Miksi Venäjä uhkaa Suomea Nato-asiassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varmaan tosityhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

varmaan tosityhmä

Vieras
Voisko nyt joku selittää yksinkertaisella kaavalla tällaiselle tyhmälle: Miksi Venäjä uhkaa Suomea jos Suomi liittyy Natoon?
Kun minun jakeluun ei nyt mene, miksi Suomi olisi suurempi uhka kuin esimerkiksi Viro joka on myös Natomaa ja myös lähellä Venäjää?

Kiitos nyt sille joka vaivautuu vääntämään rautalankaa.

Koska Venäjä ei halua naapuriksi maata, josta osoitellaan itään isoin asein. Suomen rajanpinnassa on Venäjälle erittäin tärkeät alueet Kuolan niemimaa ja Pietari, ja Suomen nato-jäsenyys olisi uhka näitä alueita vastaan. Talvisota johtui juuri tästä samasta asiasta: NL koki Suomen alueelta tulevan uhkaa Leningradia kohtaan ja siksi Stalin päätti eliminoida Suomen pois päiväjärjestyksestä.

Muistaako kukaan Kuuban ohjuskriisiä 60-luvun alussa? USA meinasi aloittaa kolmannen maailmansodan vain sen takia, että NL oli viemässä ohjuksia Kuubaan, joka on sentään paljon kauempana USAsta kuin Suomi Venäjästä, mutta onneksi NL tajusi perääntyä.

Kiitos, alkaa vähän hahmottumaan tilanne. Mutta eikö sitten ole niin, että Suomi saa itse päättää mitä Suomeen tuodaan, ettei Nato ihan saa aseittaa kuitenkaan Suomen ja Venäjän rajaa? Viro ja Latvia on myös Venäjän kupeessa, miksi nämä maat eivät ole niin iso uhka?
Tietysti Suomessa on enemmän rajaviivaa mutta hämmästyttää kuitenkin. Jollain tapaa ymmärrän kyllä Venäjän huolestumisen mutta en nyt koko hälyä ymmärrä.

Mies väittää, että sota on vain ajan kysymys.. Venäläiset ostaa kokoajan suomesta tontteja ja kohta heidän pitää hyökätä tänne puolustamaan kansalaistensa oikeuksia. Samahan tapahtui tavallaan georgiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja tosityhmä ap;26575651:
Kiitos, alkaa vähän hahmottumaan tilanne. Mutta eikö sitten ole niin, että Suomi saa itse päättää mitä Suomeen tuodaan, ettei Nato ihan saa aseittaa kuitenkaan Suomen ja Venäjän rajaa? Viro ja Latvia on myös Venäjän kupeessa, miksi nämä maat eivät ole niin iso uhka?
Tietysti Suomessa on enemmän rajaviivaa mutta hämmästyttää kuitenkin. Jollain tapaa ymmärrän kyllä Venäjän huolestumisen mutta en nyt koko hälyä ymmärrä.

Et kai kuvittele Suomen asettautuvan vastahankaan jos Nato, siis USA, jotain pyytäisi? Mehän tottelisimme kuin kuuliainen partiopoika.

Murmanskin satama on Venäjän ainoa jäätön satama josta on pääsy Atlantille ja sitä Venäjä vartioi kuin äiti lastansa.

Suomen Nato-jäsenyys toisi lisää aseita niin Suomeen kuin Venäjälle Suomen rajalle, kenen etu?

No mies sano mulle, kun esitin saman kysymyksen hälle, että nato on yhtä kuin usa, eli vihollinen oltaisiin siinä tapauksessa...

Mies väittää, että sota on vain ajan kysymys.. Venäläiset ostaa kokoajan suomesta tontteja ja kohta heidän pitää hyökätä tänne puolustamaan kansalaistensa oikeuksia. Samahan tapahtui tavallaan georgiassa.

Kannattaa miehen lisäksi lukea ja kuunnella muitakin.
En sano, että miehesi ihan väärässäkään olisi (tosin harrastaa selvästi rankkaa liioittelua), mutta pistipä silmiini nuo kommenttisi...

Sota on aina ajan kysmys, ei sodat ole mihinkään loppuneet. Mä veikkaan ennemmin EU:n sisälle aseellista konfliktia kuin sille että Venäjä hyökkäisi Suomeen. Venäjä ei muuten ole koskaan hyökännyt Suomeen.

[QUOTE="vieras";26575694]Kohta sitä pääsee rintamalle. Rynkky kouraan ja telamiinat tetsariin roikkumaan.[/QUOTE]

Vain rasisti ampuisi ja räjäyttäisi ulkomaalaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26575702:
En sano, että miehesi ihan väärässäkään olisi (tosin harrastaa selvästi rankkaa liioittelua), mutta pistipä silmiini nuo kommenttisi...

Kannattaa kuunnella Arhista, Arhis varmasti äänestäisi eduskunnassa Suomen Nato-jäsenyyden puolesta, jos hän sillä takaa itselleen ministeriauton nahkaisen takapenkin ja ilmaiset fudisliput. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26575702:

Tottakai nuo on vain arvailuja ja pelkoja. Minähän en mistään mitään tiedä, enkä halua tietääkään. Oon nähny painajaisiaki sodasta, kun mies mulle noista puhuu niinku sota ois kohta täällä.

Tottakai nuo on vain arvailuja ja pelkoja. Minähän en mistään mitään tiedä, enkä halua tietääkään. Oon nähny painajaisiaki sodasta, kun mies mulle noista puhuu niinku sota ois kohta täällä.

Kummallista, miehesi pelottelee sinua sodilla, mutta et halua itse selvittää onko pelolle mitään syytä? :confused: Eikö yhtään kiinnosta? Jos todella ei, niin pyydä ettei miehesi enää pelottele sinua jutuillaan. Jos yhtään kiinnostaa, niin seuraa vähän enemmän uutisia yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26575746:
Mikä sua vaivaa? : /

Vasemmistoliiton epäjohdonmukainen politiikka, tai ei se oikeastaan vaivaa vaan naurattaa, etenkin ne hyväuskoiset äänestäjät. ;)

Näemmekö vielä sen päivän, että vasemmistoliitto kannattaa saksalaisten ja ranskalaisten pankkiirien bonusten lisäksi Suomen Nato-jäsenyyttä?

Eiköhän se sota jostain muualta päin maailmaa ala. Vaan jos ei ote asioihin muutu, niin kyllähän se sieltä jolkuttaa. Pitäisi saada öljynkulutus nopeaan laskuun, muun muassa. Tämänsuuntaiset yritykset vain ovat toistaiseksi vielä melkoisen laimeita. Esimerkiksi ruoan ja tavaran alv-taso pitäisi irroittaa toisistaan radikaalisti. Rojuun täällä hukutaan ilmankin. Saatava verotuotto pitäisi käyttää öljynkulutusta vähentäviin toimiin.

[QUOTE="vieras";26575749]Jos sota syttyy niin voit piiloutua siviilipalvelusmiesten leveän selän taakse turvaan.[/QUOTE]

No, mun mies on aika hyvin koulutettu sotilasarvoltaan, niitä sellaisia ei täällä suomessa kovin hirveästi ole. Siksikin uskon, että mies jostain jotain tietää...

Kun joku kysyi, että miksen selvitä itse asioita.. En vain kerkeä :D

[QUOTE="vieras";26575688]Et kai kuvittele Suomen asettautuvan vastahankaan jos Nato, siis USA, jotain pyytäisi? Mehän tottelisimme kuin kuuliainen partiopoika.

Murmanskin satama on Venäjän ainoa jäätön satama josta on pääsy Atlantille ja sitä Venäjä vartioi kuin äiti lastansa.

Suomen Nato-jäsenyys toisi lisää aseita niin Suomeen kuin Venäjälle Suomen rajalle, kenen etu?[/QUOTE]

Hei oot muuten ihan oikeassa. Minua ei Venäjä innosta kauhean paljon mutta vielä vähemmän USA.
Mä en vaan tajua (tämä tajuamattomuus menee näköjään pidemmälle kun asiasta tulee enemmän tietoa) miksi USA ja Venäjä ei liittoutuisi keskenään ja pistäs Lähi-Itää kuriin kun sielläkin jatkuvasti kahakoidaan vaikka mistä aiheesta.

Alkuperäinen kirjoittaja tosityhmä ap;26575871:
Hei oot muuten ihan oikeassa. Minua ei Venäjä innosta kauhean paljon mutta vielä vähemmän USA.
Mä en vaan tajua (tämä tajuamattomuus menee näköjään pidemmälle kun asiasta tulee enemmän tietoa) miksi USA ja Venäjä ei liittoutuisi keskenään ja pistäs Lähi-Itää kuriin kun sielläkin jatkuvasti kahakoidaan vaikka mistä aiheesta.

koska USAlla ja Venäjällä on eturistiriitoja ja myös henkkoht vallanhimo on mukana kuvioissa. Tulevaisuuden suurvalta on Kiina.

Lähi-itää ei saada koskaan "kuriin", koska porukka nyt on vaan niin riidanhaluista siellä.

olemme "vain" maantieteellisesti niin ns. huonossa paikassa! suomi on stragedisesti varsin mainio iskulinja/puolustuslinja eurooppaan, venäjän kannalta! nato? hmmm miksi prkl pitäs maksaa amerikkalaisille jäsenyydestä?, he itse eivät maksa omia velkojaan! ei edes natolle, maailman pankille jne...!
eiköhän pidetä vaan turvat kiinni ja tyydytä tähän mitä nyt vielä on! ja iltalehdet voisivat JO PIKKUHILJAA
lopettaa turhanpäiväisen paskanlietsonnan!

Uusimmat

Yhteistyössä