Miksi vanhempien näkemykseen lapsen voinnista ei luoteta? (päiväkodista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monica
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Monica

Vieras
Minua suuresti ihmetyttää miksi vanhempien sanaan ei luoteta kun tuodaan lapsi päiväkotiin sairauden jälkeen? Aina tulee ihmeellistä silmien pyörittelyä ja kyselyä, että onko lapset nyt varmasti terveenä! Tottakai on jos tuon ne hoitoon. Minusta on törkeää kyseenalaistaa lasten terveys jos toinen tuo heidät päiväkotiin. Minä olen kuitenkin alan ammattilainen lasten sairaanhoitaja, teholla töissä) joten oletan kyllä tietäväni milloin lapseni ovat terveenä ja milloin sairaana. Välillä oikein rasittaa tuollainen kyseenalaistaminen.

Yllättävän moni lapsi viedään hoitoon sairauden jälkeen liian heikossa kunnossa, valitettavasti. Varmastikaan hoitajan tarkoitus ei ollut kyselyllään kyseenalaistaa sinua tai muitakaan vanhempia vastaavassa tilanteessa. Saattoi vaan olla huolissaan lapsesta. :)

mutta tiedätkö kun kaikki eivät tiedä milloin heidän lapsensa ovat terveitä. vaan heidän tuodaan sairaana hoitoon, aamulla vaan suppoa takamukseen että kuume ei heti nouse...

Alkuperäinen kirjoittaja Monica:
Minua suuresti ihmetyttää miksi vanhempien sanaan ei luoteta kun tuodaan lapsi päiväkotiin sairauden jälkeen? Aina tulee ihmeellistä silmien pyörittelyä ja kyselyä, että onko lapset nyt varmasti terveenä! Tottakai on jos tuon ne hoitoon. Minusta on törkeää kyseenalaistaa lasten terveys jos toinen tuo heidät päiväkotiin. Minä olen kuitenkin alan ammattilainen lasten sairaanhoitaja, teholla töissä) joten oletan kyllä tietäväni milloin lapseni ovat terveenä ja milloin sairaana. Välillä oikein rasittaa tuollainen kyseenalaistaminen.

Sama juttu meilläkn! Aina hirveä tenttaus jo ovella. Ei ole kauhean kivaa. Heti tulee sellainen tunne, että toin liian aikaisin lapset hoitoon, vaikka näin ei olisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
koska on valitettavan paljon niitä jotka tuovat puolikuntoisia lapsia hoitoon:(

ja kaikkia täytyy sitten epäillä muutaman pässin takiako? Minusta tuokin on aika epäammattimaista. Minusta jokainen sairaus on yksilöllinen ja ei voi yleistää että kaikki tuovat sairaana lapsensa hoitoon. Minä en oikeasti usko, että ihmiset tuovat kipeitä lapsia hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja irmeli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
koska on valitettavan paljon niitä jotka tuovat puolikuntoisia lapsia hoitoon:(

ja kaikkia täytyy sitten epäillä muutaman pässin takiako? Minusta tuokin on aika epäammattimaista. Minusta jokainen sairaus on yksilöllinen ja ei voi yleistää että kaikki tuovat sairaana lapsensa hoitoon. Minä en oikeasti usko, että ihmiset tuovat kipeitä lapsia hoitoon.

kyllä ne muuten tuo. kokemusta on. "vähän sillä oli lämpöö aamulla, et ei ois niin hyvä olla kauaa ainakaan ulkona"... näitä vanhempia piisaa aina, jotka kuvittelee et heidän kullannuppu on se maailman napa jonka mukaan kaikki muut hyppää

tuo tuntuu muuten tosi pahalta. Nimittäin tuo kauhea syyllistäminen "oletko nyt AIVAN varma, että eino-petteri on TERVE" :kieh: Ei muuten ole kovin ammattimaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Monica:

Sinun tapauksessa kunnon kyseenalaistaminen oli ehkä aiheeton mutta yleensä lapset tuodaan hoitoon liian aikaisin. Kokemuksella voin sanoa että jos lapsi tulee liian aikaisin hoitoon niin on suuri riski että on taas hetken päästä kipeenä ja kierre on valmis.
Oman lapsen kanssa kun kävin lääkärissä niin jo lääkäri sanoi että jos otat antibiootit saat lapsen aikaisemmin hoitoon????? Siis sekö on pääasia eikä lapsen asianmukainen hoito sairauden mukaan? Antibiootteja ei tarvittu ja lapsi parani ihan hyvin.

Yhteistyössä