Miksi yksi lapsi ei äideille riitä ei tarvisisi aina valittaa väsymystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ehkä jotkut tiedostaa sen että pikkulapsiaika on ohimenevä vaihe,eikä suinkaan se päätarkoitus miksi lapsia "tehdään"? Me haluttiin lapset pienellä ikäerolla,koska tää on nyt sit tässä. Ei enää yövalvomisia ja vaipanvaihtoa tulevaisuudessa ja lapsista on seuraa toisilleen,niin pienenä kuin aikuisenakin :)

musta on ihanaa kun mein lapsilla on seuraa. tiedän ainokaisia jotka ovat itsekkäitä ja ainokaisia jotka olisivat kaivanneet sisaruksen. Sisarussuhde voi olla ainutlaatuista..Musta on ihana ku lapsilla on toisensa, joiden kanssa jakaa kamalat vanhempansa :D ja väsymystä voi tulla kenelle tahansa. yhden lapsen vanhemmalle tai lapsettomalle. Mutta toki katraassa on työtä, mutta se on niin antoisaa.

Kai vaikka olisikin väsynyt, niin silti elämä lasten kanssa on palkitsevaa..? Mulla on vain yksi lapsi enkä harrasta sinänsä valittamista, mutta olen minäkin joskus lopen uupunut, jos en ole jostain syystä nukkunut kunnolla. Voin vain kuvitella millaista olisi, jos lapsia olisi vaikka kolme pienillä tai vähän suuremmillakin ikäeroilla. Ja mä ainakin haluaisin mun lapselle sisaruksia, koska itselleni omat siskot on maailman tärkein asia. Monet myös sanoo, että tekevät lapset samaan syssyyn niin pääsee sitten nopeemmin eroon pienistä lapsista. :D

Emmä ole aina väsynyt. Enkä läheskään aina valita väsymystä silloinkaan, kun olen väsynyt.
Ja silloin kun olen väsynyt, ei lapset ole siihen mikään pääasiallinen syy, vaan nämä ruuhkavuodet (ärsyttävä sana kaikkinensa) yleensä, kun itse olen huono organisoimaan ajankäyttöäni. Ja se, kun on enemmän tekemistä, mihin rahkeet periaatteessa riittäisi, vaan riittää ne silti. Joskus vaan sitten vähän väsyttää.

No ei se kyllä noinkaan ihan mene. Kun mulla oli yksi lapsi, olin ajoittain TODELLA väsynyt. Muistan jopa itkeneeni väsymystä. Nyt mulla on 3 lasta joista 2 nuorinta 1v 1kk ikäerolla, enkä ole kertaakaan itkenyt väsymystäni komannen syntymän jälkeen, josta on jo yli vuosi aikaa.

Lapset ovat yksilöitä...jos kaikki 3 lastani olisivat olleet niin helppoja kuin tämä kolmas, perustaisin suurperheen!

Jos toinen lapsemme olisi ollut esikoisemme, lapsilukumme olisi mahdollisesti jäänyt siihen.

Yksinäinen lapsi on tottunut vanhempiensa jakamattomaan huomioon ja olemaan itse keskipisteenä. Ajan mittaan ainoasta lapsesta voi tulla väsyttävämpi kuin useammasta keskenään puuhailevasta, jakamaan tottuneesta. Ja kun on kerran lapsien hankintaan ryhtynyt, on väsymys jossain vaiheessa väistämätöntä, samalla vaivalla sitten useampi lapsi!

[QUOTE="vieras";23478078]No ehkä jotkut tiedostaa sen että pikkulapsiaika on ohimenevä vaihe,eikä suinkaan se päätarkoitus miksi lapsia "tehdään"? Me haluttiin lapset pienellä ikäerolla,koska tää on nyt sit tässä. Ei enää yövalvomisia ja vaipanvaihtoa tulevaisuudessa ja lapsista on seuraa toisilleen,niin pienenä kuin aikuisenakin :)[/QUOTE]

Juurikin näin:)

Ja siis haluttiin sisarus lapselle.

Ja minua kiinnostaa, miksi tämä asia on nyt yhtäkkiä noussut tapetille tällä palstalla? Ainakin kolmas aloitus aiheesta (jonka itse nään) ihan lyhyen ajan sisällä.

Olette varmaan huolissanne siitä, miten lapset voivat niissä perheissä, vai? Vai ihanko se väsymysvalitus vain häiritsee? Vai pähkäilettekö itse uskallatteko tehdä toista ja jos ette niin suututtaa kun joku muu on tehnyt ja sitten ei oikein jaksakaan?

ystävällisesti,

Mulla on vain yksi lapsi, joka täyttää tänä vuonna 12 v. Ja mä oon koko ajan ihan sika väsynyt, kertakaikkiaan. Niin että hyvin olis mennyt samalla väsymyksellä lisää lapsia :D Mutta joo, ehkä mun väsy ei liity lapseen...enää. Kyllä vauva-aikana liittyi kovastikin...

Yhteistyössä