Miksi vauva ei saa olla vauva ? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diina :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

diina :)

Vieras
Käy jo sääliksi kun erään tuttavan vauva syntyi joulukuun 26.pv (-2010)
ja nyt jo fb:n laitetaan kuvia ja kehutaan kun meidän poika seisoo tukea vasten.

Joku oli sitten tokassut että kuinka 3kk seisoo tukea vasten, niin tähän oli kyseinen mamma laittanut: no hyvin seisoo kun nostaa seisomaan.

En ymmärrä, samaisesta vauvasta on kuvia kun hän istuu.. ISTUU?? ei selkäkään oo kehittynyt..

anteeksi tämä purkaus mutta ihan tosi, järki käteen mammat... nuoret sekä vanhat...

Kaikki tyylillään. kantsis varmaan avautua ihan sinne itse kaverille kun kirjotella täällä.
Meillä muuten lapsi istui ilman tukea jo alle puolivuotiaana ja nousikin hyvin pian senjälkeen tukea vasten alkoi käveklemään 9kk iässä. Oiskohan pitänyt laittaa aina konttausasentoon ja antaa vauvan olla vauva.

Tuntuu olevan ensimmäisen lapsen saaneiden tauti tämä "kilpailu" ja hehkutus siitä mitä kaikkea oma kullannuppu jo osaa. Itse olen nauttinut täysin siemauksin siitä, että kuopus on ollut hidas lähtemään liikkeelle (verrattuna esikoiseen, jolla on duracell-patterit). Haluaisin hänen kehittyvän rauhalliseen tahtiin, omalla ajallaan. Ympäristö tosin on helposti painostamassa uusien taitojen suhteen kysymyksillä eikö vielä tee sitä tai tätä, mutta se on kyselijöiden päänsärky, ei minun tai lasteni jos tahti on rauhallinen. :)

Tämä siis on sisältänyt sen, ettei ole taaperokärryä yms vempaimia, joiden avulla rohkaistaan lasta liikkeelle ennen kun motoriset taidot ovat siihen valmiit. Kolhuja on tullut vähemmän kun vempaimet ovat pois nurkista.

Tuo on kyllä totta, että moni vanhempi kiirehtii vauvojen taitoja. Pitää kyllä sanoa, että meidän keskimmäinen nousi pinniksessä itsekseen seisomaan 5kk ikäsenä ja 9kk käveli itse (kun taas kuopus 9kk ei vielä edes konttaa:D mikä on tosi hyvä). Jokainen omaan tahtiinsa:)

[QUOTE="jeps";23497705]Kaikki tyylillään. kantsis varmaan avautua ihan sinne itse kaverille kun kirjotella täällä.
Meillä muuten lapsi istui ilman tukea jo alle puolivuotiaana ja nousikin hyvin pian senjälkeen tukea vasten alkoi käveklemään 9kk iässä. Oiskohan pitänyt laittaa aina konttausasentoon ja antaa vauvan olla vauva.[/QUOTE]

meillä kans käännyttiin mahalleen jo 2kk, istuttiin ilman tukea 5kk, noustiin seisomaan ja alettiin konttaamaan 6kk. eipä siinä paljo vauvaa vauvana pidetty ku pari kuisena alkas olla liikkeessä. jotku vaan tosiaan kehittyy tosi paljon nopeammin. eihän ykskään vauva nousue seisomaan 3kk ikäsenä, mutta ehkä se tilanne oli tehty vaan sitä kuvaa varten. istuahan ton ikänen jo saattaa osata tuen kanssa jos on nopemmin kehittynyt, kuten meidän kuopus oli

Yhteistyössä