Hae Anna.fi-sivustolta

Miksi valehtelet

Viestiketju osiossa 'Joulu' , käynnistäjänä lapsellesi, 23.12.2005.

1. muori korjaus Vierailija

pieni korjaus edelliseen viestiini
    muksut uskoivat 2-6 vuotiaina (ei siis 62-6 vuotiaina :LOL:) joulupukkiin.

2. Repale Vierailija

Voi herran jees! Jos joulupukki saa tulla ja olla, niin MIKSI se ei saisi olla tullut Korvatunturilta????

Miksi nimenomaan se Korvatunturijuttu pitäisi kumota, jos kerran koko pukkijuttua ei tarvitse kumota?

Ei mitään järkeä tuossa. Kunhan vaan riidellään.

Jossain vaiheessa kaikki lapset jättävät lapsen maailmansa. Sinne jää paljon muutakin kuin joulupukki tai tontut. Sinne jää myös usko siihen, että isä ja / tai äiti ovat kaikkivoipaisia ja aina turvallisia. Sekin on vaan kestettävä.

En muuten minäkään oikein usko tuon open juttuun siitä, että vielä yläasteella kiusattaisiin joulupukista. Kyllä se kiusaamisen aihe jostain muusta tulee. Ja että muka joku lapsi itkisi, että voi kun olen tyhmä kun olen uskonut pukkiin. Lapselle voi olla pienen pieni shokki ymmärtäessään, että pukkia ei oikeasti voi olla olemassakaan, mutta se menee varmasti ohi yhdessä tai kahdessa päivässä. Ihan oikeastiko siitä saisi elinikäisen trauman? Onkohan joku rikollinen joskus selittänyt elämänkulkuaan sillä, että kaikki alkoi siitä, kun sain kuulla, että joulupukkia ei ole...? Lapset on aika järkeviä ja pystyvät kyllä päättelemään asioita ihan itsekin. Moni kahdeksanvuotias isosisarus on innolla mukana puhumassa pikkusisaruksilleen joulupukista tietäen siis itse tasan tarkkaan jo siinä vaiheessa, ettei pukkia oikeasti ole. Se on vain jännä jouluun kuuluva myytti.

3. ihan vapaasti Vierailija

Te nykyvanhemmat saatte kertoa lapsillenne ihan vapaasti siitä kuinka isis tappaa, siitä kuinka turvapaikan hakijat raiskaavat, siitä kuinka maapallo tuhoutuu ja hukumme kaikki paskaan.

Ihan kummaa kuinka kaikki käännetään päälaelleen, vanhemmat taistelevat ei työpikoistaa tai opiskeluistaan, vaan siitä että saavat pitää subjektiivisen oikeuden kuskata lapset hoitopaikkoihin että saavat itsekkäästi lakata kynsiään ja juoda bissee. Itse en laittaisi lastani säilytyspaikkoihin alle kolmivuotiaana.
    Älkää surko, kohta meillä Suomessa ei vietetä joulua, kirkkomme annetaan muslimien pyllistyspaikoiksi, naiset kaapuun ja menoksi.

Olen keskutellut joulupukista lapseni kanssa ja ei hän siitä hulluksi tullut, vaikka selvisi ettei joulupukki totta ole. Älykäs lapsi, lapsi jolle puhutaan, jota houdetaan ja rakastetaan huomaa jo parin kolmen vuoden iässä, että leikkiä tämä vain on.
    Jos lapsi vielä kouluun mennessä uskoo joulupukkiin, hän on aika vietävissä muutenkin ja syy ei ole joulupukissa vaan tolloissa vanhemmissa.

4. yks tavis multifilosofi

Saadut tykkäykset:
    12
    No, jos ihan tarkkoja ollaan, niin joulupukki-satua ylläpitävät kauppiaat, näin saadaan vauhditettua joulumyyntiä ja raha tulee kuin itsestään, kun niitä "tarpeettomia" joululahjoja rynnätään ostamaan...

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri