Miksi Vanessa-nimi on yhtäkkiä kauhean suosittu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koppis

Vieras
Onko moniakin tämän nimisiä julkkiksia? Onko nimellä jokin merkitys, siis mitä tarkoittaa? Kiinnostaa, kun olen nyt törmännyt moneen tämän nimiseen lapseen ja tällä palstallakin tuli nimi äsken esille. Ja sanokaan palstamammat, onko tää nyt joku ns. "lähiönimi"? :)

on varmaan kun Liv:illä on nyt se mainos siitä Vanessa Kurrin ohjelmasta ni kaikki telkkaria tölläävät lähiömutsit on ottaneet nimen suoraan siitä;) Sivistymättömät Hyi:D

Ainahan niitä hitti-nimiä tulee ja menee. Ei niiden välttämättä tarvitse olla jotain julkkiksia. Minäkin tiedän useamman Vanessan, mutta ns. "julkkiksista" vain Vanessa Kurrin, eikä hän mikään hittijulkkis ole

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainahan niitä hitti-nimiä tulee ja menee. Ei niiden välttämättä tarvitse olla jotain julkkiksia. Minäkin tiedän useamman Vanessan, mutta ns. "julkkiksista" vain Vanessa Kurrin, eikä hän mikään hittijulkkis ole

Juu, toki tulee aina uusia muotinimiä, mutta mietin että miksi Vanessa on niin suosittu, kun en itse tiedä muuta "kuuluisaa" kuin Vanessa Kurrin, joka tässäkin ketjussa jo mainittiin. Kuitenkin minusta Vanessa on hieman erikoisemoi nimi verrattuna vaikka Emmiin, Vilmaan, Siiriin tai muihin muotinimiin.

Mulla tulee aina Vanessasta mieleen Weekend at Bernie's -leffan yksi kohtaus, missä tuo nimi mainitaan.

Törmäsin Vanessa nimeen ekan kerran 1990 luvun alussa, kun luin lehdestä haastattelun nuoresta teiniperheestä joka asui ensikodissa, mies oli ulkomaalainen ja niiden tyttö oli Vanessa. Vanessa on vähän ällö lähiö prinsessanimi. Siihen törmää usein teiniäitien perheissä lähiössä joissa mies on todennäköisesti muualta Suomeen tullut.

Muistaako joku vielä 80-luvun huippusarjan "The Cosby show"? Siellähän yksi perheen lapsista oli nimeltään Vanessa ja mä jotenkin linkitän sen nimen sinne. Että Vanessa Kurrikin olisi saanut nimenstä sieltä... En kyllä tiiä, ihan arvailua vaan. Itse en ole elävässä elämässä yhteenkään Vanessaan törmännyt, mutta näitä Riannoja kyllä löytyy..

Tunnettuja Vanessa -nimisiä:

Vanessa Boslak, ranskalainen seiväshyppääjä
Vanessa Brown, itävaltalais-yhdysvaltalainen näyttelijä
Vanessa Carlton, yhdysvaltalainen pop-laulaja ja pianisti
Vanessa Ferlito, yhdysvaltalainen näyttelijä
Vanessa Ferrari, italialainen telinevoimistelija
Vanessa Hudgens, yhdysvaltalainen näyttelijä ja laulaja
Vanessa Kurri (o.s. Forsman), suomalainen malli, Miss Suomi 1999
Vanessa Marano, yhdysvaltalainen lapsinäyttelijä
Vanessa Marcil, yhdysvaltalainen näyttelijä
Vanessa Marshall, yhdysvaltalainen ääninäyttelijä, malli ja stand up-koomikko
Vanessa-Mae Nicholson (Vanessa-Mae), brittiläinen viulisti
Vanessa Olivarez, yhdysvaltalainen laulaja
Vanessa Paradis, ranskalainen laulaja ja näyttelijä
Vanessa Petruo, saksalainen poplaulaja
Vanessa Quai, vanuatulainen gospellaulaja
Vanessa Redgrave, englantilainen näyttelijä
Vanessa Selbst, yhdysvaltalainen pokeriammattilainen
Vanessa Vandy, suomalainen seiväshyppääjä
Vanessa L. Williams, yhdysvaltalainen laulaja, lauluntekijä ja näyttelijä

Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Vanessa

Ai mä oon ollu 25 v Vanessa jo ja ihan tyytyväinen nimeeni. Ei kyllä mikään lähiöprinsessa tullu mieleen ja mub isä on ihan suomalainen.. Nimeni tuli irlannista.

Muistaako joku vielä 80-luvun huippusarjan "The Cosby show"? Siellähän yksi perheen lapsista oli nimeltään Vanessa ja mä jotenkin linkitän sen nimen sinne. Että Vanessa Kurrikin olisi saanut nimenstä sieltä... En kyllä tiiä, ihan arvailua vaan. Itse en ole elävässä elämässä yhteenkään Vanessaan törmännyt, mutta näitä Riannoja kyllä löytyy..

Vanessa Kurri on syntynyt ennen 80-lukua. 70-luvulla Vanessa Redgrave oli suosittu amerikkalainen näyttelijä, Vanessa Kurrin sisar on saanut myöskin etunimensä amerikkalaisen näyttelijättären mukaan.

Yhteistyössä