Miksi virolaisnaismyyjät ovat todella töykeitä? Ihan täällä suomessa koettua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja why
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

why

Vieras
Tuli paha mieli, Sovitin nättiä paitaa, joka oli kuitenkin iso. Kävin myyjältä kysymässä pienempää
kokoa, johon myyjä totesi että tuo paita ei voi olla minulle mitenkään pieni. Melkein vaati
uudelleen sovittamaan että hän saa asian tarkistettua. Vittu, juuri olin sovittanut paitaa
ja todennut sen olevan iso!!! Helvetti.

Toinen kysymys, jos mun farkkujen tuumakoko on w34L32 niin onko mulla sitte iso perse?
Tästäkin tuli sanomista tuolta myyjältä. Hän tarjosi minulle samaa farkkumallia 2 tuumaa
isompana. Juuri olin nuotakin sovittanut!!

Nyt mua harmittaa ja on paha mieli tuosta. Miksi helvetissä niiden pitää tunkea tänne töihin
jos maksavaa asiakasta ei voi kohdella ihmisenä?

Olenko mä nyt tuolla tuumakoolla ja M/L paitakoolla jotenkin hehtaari-iso läski?

Hmm.... jokainen virolainen on oma persoonansa. On niitä ihan helvetin ärsyttäviä ja aivan ihania persoonia... ei taida olla kahta ihan samanlaista. Ja voin sanoa tämä kokemuksen syvällä rintaäänellä koska tunnen niin paljon virolaisia. ;)

Enemmänkin sanoisin ap:n tapauksessa, että myyjä (rotuun, ihon väriin ja kansallisuuteen puuttumatta) ei sovi asiakaspalvelu tehtäviin.

Samalla tulee joskus mietittyä miten joku ihan suomalainenkin on päässyt asiakaspalvelualalle. Ikävä kyllä ihmisiä on erininlaisia mistä maasta hyvänsä olisi. En nyt mitenkään puolustele, mutta täällä usein aletaan jonkun vian vuoksi etsimään ihmisestä muita vikoja mm. jos ei ole suomalainen niin se on jo bonusta.

Mulla on tullut Virossa vastaan näitä todella töykeitä myyjiä, mutta täällä mulla on ollut vaateliikkeessä virolainen työkaveri, joka taas oli äärettömän ystävällinen kaikille. Mutta tosiaan, todella usein Virossa olen saanut töykeää palvelua, vaikka olen ihan vaan yrittänyt ostaa postimerkkiä kioskista, enkä ole mitenkään "vaativa" asiakas muutenkaan.

Kyllä näitä löytyy ihan suomalaisistakin myyjistä.

Näin aivan ihanan jouluverhokankaan ja marssin kauppaan.
Kysyin kyseistä kangasta johon myyjä toteaa heti minut nähtyään että se on kyllä todella kallista metrihinnaltaan mutta jos sinä vaan ihan vähän ostat sitä niin sitten sinulla voi olla varaa.
Ok, olin nuorin semmoinen 22v ja minulla oli sattumoisin äitinikin mukana liikenteessä.
No minä siihen sitten että jos nyt vaan näyttää sen kankaan ja antaa minun itse päättää onko liian kallista vaiko ei.
Myyjä näyttää kankaan ja toteaa että jos otat vaan tästä tämänverran ja leikkaat näin niin sitten mahtuu sinun ikkunaan ja saat verhot tehtyä.
Minä siihen että sittenhän noi kuviot jää aivan väärinpäin ja nehän on rumat ikkunassa niin...
myyjä toteaa ettei se nyt varmaan haittaa sillä tämä on aika kallista kangasta..
Minä sanoin että otan kyllä kangasta sen ja sen verran että saan täydelliset verhot, myyjä katsoo suu auki ja sanoo
- tajuatko sinä paljon se sitten tulee maksamaan?
Sitten puuttui äitikin keskusteluun ja sanoi että on tämä ihme kauppa kun myyjä päättää mikä on kenellekin kallista..
myyjä nolona ottaa mitan käteen ja mittaa ja saimme verhokankaan ostettua.
Jos kyseistä kangasta olisi muualla ollut myynnissä niin todellakin olisin sen muualta ostanut mutta valitettavasti sitä ei muualta saanut :/ tämäkin oli sen jostakin ulkomailta tuonut..
Ja ihan siis oli suomalainen myyjä..

Toinen suomalainen myyjä hiukan paremmassa vaatekaupassa..
sovitin kotelomekkoa jota olin aina himoinnut, otin oman koon ja totesin sen olevankin liian iso :/
Kysyin myyjältä pienempää jolloin myyjä ilmoitti että otappa numeroa isompi vaan ja pienin oli minulla kädessä
(kyse eräästä XL kaupasta)
Sanoin että kun sovitin tätä äsken ja kerroin että on iso johon myyjä totesi ettei se voi olla mahdollista sillä sinä olet kyllä kokoa isompaa,
olin siinä sitten puulla päähän lyöty ja totesin että en tietääkseni kulje liian pienissä vaatteissakaan ja tuo näytti minun päälläni ylisuurelta säkiltä.
Se siis pyöri oikesti ihan kunnolla minun päälläni, jota kotelomekon ei tietääkseni kuulu kuitenkaan tehdä.
Ja täten poistuin kaupasta myyjä jotakin vielä perään minulle mussuttaen :(

Näitä vastaavia on vaikka kuinka paljon ;) Tai sitten minä vain olen hankala asiakas kun tiedän mitä haluan jne.

[QUOTE="hei";27666240]tuo koko on aika iso mitä käytät. Saattoi? myyjä olla oikessakin.[/QUOTE]

Niin eli mun olis pitäny ottaa sopivasta koosta vielä isompi koko? joka olisi ollut jo iso?

[QUOTE="alkup";27666250]Niin eli mun olis pitäny ottaa sopivasta koosta vielä isompi koko? joka olisi ollut jo iso?[/QUOTE]

jos sää näytät kookkaammalta kuin ne kyseiset housut, jotku voi arvioida väärin. Mun kaverikin vetää liian pieniä housuja jalkaa ja väittää kuitenkin olevan pienempää kokoa kuin onkaan. Ahtaudutaan liian pieniin vaatteisiin ja se ei näytä hyvältä. Ja tää virolainen vaan ei hokannut ettei kaikkea pidä sanoa suoraan jos meinaa saada kaupat aikasiksi.

Pistän nyt tähän toiseenkin keskusteluun:

Ei ole hehtaariperse. Itse olen tiimalasi vartalomalliltani, eli lantio n. 100 cm, vyötärö jotain 70 cm ja tissit taas 100 cm. Ja farkkukoko olisi 36/34, jos käyttäisin farkkuja. Ihan vaan siksi, että menisi reisistä, vyötäröllehän jää silloin hirveästi ylimääräistä.

Olen iloinen, että olen nainen enkä tikku. (: Ja ihan positiivista huomiota saan tällä kropalla.

[QUOTE="niin";27666278]jos sää näytät kookkaammalta kuin ne kyseiset housut, jotku voi arvioida väärin. Mun kaverikin vetää liian pieniä housuja jalkaa ja väittää kuitenkin olevan pienempää kokoa kuin onkaan. Ahtaudutaan liian pieniin vaatteisiin ja se ei näytä hyvältä. Ja tää virolainen vaan ei hokannut ettei kaikkea pidä sanoa suoraan jos meinaa saada kaupat aikasiksi.[/QUOTE]

No en mä mikää tikkukaa ole, mut jos olen jo sovittanut housuja ja todennut niiden olevan hyvät en näe syytä kenenkään sitä moittia. Mä inhoan sitä, jos mun vatsaläskit pursuaa vaatteista ja housut
soi jaloissa. Toi 34" ihan sen takia ettei vauvamahanjäännökset pursuile vyötäröltä ja nappi menee kiinni.
Reisistä toi koko on just hyvä, ehkä millin tuntuma kankaan ja nahan välissä.

Yhteistyössä