N
noo
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja eineksiä vastaan:Alkuperäinen kirjoittaja eineksiä vastaan:Miksi vanhemmat, jotka ei itse tikullakaan koske eineksiin kuitenkin syöttää vauvoilleen teollisia purkkieinessoseita (niitä Pilttejä, Sempereitä sun muita)? Ei luulisi perussoseiden teon olevan niin monimutkaista, jos itsellekin osaa ruokaa laittaa. Noista kaupan soseista moni maistuukin niin einesruuille, että siinähän lapsen makumieltymykset saattaa muodostua eineksiä suosiviksi.
Siis ajattelin tätä mm. ihan siltä kannalta, että mitäs sitten, kun niistä soseista siirrytään perheen yleisruokaan, miten lapsi sitten niihin suhtautuu.
Teen soseet itse ja maustan niitä reilusti mm. chilillä, inkiväärillä ja valkosipulilla, koska meillä syödään usein itämaista ruokaan. Vauvaan uppoaa hyvin ja luulisin siirtymän muun perheen ruokaan olevan helpompaa kuin kaupan soseista. Mautkin ovat lapselle ennestääntuttuja rintamaidon kautta.
En tehnyt mitään soseita itse ja suoraan siirtyi kotiruokaan heti 1v täytettyään. On kaikkiruokainen ja hyväsyömäinen. 1v4kk iässä ulkomaillakaan ei ollut mitään soseita mukana ja kaikki maistui