U
Uneton
Vieras
Anoppi aina jaksaa vaahdota siitä, että vauva pitää opettaa nukkumaan melussakin. Esim. pitää pystyä imuroimaan tai tekemään muita äänekkäitä kotitöitä silloin, kun vauva nukkuu. Meidän vauva on tosi herkkäuninen, siis herää helposti meluun. Liekö syynä sitten se, että olen suurimman osan ajasta vauvan kanssa kahden kotona ja enhän minä täällä paljon yksinäni melua, kun lapsi nukkuu. Siis vauva on tottunut hiljaisuuteen uniaikana. Anopista tämä on siis väärin. Siis esim. vieraiden pitäisi saada puhua kovaan ääneen, jos sattuvat tulemaan kylään vauvan uniaikaan.
Mutta itse anoppi ei pysty melussa nukkumaan. Aina yövuoronsa jälkeen on oltava ehdoton hiljaisuus talossa, kun hän on nukkumassa. Miksi siis vaatia vauvalta kykyä sopeutua melussa nukkumiseen, jos eivät aikuisetkaan siihen pysty??
Mutta itse anoppi ei pysty melussa nukkumaan. Aina yövuoronsa jälkeen on oltava ehdoton hiljaisuus talossa, kun hän on nukkumassa. Miksi siis vaatia vauvalta kykyä sopeutua melussa nukkumiseen, jos eivät aikuisetkaan siihen pysty??