutteista ei saa epiduraalia ellet ole ekaa kertaa synnyttämässä.
syytä mulle ei sanottu vaikka kuinka kysyin..ihmettelen vaan jos siinä jotain on synnytykseen vaikuttavaa miksi tays on aina mulle 4 lapsessa sen antanut :O

Kyllä mie vaan muistan ko toista olin synnyttelemässä että vaihtoehoiksi puudutuksista tarjottiin myös epiduraalia. Tosin eka tuli hätäsektiolla, liekö ollu vaikutusta. Ja siis länskässä näin. En sitte kerinny kyllä saaha mittään ko vauva tuli turhanki vauhilla maailmaan....

Kyllä mie vaan muistan ko toista olin synnyttelemässä että vaihtoehoiksi puudutuksista tarjottiin myös epiduraalia. Tosin eka tuli hätäsektiolla, liekö ollu vaikutusta. Ja siis länskässä näin. En sitte kerinny kyllä saaha mittään ko vauva tuli turhanki vauhilla maailmaan....

eipä saanut spinaalin sanoi ne mun kätilöt ainoaksi vaihtoehdoksi!
senkin ne penteleet laittoi niin että 3 minuuttia oli enää ponnistukseen.

ihmettelen vain miten voi olla ettei tosiaan saa vai kusetettiinko mua ja tuo jostain syystä ainoaksi vaihtoehdoksi annettiin..
meinaan kysyä jälkitarkastuksessa asiasta.
muutenkin paikkojani ei edes tikattu sanoi kätilö että paranee nopeamin ilman tikkejä,no kiva ku palkeen kieli roikkuu!

Mä olen synnyttäny meijän kolme lasta täällä espoon jorvissa.Kaksi ensimmäistä epiduraalilla ja kolmannen spinaalilla.Ne sano et spinaalin saa vasta,kun on kolmas synnytys.Vaikuttaa nopeammin ,kun epiduraali ja vie kivut pois paremmin.Vaikutusaika on lyhyempi,kun epiduraali ja sitä ei voi lisätä.Mutta sillon laitetaan oksitoonitippa,että supistukset ei lakkaa.Suosittelen.

Ainakin Oysissa sain viime syksynä, oli siis toinen synnytykseni. Pyysin epiduraalia, koska toimi esikoisen synnytyksessäkin loistavasti. Sanoivat kyllä että spinaalia yleensä tarjoavat uudelleensynnyttäjille, mutta ei mitään vastaväitteitä tullut kun epiduraalia pyysin. :)

eipä saanut spinaalin sanoi ne mun kätilöt ainoaksi vaihtoehdoksi!
senkin ne penteleet laittoi niin että 3 minuuttia oli enää ponnistukseen.

ihmettelen vain miten voi olla ettei tosiaan saa vai kusetettiinko mua ja tuo jostain syystä ainoaksi vaihtoehdoksi annettiin..
meinaan kysyä jälkitarkastuksessa asiasta.
muutenkin paikkojani ei edes tikattu sanoi kätilö että paranee nopeamin ilman tikkejä,no kiva ku palkeen kieli roikkuu!

No jopas :O Jos mistään mittään tiän niin se spinaali ois oikein ajotettuna ennen ponnistusta, niin että tunto alkaa palailla ko ponnistusvaihe alkaa. mut tiiän kyllä senki että sieltä löytyy niitä kätilöitä joilla ei vissin aina ihan leikkaa... .

kyllä mä ainakin olisin saanut, mutta valitsin sekä toisessa että kolmannessa synnytyksessä spinaalin, joka oli mulle paljon tehokkaampi vaihtoehto. Kolmannessa synnytyksessä vei myös ne ponnistuskivut täysin, mikä oli mulle taivas koska se vaihe se pahin on.

Minulta vei epiduraali myös ponnistuskivut pois, spinaalia ei ole vielä tullut kokeiltua.:D Olihan se vekkuli tunne kun meni niin helposti, vaikka sitä kipua olikin etukäteen vähän jännittänyt. :)

ihmettelen..syytä ei kerrottu muuta että vain ekaa kertaa synnyttäneet saa sen tossa sairaalassa muuten ei ole kun yksi ainoa puudute valittavana eli spinaali.

miksi näin?
taysissa synnytin 4 lastani ja sain epiduraalin ilman mitään sitä ehdotettiin.
nyt tuolla sanotaan ettei puhettakaan että saan sen,miksi näin :O
enkä kyllä saanut.

Spinaali on uudelleen synnyttäjällä yleisempi, koska toka synnytys on yleensä nopeampi, joten tuomonen 2 tunnin puudutus riittää. Ite tosin ole Oysissa saanut mitään. Nukkumatit aina kiinni jossain tärkeämmässä...koska päivystyksessä Oysissa on vain yksi nukkumatti.

Yhteistyössä