miksi valittaa rahasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hivenenhullu

Vieras
jos kerran mikään neuvo/vinkkki ei käy.. mitään ei kuitenkaan muka saa muutettua, miksi minä kun ei mieskään, kun on jo niin paljon opiskelussa työtä etti ennää jaksa/halua mennä töihin.. en mene töihin ellen saa oman alani töitä (entäs sitten jos opiskelinkin alalle missä ei ole työtä ja palkkakin on likipitäen minimi)
ja miksi valittaa rahapulasta jos alunperinkin puoliso on ilman töitä ja itse opiskelee ja silti tarkoituksella tehdään niitä lapsia..
oikeasti.. jos ei ole rahaa niin miten ihmeessä jonkun järjellä se on sitten helpompaa kun tehdään siihen lisää lapsia... :o

elämä on täynnä valintoja, joskus vaihtoehdot ovat vähissä mutat silti omilla valinnoilla voi vaikuttaa siihen elämäänsä..
mä en jaksa muuta kuin ihmetellä sitä miten joillain tuntuu olevan ajatuksena se että valtiolta pitäisi vain saada rahaa jotta voivat toteuttaa itseään opiskelemalla ja samaan aikaan perustaa sen perheen, mukavuuksia pitäis olla ja kivoja asioita pitäis saada.. ja aina muistetaan sanoa että kun on OIKEUS perustaa perhe,opiskella hoitaa lapset kotona etc. ja onhan se.. ihan niinkuin on velvollsiuus itse huolehtia elämästään ja kantaa vastuu valinnoistaan.. koska kaikkea tässä elämässä ei voi saada kerralla..

Miksi se sillä valittamisella tulee? Paremmaksi vai?
Tiedän valittamattakin itse, että raha on tosi tiukassa. Se on vain kestettävä. Itsepä olen valinnut jääväni kotiäidiksi, itsepä valitsin hommata toisen heti putkeen menemättä töihin välillä (tai no oli se isännänkin päätös) ja itsepä ne vähätkin rahat olen päättänyt joka kuukausi törsätä johonkin (lähinnä ruokaan, mutta silti) .

Jos on rahasta tiukkaa, niin sitten on vain joko pärjättävä tai tehtävä asialle jotain. Luovuttava jostain ylimääräisestä, myytävä tavaraa kirppiksellä, mentävä töihin (myös niihin, joista ei niin tykkääkään) tai jotain muuta. Ei se valittamalla muutu miksikään.

Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Miksi se sillä valittamisella tulee? Paremmaksi vai?
Tiedän valittamattakin itse, että raha on tosi tiukassa. Se on vain kestettävä. Itsepä olen valinnut jääväni kotiäidiksi, itsepä valitsin hommata toisen heti putkeen menemättä töihin välillä (tai no oli se isännänkin päätös) ja itsepä ne vähätkin rahat olen päättänyt joka kuukausi törsätä johonkin (lähinnä ruokaan, mutta silti) .

Jos on rahasta tiukkaa, niin sitten on vain joko pärjättävä tai tehtävä asialle jotain. Luovuttava jostain ylimääräisestä, myytävä tavaraa kirppiksellä, mentävä töihin (myös niihin, joista ei niin tykkääkään) tai jotain muuta. Ei se valittamalla muutu miksikään.

näin :) ja tunnistettava se että se on oma ratkaisu (noin pääsääntöisesti) ja se on itsestä kiinni mihin suuntaan se elämä menee

Alkuperäinen kirjoittaja ry:
Ihmisten pitäisi tehdä konkreettisia suunnitelmia joka asian suhteen, jotta elämä toimisi. Ei se muuten toimi. Tälläkin palstalla päivittäin esimerkkejä.

niin, ja unohtaa kateus niitä kohtaan kenellä on rahaa, keskittyä siihen miten itse saisi oman talouden kohennettua..
ei auta valitus,surkuttelu ja kateus siinä...

Mun mielestä voi jurputtaa halutessaan mistä vaan, jos tuntee sen helpottavan oloa. Oli sitten kyse rahasta, päänsärystä, kiukuttelevista lapsista tai rakkaudettomasta parisuhteesta. Parempi jonnekin keskustelupalstalle kuin perheelleen. Mutta on myös hyvä miettiä, millaisena elämänsä haluaa olevan vaikkapa kolmen tai viiden vuoden päästä. Miettiä keinot sen saavuttamiseen ja alkaa toteuttaa niitä. Opiskelu ja hoitovapaalla olo ovat tilapäisiä kausia ihmisen elämässä ja vaikka silloin talous onkin mahdollisesti kuralla, pelkkä jurputtaminen asiasta voi auttaa jaksamaan, jos ja kun valo siellä tunnelin päässä näkyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mun mielestä voi jurputtaa halutessaan mistä vaan, jos tuntee sen helpottavan oloa. Oli sitten kyse rahasta, päänsärystä, kiukuttelevista lapsista tai rakkaudettomasta parisuhteesta. Parempi jonnekin keskustelupalstalle kuin perheelleen. Mutta on myös hyvä miettiä, millaisena elämänsä haluaa olevan vaikkapa kolmen tai viiden vuoden päästä. Miettiä keinot sen saavuttamiseen ja alkaa toteuttaa niitä. Opiskelu ja hoitovapaalla olo ovat tilapäisiä kausia ihmisen elämässä ja vaikka silloin talous onkin mahdollisesti kuralla, pelkkä jurputtaminen asiasta voi auttaa jaksamaan, jos ja kun valo siellä tunnelin päässä näkyy.

juu siis saahan sitä mieltänsä purkaa, mutta se sellainen valittaminen asiasta jonka voisi muuttaa mutta ei halua tehdä sen eteen mitään.. ja sitten valitetaan kun tuet on liian pieniä, kuinka ei ole helppoa olla köyhä etc.
eli vieritetään se syy ja vastuu jollekkin muulle taholle...

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
juu siis saahan sitä mieltänsä purkaa, mutta se sellainen valittaminen asiasta jonka voisi muuttaa mutta ei halua tehdä sen eteen mitään.. ja sitten valitetaan kun tuet on liian pieniä, kuinka ei ole helppoa olla köyhä etc.
Tuota juuri tarkoitin sillä, että pitää alkaa miettimään, millaisen elämän haluaa 3-5 vuoden päästä ja alkaa tekemään jotain sen eteen, että sellainen elämä silloin on eikä jäädä odottamaan, että joku toinen tekisi tai kaikki tipahtaisi taivaasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Tuota juuri tarkoitin sillä, että pitää alkaa miettimään, millaisen elämän haluaa 3-5 vuoden päästä ja alkaa tekemään jotain sen eteen, että sellainen elämä silloin on eikä jäädä odottamaan, että joku toinen tekisi tai kaikki tipahtaisi taivaasta.

:)

Uusimmat

Yhteistyössä